יום רביעי, 01.05.2024 שעה 03:54

וינטרוב וסלע העפילו לאליפות אוסטרליה הפתוחה

אלוף ישראל העפיל לראשונה לגראנד סלאם: "אושר עצום", יפתח מול פז'ה (96). סגנו, שיהיה במלבורן בפעם ה-7, יפתח מול דווידנקו ואם יעבור יפגוש בפדרר

|
אמיר וינטרוב. עשה היסטוריה (יניב גונן)
אמיר וינטרוב. עשה היסטוריה (יניב גונן)

בוקר מצוין לטניס הישראלי. שני הטניסאים הבכירים של ישראל, אמיר וינטרוב (לראשונה בקריירה) ודודי סלע, העפילו הלילה (בין שישי לשבת) להגרלה הראשית של אליפות אוסטרליה הפתוחה. זו הפעם הראשונה ששני טניסאים ישראלים משחקים בהגרלה הראשית של גראנד סלאם מאז אוסטרליה 2008, אז דודי סלע והראל לוי (שעלה מהמוקדמות) נכנסו לטורניר.

וינטרוב, המדורג 196 בעולם, ניצח בסיבוב השלישי של מוקדמות האליפות 4:6 ו-3:6 את דייגו סבסטיאן שוורצמן מארגנטינה. סלע, ששיחק במקביל והשלים את העפלתו מיד אחר כך, גבר על מיכאל ברר הגרמני 6:4, 2:6 ו-4:6.

עבור סלע זו הופעה שביעית רצופה באליפות אוסטרליה, לאחר שבשלוש השנים האחרונות הוא הודח בסיבוב הראשון, אך ב-2009 הגיע מהמוקדמות עד לסיבוב השלישי.

סלע גם זכה להגרלה המעניינת מבין השניים. בסיבוב הראשון הוא ישחק מול ניקולאי דווידנקו מרוסיה, המדורג כיום במקום ה-40 בעולם. דווידנקו, שבשיאו היה שייך לחבורת הצמרת שנים רבות ודורג חמישי, ניצח את סלע בסיבוב הראשון באליפות ארה"ב הפתוחה ב-2009. הפרס למנצח בין סלע ליריבו: פגישה עם רוג'ר פדרר על המגרש המרכזי בסיבוב השני (בתנאי שזה יעבור קודם את בנואה פייר מצרפת).

דודי סלע. פעם שביעית ברצף בגראנד סלאם הראשון של השנה (חגי ניזרי)
דודי סלע. פעם שביעית ברצף בגראנד סלאם הראשון של השנה (חגי ניזרי)
 

וינטרוב קיבל הגרלה נוחה הרבה יותר. אלוף ישראל יפתח מול גידו פז'ה מארגנטינה, שחקן חימר המדורג 96 בעולם. הארגנטיני בן ה-22 פרץ רק ב-2012 וכמו וינטרוב, זה יהיה עבורו משחק ראשון באליפות אוסטרליה הפתוחה, אבל הישראלי יעלה מולו עם יתרון מנטלי של שלושה ניצחונות במוקדמות. אם וינטרוב יעלה לסיבוב השני, יחכה לו המדורג 17 פיליפ קולשרייבר, או הבלגי סטיב דארסיס.

אלוף ישראל, אמיר וינטרוב, השלים עם עלייתו לאליפות את הפריצה לה חיכה שנים רבות, כשניצח 4:6 ו-3:6 את הארגנטיני דייגו סבסטיאן שוורצמן ונכנס לראשונה בקריירה שלו, בגיל 27, להגרלה ראשית של גראנד סלאם.

הישראלי שבר ביתרון 4:5 במערכה הראשונה וזכה בה. במערכה השנייה שוורצמן פתח עם שבירה, אולם וינטרוב שבר מיד בחזרה ושוב ל-3:5, לפני שהגיש למשחק ולמקום היסטורי בהגרלה הראשית של טורניר גראנד סלאם, אחרי 75 דקות של משחק. עבור המדורג 196 בעולם, הכניסה לאוסטרליה היא הגשמת חלום גדול ומהווה פריצת דרך מבחינת דירוג ומבחינה כלכלית. אחרי הניצחון כתב וינטרוב באתר האינטרנט שלו: "זה אושר עצום, סוף סוף זה קרה. רק שימשיך".

