יום שישי, 17.05.2024 שעה 19:36

דמאיו: כשיהיה ערבי בבית"ר י-ם, הגזענות תיגמר

מנכ"ל בני יהודה על שני המוסלמים לבית"ר בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE: "בסוף יהיה שחקן ערבי שם". על פלאח: "מתאושש מהניתוח"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE.

את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

טיבי: "לא מגיע לבית"ר שמוסלמים יגיעו אליה"
עסקנו בסוגיה שמסעירה את עולם הספורט הישראלי ביממה האחרונה מאז הפירסום הבלעדי ב-ONE לפיו בית"ר ירושלים צפויה לצרף שני שחקנים מוסלמים מטרק גרוזני.

שוער העבר והפרשן, בוני גינצבורג התייחס לסוגיה: "ארקדי סיים את דרכו בבית"ר כבר מזמן. אני חושב שקבוצת כדורגל לא צריכה לקבוע את זהות השלקנים שלה על פי הגזע והדת שלהם. אם יש שחקן שמתאים למאמן לא צריך להיות קשר למוצאו".

גם ח"כ הכנסת אחמד טיבי ממפלגת רע"מ-תע"ל התייחס לסוגיה הבוערת ועלה לשידור.

אחמד טיבי (מור שאולי)
אחמד טיבי (מור שאולי)
 

מה דעתך על הגעת השחקנים המוסלמים לבית"ר?
"אני חושב שלבית"ר ירושלים לא מגיע הכבוד ששחקנים האלה יגיעו אליה. גאידמק כבר מזמן אמר שהוא רוצה להחתים שחקן מוסלמי בבית"ר, אך איזה ערבי שמכבד את עצמו יסכים לשחק כשהקהל שר ברקע 'מוחמד מת' ".

ומה לגבי ערבי ישראלי?
"אני חושב שלבית"ר ירושלים לא מגיע הכבוד ששחקנים האלה יגיעו אליה. גאידמק כבר מזמן אמר שהוא רוצה להחתים שחקן מוסלמי בבית"ר, אך איזה ערבי שמכבד את עצמו יסכים לשחק כשהקהל שר ברקע 'מוחמד מת' ".

''אין ערבי שירצה לבוא. אתם כיהודים הייתם הולכים בקבוצה שהיא בעלת מוטיבים פאשיסטים, גזעניים?"

טיבי הציע פתרון משלו לתופעת הגזענות: "רציתי להציע מתווה משלי לבעיית הגזענות בבית"ר. העונשים שמטילה ההתאחדות לכדורגל על קריאות מסוג זה הם מגוחכים. יש להטיל עונש רציני עם מאפיינים בוטים וגזעניים. אפילו להוריד אותם ליגה. אח"כ הם יהיו מאוד זהירים. אני שונא גזענים ולא את הקבוצה".

מדובר בעונש קולקטיבי בעקבות התפרעות של חלק מהקהל.
"זה לא עשבים שוטים. אדם כמו רובי ריבלין, יו"ר הכנסת, שתהום פוליטית פעורה בינינו, אך הוא אדם אציל נפש. ביקשתי עכשיו מפלטיני במכתב שישלח משיקיפים מחרתיים לטדי (מול א.א. פאחם). ולהעניש באופן אישי את הגזענים או שעצם שליחת המשקיפים תמנע קריאות גזעניות".

מישל פלאטיני. קיבל מכתב מטיבי (יוסי ציפקיס)
מישל פלאטיני. קיבל מכתב מטיבי (יוסי ציפקיס)
 

בנוגע לדברים של מאמן בית"ר אלי כהן, הוסיף טיבי: "כל המוסלמים הם מוסלמים. גם לכם יש אמפתיה ליהודים מארה"ב. חבל שהדברים נאמרו".

האם לדעתך השחקנים ינחתו בישראל?
"הם יעשו טעות. ערבי מוסלמי. מטייבה, מאירופה, מנצרת, אסור לו להגיע. זה חוסר כבוד בשבילו".

דמאיו: "אין לי ספק שיהיה שחקן מוסלמי בבית"ר ירושלים"
גם מנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו התראיין בתוכנית ודיבר על הפציעה הקשה של בלם הקבוצה, סארי פלאח במשחק בטדי והתייחס בנוסף לסוגיית צירוף המוסלמים לבית"ר ירושלים.

פלאח יוצא על אלונקה (יוסי ציפקיס)
פלאח יוצא על אלונקה (יוסי ציפקיס)
 

ראשית, ספר לנו מה שלום סארי פלאח?
"אני חייב להגיד משהו לגבי הקהל של בית"ר. אתמול היה קטע מאוד מרגש כשהורידו את סארי פלאח ועמד כל הקלה ומחא לו כפיים. סארי מתאושש מניתוח שעבר בארבע בבוקר. יש לו שבר בקרסול ונקרעה לו גם רצועה אחת בתוספת לפריקה של הקרסול. אני מאמין שישוחרר מחר ובעוד שישה שבועות יורידו לו את הגבס. אז יעשו צילומים ובדיקות נוספות ונדע לגבי ההחלמה. מדובר בארבעה וחצי חודשי החלמה".

מה הוא מספר?
"הוא ניסה להגיע לכדור שהורם לרחבה ופיספס. הרוש נפל עליו וקרה מה שקרה. לא הייתה שום כוונה לפגוע. הוא לא חידש את המשחק עד שנכנס שחקן של בני יהודה במקומו".

מתכוננים להביא לו מחליף?
"הנושא בבדיקה. אם יהיה משהו שמתאים לבני יהודה, ננסה להביא אותו".

גם אצלכם הייתה בעבר בעיה של הבאת שחקן מוסלמי, איך נפתרה הסוגיה?
"בזמנו חשבנו שסלאח חסארמה מתאים לנו מקצועית יחד עם אלי אוחנה ורוני שאטן. הייתה התנגדות והביעו מחאה בהתחלה, אך כשהשחקן משחק בשביל הקבוצה ועושה את המקסימום בשביל לעזור לקבוצה לנצח, באופן אוטומטי כל הדברים האלו זזים הצידה. צריכים להבין אנחנו מתעסקים בספורט".

משה דמאיו (חגי ניזרי)
משה דמאיו (חגי ניזרי)
 

לדעתך יהיה בסוף שחקן מוסלמי בבית"ר ירושלים?
"גם כשהיו אתמול קריאות נגד ארקדי גאידמק ואיציק קורנפיין זה היה משהו כמו 80 אחוזים מהקהל מול 20 אחוזים אחרים. לא יעזור כלום לאף אחד. אין לי ספק שיהיה שחקן מוסלמי או ערבי בבית"ר ירושלים".

מדובר לדעתך בניסיון פוליטי או שבאמת בחיזוק לבית"ר?
"אני לא בקיא בפרטים. צריך להביא שחקן ולא משנה מאיזה מוצא הוא אם הוא מתאים. אם ניסיון הבאתם הוא לא בגלל יכולת אלא על מנת לעשות מהלך פוליטי, אסור לעשות את זה. בסופו של דבר אני חושב שאם יהיה שחקן שמתאים מבחינת הרמה שלו לא תהיה ברירה".

ספר לנו על התנהלות המנהלת שאתה חלק ממנה. "בשנה הבאה המנהלת תפעל ותפעיל את הליגה המקצוענית. אנחנו מנסים ליצור מהלך לצרף את הליגה השנייה כדי שהיא תהיה אחראית על שתי הליגות המקצועניות".

עגייב חוגג. בני יהודה תשמור על יציבות? (יוסי ציפקיס)
עגייב חוגג. בני יהודה תשמור על יציבות? (יוסי ציפקיס)
 

מה עובר על בני יהודה?
"בני יהודה מה שמאפיין אותה זה חוסר יציבות. אנחנו לא מצליחים לייצר רצף ולקחת נקודות במשחקים שעל הנייר נחשבים קלים. כל המשחקים האלו פיספסנו. משהו עובר עלינו בקטע הזה. כדורגל זה מומנטום. אני מקווה שהניצחון אתמול יפתח לנו דלת ואני מאמין שבמשחק נגד מכבי חיפה אם נעשה תוצאה טובה נלך קדימה".

גרשון: "הרכבת הקבוצה הייתה לא טובה"
דנו גם במצבה העגום של מכבי ת"א אשר רשמה ביום חמישי האחרון את הפסדה הרביעי העונה ביורוליג והשני בהיכל נוקיה, הפעם לאלופת אירופה אולימפיאקוס. פיני גרשון, מאמן הצהובים בעבר דיבר על הרכבת הקבוצה והציע שינויים לקראת העונה הבאה.

איפה נכשל דייויד בלאט?
"עד היום הרמה של מכבי נמוכה. מצער לשמוע את זה אבל דייויד פדרמן העיד בפני על כך. גם בלאט עצמו אמר את זה. הרכבת הקבוצה הייתה לא טובה. אף אחד לא הבין שהמאבק בשלבים האלו הוא הרבה יותר חזק".

דייויד בלאט. הסיבה לכישלון? (יוסי ציפקיס)
דייויד בלאט. הסיבה לכישלון? (יוסי ציפקיס)
 

כל התיק נופל על דייויד בלאט?
"ההנהלה של מכבי ת"א כמעט ולא מחליטה לבד לגבי שחקן. קבוצות ברמות האלו צריכים להתחיל בנייה בסנטר וברכז. ברגע שידעו שסופו לא ימשיך, היה צריך להיערך בהתאם. השקיעו המון כסף בניק קיינר-מדלי וזה לדעתי טעות. יכול להיות שגם היקמן שחקן טוב ויש לו פוטנציאל, אז למה לוגאן על המגרש בדקות מכריעות ולא הוא".

אתה מתכנן חזרה למכבי?
"אי אפשר להעביר ביקורת כואבת ככל שתהיה ואחרי זה לבוא ולומר אני המועמד לאמן את מכבי. אני חושב שיש עוד מאמן מצוין בחוץ שנקרא ז'ליקו אובראדוביץ' ומאמין שצריך להשקיע בו את הכסף ובעוד שני שחקנים ברמה גבוהה. מכבי צריכה לבוא בשנה הבאה עם רוח חדשה שזה כולל את אובראדוביץ' ושני שחקני על, זאת אומרת מיליון דולר.

אני לא רוצה ולא יכול לאמן את מכבי. אני חושב שדייויד בלאט לא ירצה להמשיך ויהיה לו ביקוש באירופה. שני הצדדים לא יצטערו. צריכים לעשות משהו שכולל מישהו עם ניסיון".
 

ז´ליקו אובראדוביץ´. הפיתרון הצהוב? (משה חרמון)
ז´ליקו אובראדוביץ´. הפיתרון הצהוב? (משה חרמון)
 

כמו כן, עסקנו ושמענו דיווחים לקראת המשחק המסקרן הערב ב-20:50 כשמכבי חיפה תארח את הפועל ת"א בקריית אליעזר.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */