שתף קטע נבחר

מחיר הנפט זינק ב-11% ל-47.03 דולר לחבית

הנפט רשם עלייה יומית החדה ביותר זה 3 שבועות בעקבות ציפיות לקיצוץ נוסף בתפוקת קרטל הנפט אופ"ק ביום ראשון. המכירות הקמעונאיות - שהיו גבוהות מהצפוי - תרמו למגמה

מחיר הנפט זינק  אתמול בערב (ה') ב-11% ל-47.03 דולר לחבית - עלייה היומית החדה ביותר זה 3 שבועות. זאת, בעקבות ציפיות לקיצוץ נוסף בתפוקת קרטל הנפט אופ"ק ביום ראשון הקרוב. גם נתוני המכירות הקמעונאיות, שהיו גבוהים מהצפוי, תרמו למגמת העליות.

  

"שוק האנרגיה הגיע למסקנה שביכולתו של קרטל אופ"ק להשפיע על המחירים בשוק", כתב ג'ון קילדוף, אנליסט בחברת MF Global. עם זאת, "אם מהמפגש הצפוי של אופ"ק לא יהיו שום תוצאות מעבר להצהרות ומלל, השווקים יידעו להפגין את אכזבתם מהכינוס", הוסיף קילדוף.

 

נתוני המכירות הקמעונאיות ירדו ב-0.1% בפברואר, ירידה פחותה מכפי שהעריכו האנליסטים; זאת לאחר עלייה בחודש ינואר. נתונים אלו הפיחו מעט תקווה בשווקים שההאטה בביקושים ובצריכה מתייצבת, דבר שהשפיע על הערכות לביקוש לנפט.

 

נתוני המכירות הקמעונאיות כללו עלייה של 3.4% במכירות הבנזין, העלייה החדה ביותר מאז 2007. ביום המסחר הקודם איבד הנפט יותר מ-7% ממחירו, לאחר עלייה גדולה מהצפוי במלאי הנפט ותזקיקיו בארה"ב.

 


פורסם לראשונה 12/03/2009 21:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יתכנסו ביום ראשון הקרוב. שרי אופ"ק
צילום: AFP
מומלצים