דודי סלע ואמיר וינטרוב (משה חרמון)
דודי סלע ואמיר וינטרוב. יש סיבה לשמוח (משה חרמון)
 

דודי סלע ששיחק במקביל במגרש אחר, פיגר 6:4 מול המדורג 133 בעולם, מיכאל ברר מגרמניה, אבל התאושש במערכה השניה כששבר ל-0:2 ו-1:4 בדרך ל-2:6 ו-1:1 במערכות. במערכה השלישית השיג סלע את השבירה המיוחלת במשחקון החמישי ל-2:3. ברר המשיך לטעות ולהעיף כדורים החוצה וסלע ניצל זאת לשמירה ל-2:4. ברר לא התייאש וצימק ל-3:4 ועלה אף לשתי נקודות שבירה במשחקון הבא אבל סלע לא התרגש הציל אותן ושמר ל-3:5.

הישראלי עלה לשלוש נקודות משחק מול ההגשות של הגרמני, אולם זה במאמץ אחרון הציל אותן ושמר ל-4:5. סלע עלה עם ההגשה שלו לעוד שלוש נקודות משחק, החמיץ שתיים וכשברר חבט החוצה, סלע ניצל את נקודת המשחק השישית שלו, ניצח ושמח מאוד על המגרש עם הקהל הישראלי שהריע לו.

"זה חשוב לי מאוד, הקהל הישראלי מאוד עזר לי פה, לא שיחקתי הכי טוב, אבל אני שמח שאני בהגרלה הראשית. ב-2006 הפסדתי כאן בסיבוב השני לסאפין במגרש המרכזי וב-2009 בסיבוב השלישי לטסונגה אני מקווה גם השנה להגיע למגרש המרכזי", אמר סלע בראיון על המגרש בסיום המשחק.

תארי בכורה לוסנינה וטומיץ'
ברנרד טומיץ' האוסטרלי חגג הבוקר (שבת) תואר בכורה בסבב ה-ATP כשניצח בגמר טורניר סידני את קווין אנדרסון מדרא"פ 3:6, 7:6 ו-3:6. טומיץ', שירד ב-2012 למקום ה-64 בעולם, השיג את שתי השבירות היחידות במשחק - אחת במערכה הראשונה ואחת שהכריעה את המשחק במשחקון השמיני במערכה השלישית, ושימח את הקהל הביתי הרב שבא לעודד אותו בגמר הראשון שלו בסבב.

ברנרד טומיץ´. סוף סוף תואר  (רויטרס)
ברנרד טומיץ´. סוף סוף תואר (רויטרס)
 

תואר בכורה מרגש רשמה גם אלנה וסנינה בת ה-26 מרוסיה, כשניצחה בגמר טורניר הוברט את אלופת השנה שעברה מונה ברתל מגרמניה, 3:6 ו-4:6. וסנינה הפסידה עד כה בחמישה גמרים בסבב ודוקא בטורניר אליו הגיעה כלא מדורגת, היא הצליחה להניף גביע ראשון.

מי שכבר רגיל להניף גביעים הוא החמישי בעולם, דוד פרר, שזכה בטורניר אוקלנד בניו זילנד בפעם השלישית ברציפות ובפעם הרביעית בסך הכל. פרר גבר בגמר על פיליפ קולשרייבר מגרמניה 6:7 ו-1:6 ובכך השווה את שיאו של הטניסאי האוסטרלי האגדי רוי אמרסון, שזכה בעבר בטורניר ארבע פעמים. אמרסון שלח לפרר מייל לפני הגמר ואיחל לו שישווה את שיאו. "זה ללא ספק הטורניר האהוב עליי ואני מתכוון לחזור ב-2014 ולנסות לזכות בפעם החמישית", אמר הספרדי בסיום. פרר יעקוף את רפאל נדאל אחרי אליפות אוסטרליה ויעלה למקום הרביעי בעולם.

אסור לפספס
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
נגןהישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
הישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */