יום שלישי, 21.05.2024 שעה 23:29

בפעם השנייה ברצף: אזרנקה אלופת אוסטרליה

הראשונה בעולם שמרה על תוארה עם 6:4, 4:6 ו-3:6 על נה לי (6) בדרך לגראנד סלאם שני בקריירה. הסינית סיימה את המשחק למרות שנפצעה פעמיים ונחבשה

|
אזרנקה עם הגביע באוסטרליה (רויטרס)
אזרנקה עם הגביע באוסטרליה (רויטרס)

הגראנד סלאם הראשון של שנת 2013 שייך ל-ויקטוריה אזרנקה. הבלארוסית, המדורגת ראשונה בעולם, ניצחה היום (שבת) את נה לי הסינית 6:4, 4:6 ו-3:6 אחרי שעתיים ו-40 דקות בגמר אליפות אוסטרליה ושמרה על תוארה מהשנה שעברה.  

הדו-קרב היה צמוד מאוד כשאף שחקנית לא גילתה עליונות ברורה על יריבתה. המערכה הראשונה הלכה לנה לי שהצליחה לשבור לא פחות מארבע פעמים מול שלוש שבירות של אזרנקה. הבלארוסית איבדה עשתונות לרגע במהלך המערכה כשחבטה בעצבים כדור לעבר הסינית לאחר שהפסידה נקודה, אך התנצלה מיד.

המדורגת ראשונה חזרה לעצמה במערכה השנייה ונעזרה בפציעה של נה לי בקרסול בדרך ל-4:6 ו-1:1 במערכות. גם במערכה המכרעת נפצעה הסינית ונזקקה לטיפול שני במשחק, מה שאולי גם עלה לה בתואר.

אזרנקה הצליחה לשבור את יריבתה פעמיים, עלתה ל-3:5 והוסיפה שבירה שלישית בהזדמנות הראשונה שהביאה לה את הגביע זו שנה שנייה ברציפות.

אזרנקה ונה לי נפרדות בסיום (רויטרס)
אזרנקה ונה לי נפרדות בסיום (רויטרס)
 

מערכה ראשונה - 4:6 לנה לי
נה לי הגישה ראשונה, אך אזרנקה נכנסה היטב לעניינים וכבר במשחקון הראשון הצליחה לשבור. הסינית לא הורידה את הראש והגיבה מיד עם שבירה משלה בדרך ל-1:1. לי המשיכה את התנופה מהמשחקון הקודם ואחרי קרב לא פשוט במשחקון השלישי עלתה ל-1:2. הבלארוסית איבדה ביטחון וגם את ההגשות כשהמדורגת 6 בעולם עולה ל-1:3. אזרנקה סירבה לקבל זאת וחבטה בעצבים כדור לעברה של לי, אך מיד התנצלה.

אזרנקה החליטה לגוון עם הצבעים של השרוכים (רויטרס)
אזרנקה החליטה לגוון עם הצבעים של השרוכים (רויטרס)
 

אל תספידו את האלופה שהצליחה לשבור ל-3:2 למרות שהסינית כבר הייתה ביתרון. מיהרנו להחזיר את אזרנקה לתמונה, אבל היא נשברה שוב במשחקון השישי ואיפשרה לסינית לעלות ל-2:4. לי לא שמטה את המומנטום, שמרה על ההגשות ועלתה ל-2:5. המדורגת ראשונה בעולם הראתה שהיא לא מוותרת על המערכה, שמרה על ההגשות והמשיכה לשבירה על נה לי בדרך ל-5:4. המשחקון העשירי היה צמוד ביותר ואחרי מספר הזדמנויות שבירה שהלכו לאיבוד, הצליחה הסינית במשימה, בעזרתה האדיבה של אזרנקה שעם שגיאה כפולה הפסידה במערכה.

אזרנקה מאוכזבת במערכה הראשונה (רויטרס)
אזרנקה מאוכזבת במערכה הראשונה (רויטרס)
 

מערכה שנייה - 4:6 ל-ויקטוריה אזרנקה
בדומה למערכה הראשונה, אזרנקה פתחה טוב ושברה מיד את הסינית בדרך ל-0:1. הבלארוסית המשיכה במומנטום, שמרה על ההגשות, שברה בפעם השנייה את יריבתה ודהרה ל-0:3. נה לי לא התייאשה ושברה מיד בדרך ל-3:1. במצב של 30:30 במערכה החמישית, עשתה הסינית תנועה לא טובה וירדה לקבלת טיפול בקרסול. אחרי מספר דקות, חזרה נה לי למגרש עם חבישה באזור הפגוע, לקחה שתי נקודות וצימקה ל-3:2.

נה לי מדדה לאחר הפציעה (רויטרס)
נה לי מדדה לאחר הפציעה (רויטרס)
 

הסינית קיבלה שלוש הזדמנויות שבירה במשחקון השישי, אך לא ניצלה אותן ואזרנקה עלתה ל-2:4. נה לי כבר הייתה בפיגור 40:15 במשחקון השביעי, אך התעשתה וצימקה ל-4:3. המומנטום עבר חזרה למדורגת שישית בעולם ששברה בפעם השנייה במערכה והשוותה ל-4:4. אזרנקה הגיבה מיד עם שבירה קלה משלה, לקחה גם את המשחקון הבא והשוותה ל-1:1 במערכות.

נה לי חובטת (רויטרס)
נה לי חובטת (רויטרס)
 

מערכה שלישית - 3:6 ל-ויקטוריה אזרנקה
גם הפעם הייתה זו אזרנקה שהצליחה לשבור בפתיחת המערכה ועלתה ל-0:1 מהיר. הסינית הגיבה במשחקון השני עם שבירה משלה ושמרה על ההגשות בדרך ל-1:2. אחרי הפסקה של מספר דקות, חזרו השתיים למגרש, אך הסינית התרסקה מיד אחרי שעשתה תנועה לא טובה ונזקקה לטיפול שני במשחק. לי התאוששה אחרי מספר דקות וכבר עלתה ל-30:40, אבל אזרנקה התעשתה, שמרה על ההגשות והשוותה ל-2:2.

נה לי על הקרקע בפעם השנייה (רויטרס)
נה לי על הקרקע בפעם השנייה (רויטרס)
 

האלופה המכהנת המשיכה את התנופה, שברה את הסינית והמשיכה לניצחון חלק במשחקון ההגשות שלה בדרך ל-2:4. לי חזרה לעצמה ולקחה את המשחקון השביעי. אזרנקה ניצחה בקושי את המשחקון הבא ועלתה ל-3:5. גם המשחקון הבא הלך לאזרנקה ששברה בפעם השלישית בדרך ל-3:6 ולזכייה בטורניר.

אזרנקה ממררת בבכי לאחר הזכייה (רויטרס)
אזרנקה ממררת בבכי לאחר הזכייה (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */