שתף קטע נבחר

עיני על הקיצוץ: ניאבק עד חורמה עם כל האמצעים

יו"ר ההסתדרות ששמר על שתיקה יחסית במהלך מערכת הבחירות, מתעורר בעקבות הדיווחים על הקיצוצים בעובדי שכר המדינה שמתכנן נתניהו. "לא נאפשר פגיעה ולו בשקל בתנאי העובדים וההסתדרות תיאבק עד חורמה בכל האמצעים שעומדים לרשותה כדי למנוע פגיעה שכזו", אמר

הפרסומים אודות תוכניות ראש הממשלה לקצץ בשכר עובדי המדינה , מקימים מרבצו את יו"ר ההסתדרות, עופר עיני . עיני גורם כבד משקל שיקשה על משרד האוצר וראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיונם לבצע קיצוץ של למעלה מ-14 מיליארד שקל בתקציב המדינה לשנת 2013.

 

  

עיני אמר היום (ג') בתגובה לפרסומים אודות ביטול העלאת שכר של 1% לכלל עובדי המדינה שעליה הוסכם, כי "כפי שכבר הודעתי, לא נאפשר פגיעה ולו בשקל בתנאי העובדים וההסתדרות תיאבק עד חורמה בכל האמצעים שעומדים לרשותה כדי למנוע פגיעה שכזו".

 

משקל נגד לתוכניות הממשלה

יו"ר ההסתדרות, ששמר על שתיקה יחסית במהלך מערכת הבחירות, צפוי להוות משקל נגד לתכניות הממשלה שתקום ועשוי אף להשבית את המשק, אם יממש נתניהו את איומו לבטל את תוספות השכר שהובטחו לעובדי המדינה.

 

כמו כן, במהלך הדיונים על מציאת מקורות לקיצוץ של 14 מיליארד שקל, עלתה האפשרות להגביל את זכות השביתה של ועדים המייצגים עובדים המספקים שירותים חיוניים (רופאים, אחיות, חברת החשמל, נמלים), על מנת למתן את דרישות השכר שלהם בעתיד, ואף עלתה הצעה להצר את כוחם של בתי הדין לעבודה, שתמכו בשנים האחרונות בזכות שביתה זו.

  

עיני יצא כנגד האפשרות כי הממשלה הבאה תטיל מגבלות על בתי הדין לעבודה ואמר כי "בתי הדין הם חלק בלתי נפרד ממערכת המשפט בישראל, האמונה על יחסי העבודה התקינים. כל פגיעה בבתי הדין לעבודה היא פגיעה בדמוקרטיה, בשלטון החוק וביחסי העבודה ולא ניתן לכך יד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני
צילום: מוטי קמחי
מומלצים