שתף קטע נבחר

עמיר פלג

על שפנים וגזענים / פלג מסכם שבת

כמה מביך היה לשמוע את יו"ר בית"ר ירושלים ואת המאמן שלה. אפילו יותר מביך מהגזענים החשוכים ביציע המזרחי בטדי. וגם: לאן נעלמו מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר?

אוי, כמה מביך היה לשמוע אתמול את יו"ר בית"ר ירושלים ואת המאמן שלה. אפילו יותר מביך מהגזענים החשוכים ביציע המזרחי בטדי ששרו "מוות לערבים". במדינה מתוקנת, באותו רגע המשקיף מטעם ההתאחדות היה צריך לתת הוראה שהמשחק מבוטל.

 

עוד ב-ynet ספורט

 

על רקע המילים המבחילות הנ"ל, אלי כהן ואיציק קורנפיין נאלצו להתייחס לצמד המוסלמים שגאידמק החליט להביא להתרשמות. המאמן, שרק שבועיים קודם לכן נחת בצ'צ'ניה והצהיר ש"חשוב לבקר במדינה מוסלמית", אמר אמש למראיינת הדס גרינברג: "אין לנו בעיה עם מוסלמים באירופה, יש לנו בעיה עם ערבים במזרח התיכון"... מה כבר נותר לומר אחרי משפט כזה? שאין לנו בעיה עם מאמנים לא חכמים באסיה, כל עוד הם לא פותחים את הפה.

 

וקורנפיין? הוא הגיב: "הם לא מוסלמים, הם צ'צ'נים". בכך ניסו ראשי בית"ר להרגיע את הפרימיטיבים ביציע שמפחידים אותם, ולמכור להם

 שצ'צ'ניה אינה רפובליקה נטולת עצמאות אלא סוג של דת, שנביאה הוא בטח לא מוחמד. אולי מוחמדוב.

 

זהו כמובן עלבון לאינטליגנציה, צמד מילים שמלווה באופן צמוד את התנהלותה של בית"ר בשנים האחרונות. כי מי החליט שהשניים, סאדייב וקאדייב, יגיעו להיבחן? לא המאמן, שדווקא שם עין על צ'צ'ני אחר, אלא הסקאוט החדש, ארקדי גאידמק. מדובר בשני שחקנים שטרק גרוז'ני אינה מעוניינת בהם כרגע, ומה יותר מתאים מלשלוח אותם לקבוצת המילואים החדשה של המועדון, אי שם במזרח התיכון. המסע ההזוי לקווקז השיג את מטרתו.

 

השלט הבעייתי ביציעי טדי (צילום: חיים צח) (צילום: חיים צח)
השלט הבעייתי ביציעי טדי(צילום: חיים צח)

 

אבל נחזור לטדי, לאיסלם, לגזענים ביציע ולשפנים בהנהלה. בתוך כל אלה חייבים להצדיע לבית"רי אחד,

 משכמו ומעלה, קפטן הקבוצה אריאל הרוש. בפציעה הקשה של סרי פלאח, הרוש שכח מהכל וטס לספסל של בני־יהודה כדי להזעיק את הצוות הרפואי.

 

כשפלאח נישא לעבר האמבולנס, הרוש לא מיהר לחדש את המשחק למרות שקבוצתו הייתה בפיגור. הוא ניגש לאלונקה וחרף מה שחלק מהאוהדים שלו מאחלים לערבים, נתן לבלם בני־יהודה נשיקה וניסה לעודד. שוער וג'נטלמן שלא דופק חשבון לגזענים. הלוואי שאפשר היה לומר את המשפט הזה על היו"ר שלו.

 

ותגידו, מישהו יודע לאן נעלמו אתמול שני האוהדים השרופים, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אלי כהן
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים