שתף קטע נבחר

נשיא צ'צ'ניה: "אין בעיה שבית"ר תצרף שחקנים"

לאחר הכוונה של גאידמק להחתים שני שחקנים מוסלמים מגרוז'ני, ומחאת האוהדים שבאה בעקבותיה, רמזן קדירוב הודיע: "מאמין שלידידות בין המועדונים יש עתיד גדול". דירקטוריון בית"ר: "הבאת השחקנים לקבוצה - על בסיס מקצועי בלבד"

לאחר המחאה החריפה של אוהדי בית"ר ירושלים, בעקבות כוונת הבעלים ארקדי גאידמק לצרף לקבוצה שני שחקנים מוסלמים מטרק גרוז'ני, הוציא נשיא צ'צ'ניה, רמזן קדירוב הודעה רשמית בהקשר להד התקשורתי לה זכתה הפרשה.

 

בית"ר ירושלים והסערה:

 

"אני מאמין באמונה שלמה שלידידות בין בית"ר לטרק יש לו עתיד גדול", ציין קדירוב. "בשביל זה נעשה כמיטב יכולתנו. היה נחמד לראות את הקהל במשחק הידידות מול טרק גרוז'ני. דגלים נתלו בכל מקום בישראל וברפובליקה הצ'צ'נית, כולל כרזות שאוהדים כתבו במיוחד בעברית לכבוד המועדון".

 

קדירוב הוסיף: "במהלך הביקור, הבעלים ארקדי גאידמק הביע את רצונו לצרף שני שחקנים צעירים מטרק. אנחנו מגלים אהדה לרצון הזה. חשובה

 לנו הידידות בין העמים והשאיפות שלהם. אם בית"ר צריכה את השחקנים האלה, מצידנו זה אפשרי".

 

הנשיא הצ'צני התייחס גם להתנגדות מצידם של אוהדי בית"ר להבאת השחקנים המוסלמים: "אולי הם פעלו מהבחינה הרגשית. אני בטוח שהם מודעים לעובדה שמעשיהם אינם תקינים. כדורגל הוא משחק בין שחקני כדורגל. לא צריך להיות הבדל בין מוסלמים, יהודים, נוצרים ובודהיסטים. הספורט מקרב בין אנשים". קדירוב גם הזכיר שזאב חיימוביץ', הבלם הישראלי ששיחק בעבר בטרק גרוז'ני, זכה לאהדה במקום.

 

שחקני בית"ר במהלך הביקור בצ'צ'ניה (צילום: אסף שקד, בית"ר ירושלים) (צילום: אסף שקד, בית
שחקני בית"ר במהלך הביקור בצ'צ'ניה(צילום: אסף שקד, בית"ר ירושלים)

 

"אנחנו לא מסתכלים על הלאום של השחקנים כאשר אנחנו מזמנים אותם", הוסיף קדירוב. "הצוות שלנו כולל יהודים ואני מעולם לא נתקלתי בבעיות בגלל שחקנים מלאומים או דתות שונות. לא ניתן לבעיות כאלה להתעורר".  

 

דירקטוריון בית"ר: "הבאת השחקנים - על בסיס מקצועי בלבד"

בהודעת הדירקטוריון של בית"ר ירושלים נכתב: "בעקבות צורך מקצועי לחיזוק הקבוצה במהלך חלון העברות הנוכחי, בחן המאמן אלי כהן במהלך הביקור בצ'צ'ניה מספר שחקנים ובעקבות כך הועברה בקשה מבית"ר ירושלים לקבוצת טרק גרוז'ני לקבלתם".

 

השלט המכוער של אוהדי בית"ר בטדי (צילום: חיים צח) (צילום: חיים צח)
השלט המכוער של אוהדי בית"ר בטדי(צילום: חיים צח)

 

"מתוך שלושה שחקנים מבוקשים, נתקבלה תשובה חיובית בקשר ל-2 מהשחקנים - סדייב וקדייב, וסוכם שהקבוצה הצ'צ'נית תשתתף במרבית עלות שכרם כמחווה של רצון טוב מצידם. הדירקטוריון אישר את המשך המגעים

לשם קידום המו"מ על ההסכמים. כמו כן הדירקטוריון מודה לצ'צ'נים על האירוח החם והמכובד לו זכתה הקבוצה במהלך הביקור והיחס החם לירושלים ולמדינה. כן מודה הדירקטוריון על המחווה והסיוע המקצועי לקבוצה".

 

"הדירקטוריון מעוניין להדגיש כי הצלחתם המקצועית של השחקנים והיקלטותם בקבוצה חשובה וחיונית להצלחת הקבוצה ולחיזוק הקשר בין המועדונים ללא כל קשר לדת ו/או לאום. הקבוצה, הצוות המקצועי והשחקנים יעשו ככל שביכולתם להיקלטותם הטובה של השחקנים. הדירקטוריון מודיע כי כל החלטה על הבאת שחקנים נעשית על בסיס מקצועי בלבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רמזן קדירוב
צילום: Getty images imagbank
מומלצים