שתף קטע נבחר

מחיר הנפט ירד ב-7.4% ל-42.33 דולר לחבית

הירידה, לאחר נתונים שהראו כי מלאי הנפט הגולמי של ארה"ב גדל בשבוע שעבר בשיעור גבוה מהצפוי. זאת, משום שבתי הזיקוק במדינה צמצמו פעילות לאור הירידה בביקוש לבנזין

מחיר הנפט סגר אתמול בערב (ד') בירידה של 7.4% לרמה של 42.33 דולר לחבית לאחר שמלאי הנפט הגולמי של ארה"ב גדל בשבוע שעבר בשיעור גבוה מהצפוי. זאת לאחר שבתי הזיקוק במדינה צמצמו את פעילותם לאור הירידה בביקוש לבנזין. 

 

גם ביום שלישי ירד מחירו של הזהב השחור, ב-2.9%, לאור ספקולציית המשקיעים כי הדו"ח הממשלתי שהתפרסם אתמול יראה כי היקפי המלאי של הנפט הגולמי בארצות הברית גדלו.  

 

הסוכנות האמריקנית לאנרגיה דיווחה שמלאי הנפט הגולמי גדל בשבוע שעבר ב-749 אלף חביות לרמה של 351.3 מיליון חביות. התחזיות המוקדמות היו שהנתון יגדל ב-250 אלף חביות. צריכת הנפט של ארה"ב ירשה לשפל של חודשיים. הסוכנות הודיעה ביום שלישי  כי צריכת הנפט העולמית מסתכמת ב-84.27 מיליון חביות ביום, ירידה של 1.38 מיליון חביות ליום לעומת 2008. 

 

לקראת קיצוץ נוסף בתפוקה?

זהו השבוע ה-20 של עליייה במלאי, מתוך 24 שבועות שנספרו, איתות על כך שהביקוש של צרכנית הנפט הגדולה בעולם ממשיך לרדת. ב-15 בחודש צפויות המדינות החברות בקרטל מפיקות הנפט OPEC להיפגש בווינה וכפי הנראה להחליט על קיצוץ נוסף בתפוקותיו היומיות של הארגון, האחראי ל-33% מהיצע הנפט בעולם.  

 

11 המדינות החברות בארגון, למעט עיראק, ייצרו בחודש פברואר 25.39 מיליון חביות ביום, זאת לעומת 29.22 מיליון חביות ליום בחודש ספטמבר. הקיצוץ הקרוב יהיה הקיצוץ הרביעי בתפוקות הקרטל עליו מכריז OPEC מאז ספטמבר האחרון, זאת בניסיון להעלות את מחירו של הנפט הגולמי לפחות לכ-75 דולר לחבית.

פורסם לראשונה 11/03/2009 21:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הביקוש יורד - והמחיר איתו
צילום: AP
מומלצים