שתף קטע נבחר

בפעם השנייה בשבוע: עסקת ענק בשוק התרופות

ענקית התרופות רוש השוויצרית תרכוש את חברת הביו-טק האמריקנית ג'ננטיק תמורת 46.8 מיליארד דולר. מוקדם יותר השבוע הודיעה חברת התרופות מרק כי תרכוש את שרינג-פלאו תמורת 41 מיליארד דולר

עסקת ענק נוספת בתעשיית התרופות. חברת רוש השוויצרית תרכוש את חברת הביו-טק האמריקנית ג'ננאטק תמורת 46.8 מיליארד דולר, כך מסרה היום (ה') רוש. ההודעה מגיעה לאחר נסיונות חוזרים ונשנים מצד ענקית התרופות השוויצרית לרכוש את 44% הנותרים מהחברה האמריקנית, שעדיין לא נמצאים בבעלותה. רוש החזיקה עד עתה ב-56% מג'ננטק.

 

החברה השווצרית תבצע את הרכישה לפי 95 דולר למניה, לאחר שרק שבוע שעבר הציעה 86.5 דולר למניה. רכישת ג'ננטק תעניק לרוש שליטה על כל הרווחים מתרופות הסרטן אווסטין והרספטין, כמו גם תעשיר את מגוון התרופות של החברה. החברה הממוזגת צפויה להיות השביעית בגודלה בארה"ב, עם הכנסות של 17 מיליארד דולר בשוק האמריקני.

 

הצעד מהווה את הרכישה הגדולה השלישית מתחילת השנה בתעשיית התרופות. בינואר הודיעה פייזר כי תרכוש את ווית' תמורת 68 מיליארד דולר, ואילו רק השבוע הודיעה מרק כי תרכוש את שרינג-פלאו בעסקה ששוויה עומד על 41 מיליארד דולר. יצרניות התרופות הגדולות מנסות לגוון את היצע התרופות שלהן, כמו גם להקטין את תלותן בתרופות מסורתיות יותר, העומדות מול פקיעת פטנטים וירידת מחירים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים