יום שני, 13.05.2024 שעה 10:49
עמנואל רוזן

בומבה בומבה

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: הסיכוי שהפועל תזכה באליפות שקול לזה שיחימוביץ' תרכיב ממשלה. זהבי ויתר על הלב למען כסף קטן, מאחל שייכשל

נתחיל גם הפעם עם חברי הטוב א', ששכב חולה בבית והסיכוי שיחלים עכשיו נראה קלוש. מיד אחרי הבומבה של אריק דג'מבה דג'מבה והכרטיס האדום, סימס לי א' ממיטתו: "עכשיו רק צריך לקוות שנפסיד בחיפה, כי הם היחידים שיכולים למנוע העונה אליפות ממכבי תל אביב".

נניח לרגע בצד את גישתו התבוסתנית של חברי החולה. תמיד הוא היה כזה, בלי קשר למצב החום ולשיעולים. אבל את האמת צריך לומר: הסיכוי שהפועל תל אביב תזכה העונה באליפות דומה לסיכוי של שלי יחימוביץ' להרכיב את הממשלה הבאה. במשחק הכי פוליטי בליגה ניצחה הקבוצה שפטרוניה ינצחו גם בבחירות.

צריך להיות פראייר באמת כדי להפסיד 2:0 לקבוצה שבעטה נגדך פעמיים למסגרת. אבל הסיפור פה הוא לא סיפור של פראיירים. הוא סיפור של מאמן פחדן, שהשאיר את טוטו תמוז על הספסל ועלה לשחק בבית עם חלוץ אחד מול קבוצה טובה פחות מזו שלו. עד שספגו האדומים את השער באדיבותו של אפולה אדל, אי אפשר היה לטעות בתרומה של תמוז ללחץ ההתקפי. זה היה עניין של זמן עד שייפול השער, אבל הוא נפל בסוף בצד השני וזה גורלם של מאמנים שעולים בהרכב פחדני.

וזהו גם סיפורם של חיים רמון וההנהלה שהבטיחו לנו חיזוק בחודש ינואר, אבל בינתיים לא מצליחים אפילו להביא מגן מבני סכנין. אי אפשר לנצח כשאין מגנים, לא בצד ימין ולא בצד שמאל. במקום להתעסק כל היום במכירתו של תמוז ובהבאתו של שחקן רכש מיותר כמו ניר נחום, צריך היה הצוות המקצועי לחכות לתשעה בינואר, עם פתיחת חלון ההעברות, כשהוא ערוך ומוכן עם שני מגנים, לצד ימין ולצד שמאל. במועדון הבטיחו חיזוק משמעותי בינואר. האם הם התכוונו לאסי דומב?

חיים רמון (ONE)
חיים רמון. "לא מצליח להביא מגן מסכנין"
 

זה גם מה שמוביל אותי לסיפורו העצוב של ערן זהבי. צריך לומר ביושר שההנהלה לא נקייה מהמחדל שהביא את הסמל הגדול מעונת הדאבל לחיקם של הצהובים. הפועל ויתרה והרימה ידיים, ומי שמוותר בקרב על שחקן כזה ייאלץ לוותר גם בסוף העונה על האליפות ועל סכום כסף נאה מאופ"א עבור השתתפות בליגת האלופות.

אבל כדאי שאוהדי הפועל יידעו עובדה נוספת. לזהבי הוצעה בימים האחרונים עסקה שנפלה רק בכמה עשרות אלפי דולרים מזו של מכבי. קשר פאלרמו העדיף את היריבה העירונית בגלל הפרש כספי לא משמעותי וגם הוסיף חטא על פשע בכך שלא התאפק ונתן את האות לפרסום הידיעה שעה קלה לפני משחק חשוב של קבוצתו לשעבר.

זהבי הלך שבי אחרי הדולרים וזנח בדרך את אהבתו האמיתית לקבוצה שהרימה אותו ורוממה אותו. הוא ויתר על הלב למען הכיס ואם יש צדק בעולם הוא יגמור בדיוק כמו שמעון גרשון. כעוד הערת שוליים קטנה ולא חשובה בסגל הרחב והמצוין של מכבי תל אביב.

זהבי (GettyImages)
זהבי. "ויתר על הפועל ת"א תמורת כמה עשרות אלפי דולרים" (GettyImages)
 

אהבתי את זהבי וקיוויתי מאוד שיגיע. אבל עכשיו, כשהחליט לוותר על הנשמה, לא נותר לי אלא לאחל לו להיכשל ובגדול. לא נותר לי אלא לקוות שהקשר יהפוך לעוד דוגמה פתטית ומגוחכת של כדורגלן ישראלי שנוסע לאירופה בדאווין גדול וחוזר לארץ עם אפס כבוד עצמי ועוד כמה שקלים בבנק.

ועוד מילה אחת על השופטים. כבר כתבתי כאן לא פעם ששופטי הכדורגל שלנו לא יכולים לדרוש שיכבדו אותם כשהם לא מכבדים את המקצוע ואת התואר. סיפור ההתהוללות באילת הוא חוליה נוספת בשרשרת של שופטים שמבזים את המקצוע על המגרש ומחוצה לו. הבעיה היא שבכל פעם שקם מאמן או שחקן שמעז לומר משהו על הוד רוממותם, מיד קופצים כל אלו שנהנים באותו שבוע מהטעויות ומזדרזים להגן עליהם. שלא נדבר על איגוד השופטים שמגבה חבורה של שופטים עלובים וחלשים. תמשיכו לגבות ותמשיכו לבקר את המבקרים. אל תתפלאו אם תקבלו עוד שערוריות מאילת וממקומות אחרים ואל תתפלאו אם גם במחזור הבא המתהוללים האלו יאשרו שערים מנבדל של שלושה מטרים.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים