יום שישי, 17.05.2024 שעה 16:36

בפעם השלישית ברצף: ג'וקוביץ' אלוף אוסטרליה

לראשונה מאז שנות ה-60, הפנומן רשם הישג מדהים עם 3 זכיות רצופות. הסרבי רשם 7:6, 6:7, 3:6 ו-2:6 על מארי וזכה בגראנד סלאם שישי בקריירה

|
ג´וקוביץ´ חוגג את הניצחון. מלך אמיתי (רויטרס)
ג´וקוביץ´ חוגג את הניצחון. מלך אמיתי (רויטרס)

אין ראוי ממנו. נובאק ג'וקוביץ', הטניסאי הטוב ביותר ברחבי הגלובוס, זכה היום (ראשון) באליפות אוסטרליה הפתוחה ובגיל 25 הפך לראשון שזוכה שלוש פעמים ברציפות בגראנד סלאם במלבורן מאז שנות ה-60. נולה הוסיף לארון עוד גביע גראנד סלאם, השישי במספר והרביעי בסה"כ באוסטרליה.

אחרי קצת יותר משלוש שעות וחצי יכול היה הסרבי (המדורג ראשון בעולם) לחגוג עם 7:6, 6:7, 3:6 ו-2:6 מול אנדי מארי (מדורג שלישי) שירד רק עם המחמאות לאחר שנשבר לראשונה רק אחרי שלוש שעות של טניס משובח.

שני הטובים בעולם בחצי השנה האחרונה שמאז חודש אוגוסט התחלקו בתארים הגדולים בסבב העולמי (מארי האלוף האולימפי ואלוף ארה"ב הפתוחה וג'וקוביץ', שניצח באליפות סוף השנה של הסבב) נפגשו ראש בראש בקרב חפירות גדול.

נולה לא פתח טוב, רשם לא פחות מ-25 טעויות לא מחויבות במערכה הראשונה בדרך להפסד 7:6 (7:2 בשובר השוויון). הבריטי נראה מצוין, שיחק זהיר וחכם, מה שקצת הוציא מכליו את יריבו. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם גם במערכה השנייה שהוכרעה שוב רק בשובר שוויון, הפעם לטובתו של הסרבי עם 3:7.

עם פתיחת המערכה השלישית טופל מארי ברגלו, אבל לא נראה שסבל מכאבים בהמשך. אחרי שלוש שעות של טניס הגיעה השבירה הראשונה כאשר נולה שבר את יריבו ועלה ל-3:5 מבטיח. הסרבי סיים את הסיפור במערכה השלישית עם 3:6.

במערכה האחרונה הבריטי ניסה להתאושש אך פשוט לא הצליח לעמוד מול המשחק המדויק של נולה שחבט בסה"כ 47 ווינרים אל מול 29 בלבד של הבריטי. נולה שבר שוב את יריבו בדרך לניצחון במערכה הרביעית 2:6, במשחק ובאליפות כולה.

ג´וקוביץ´ מסמן שלוש זכיות. הישג מדהים לסרבי (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מסמן שלוש זכיות. הישג מדהים לסרבי (רויטרס)
 

ג´וקוביץ´ (רויטרס)
חגיגה סרבית במלבורן (רויטרס)
 

אנדי מארי (ONE)
אנדי מארי מאוכזב. לא היווה יריב ברגעי האמת (רויטרס)
 

מערכה ראשונה - 6:7 (2:7) למארי
אחרי 0:1 של נולה, מארי שמר על הגשותיו עם משחקון על האפס. השניים המשיכו לשמור על ההגשות בדרך ל-2:2 די מנומנם בינתיים. במשחקון הבא הסרבי כבר הזיע כאשר הסקוטי הביא אותו לשוויון אבל נובאק התעלה עם נקודת החזרה נפלאה ולקח את המשחקון. המשחקון השישי היה המעניין ביותר עד כה: נולה כבר הוליך 40:15 אבל מארי חזר, כפה שוויון ולאחר שתי טעויות לא מחויבות של יריבו, הצליח לנצח במשחקון עם אייס סופר חשוב, השני שלו עד כה, 3:3.

קים סירס. בת זוגו של מארי מעודדת את החבר (רויטרס)
קים סירס. בת זוגו של מארי מעודדת את החבר (רויטרס)
 

במצב של 3:4 לנולה ו-30:40 לסרבי שהיה קרוב לשבור (5 נקודות שבירה), הסקוטי ייצר חבטה נפלאה וכפה שוויון. ג'וקוביץ' הוסיף עוד חבטה לרשת (טעות לא מחויבת מספר 9) ומארי סיים סיפור בדרך ל-4:4.

מארי מול נולה. משחק משובח בינתיים (רויטרס)
מארי מול נולה. משחק משובח בינתיים (רויטרס)
 

נולה ומארי הגיעו ל-6:6 ונכנסו לשובר שוויון אותו פתח מארי בסערה ועלה ל-0:4 אחרי עוד שתי טעויות של נולה. הבריטי, במשחק נפלא וחכם שלו, עלה ל-1:6 ואחרי עוד טעות של נולה, 25 במספר עד כה, לקח את המערכה הראשונה עם 6:7.

ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג´וקוביץ´ בוולה אדיר (רויטרס)
 

מערכה שנייה - 6:7 לג'וקוביץ' (3:7)
אחרי 0:1 למארי, עלה הבריטי ל-0:40 והיה קרוב לשבור את ההשות של יריבו אבל התעלות של נולה הביאה אותו ל-40:40 ולזכייה במשחקון, 1:1. שני אייסים סידרו לג'וקוביץ' 2:2 לא לפני חבטת החזרה מדהימה של הבריטי. במשחקון הבא נולה החל כבר להשתעשע לאחר ששלח וולה אדיר אל היציע. במצב של 4:4, עלה הבריטי ל-0:40 אחרי חבטת החזרה מדויקת שלא הותירה לנולה סיכוי - הווינר ה-17 שלו עד כה בדרך ל-4:5.

המתח הגיע לשיאו גם במערכה השנייה שנכנסה לשובר שוויון. הסקוטי עשה שתי טעויות לא מחויבות ונולה עלה ל-2:4 מבטיח. מארי הוסיף עוד חבטת החזרה שפגעה ברשת. מיד לאחר מכן, בראלי ארוך שוב טעה מארי ושלח לרשת, נולה שייט לניצחון בשובר השוויון 3:7 ובמערכה כולה.

מערכה שלישית - 3:6 לג'וקוביץ'
עם העלייה למערכה טופל מארי ברגלו בשאיפה שהכאבים לא ימשיכו לטרידו בהמשך. אף אחד מהשניים לא מצליח לשבור את משחקוני ההגשה של היריב בדרך ל-2:2. משחקון כמעט מושלם של מארי הביא אותו ל-3:3. הנקודה היפה במשחק הגיעה במצב של 3:4 לנולה, כאשר אחרי הראלי הארוך במשחק הצליח הסרבי לעלות ל-0:15 עם נקודה נפלאה. השבירה הראשונה הגיעה: מארי שפיגר 40:0 הצליח לזכות בשתי נקודות אבל שלח כדור לרשת ונולה עלה ל-3:5 ולאחר מכן סיים סיפור במערכה, 3:6.

מערכה רביעית - 2:6 לג'וקוביץ'
נולה פתח בטירוף את המערכה הרביעית ועלה ל-0:30 אבל איכשהו מארי התעלה על עצמו ויצא מזה בדרך לניצחון במשחקון. האם אנחנו מתקרבים לסוף? הסרבי שבר שוב ועלה ל-1:2 מבטיח. זהו, למארי נגמרו הכוחות. הבריטי עוד ניסה וניסה אבל לא יכול לעמוד בפני המשחק החכם של נולה ששבר בדרך ל-1:4.  מארי עוד הצליח לגנוב משחקון אחד אבל נוצח 6:2 ונולה יכול לחגוג תואר שלישי ברצף באוסטרליה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */