שתף קטע נבחר

רוצים לשפץ את הבית? המעצבים יסבירו לכם איך

מחרתיים יערוך החוג לעיצוב פנים של המסלול האקדמי המכללה למינהל, בשיתוף עם עיריית אשדוד, את אירוע ה"ספידיזיין" - במסגרתו יוכלו תושבי הדרום שביתם ניזוק במבצע "עמוד ענן" לקבל טיפים והנחיות כיצד לשפץ ולעצב אותו מחדש

מבצע "עמוד ענן " הותיר רבים מתושבי הדרום עם נזקים ברכוש: רעפים קרסו, חלונות נופצו ובתי המגורים נפגעו. על פי נתוני מס רכוש של רשות המסים, אחת הערים שספגה את מירב הפגיעות במבנים הייתה העיר אשדוד - עם 322 מבנים שניזוקו.

 

עוד על עיצוב ותכנון הבית בערוץ הנדל"ן :

 

כמחווה לתושבי הדרום בכלל ואשדוד בפרט, גייסו אנשי החוג לעיצוב פנים של המסלול האקדמי המכללה למינהל, בשיתוף עם עיריית אשדוד, מעצבי פנים, אדריכלים ומהנדסים מובילים לאירוע "ספידיזיין", במסגרתו יעניקו שירותי ייעוץ ותכנון אדריכלי בחינם לתושבי הדרום.

 

במסגרת אירוע הספידיזיין (על משקל אירועי ה"ספיד דייטינג"),נבחרת האדריכלים, המעצבים והמהנדסים יישבו בעמדות נפרדות ואינטימיות ויקדישו 20 דקות על מנת למצוא פתרונות לבעיות עיצוביות שיעלו בפניהם המבקרים. כמסורת האירועים "המהירים", כל תושב יוזמן להסתובב בין האדריכלים והמעצבים במעין סבב, ולקיים עמם שיחה בנושאים הנוגעים אליו.

 

בכל סבב יוכל כל תושב להתייעץ עם המתכננים לגבי אפשרויות שיפור סביבת המגורים שלו. המתכננים יראו לתושבים אפשריות שונות לחיזוק המבנה כתוצאה מנזקי מבצע "עמוד ענן" או בכלל, ארגון החלל לחלוקות שונות, העמדת רהיטים, פתרונות אכסון וכדומה.

 

עוד יוכלו המבקרים ללמוד באירוע כיצד ניתן לחזק את המבנה בעקבות פגיעה, איך להתאים את המרחב המוגן, מהם פתרונות העיצוב והבינוי הכי זולים ופשוטים, כיצד ניתן להתאים חלל קטן למשפחה מורחבת, כיצד ניתן להוסיף מקומות אחסון, כיצד ניתן לגרום לחלל קטן להיראות גדול, כיצד אפשר להיעזר בצבע, אילו טיפים יש לשיפור חלל האמבטיה ואיך ניתן ליצור אווירה נעימה בבית ולהתמודד עם בלגן.

 

מומלץ להגיע עם שרטוטים קיימים של הבית, צילומים של האזורים הבעייתיים הדורשים שינוי וטיפול, מדידות בסיסיות של החלל וסוגי פתרונות עדיפים התואמים את טעמם וצרכיהם.

 

"תפקיד מעצב הפנים - לשפר את איכות החיים"

מדובר במיזם חברתי-עיצובי, שתכליתו הענקת שירותי עיצוב ותכנון לתושבי הדרום ולקהל הרחב, והוא חלק מהפעילות למען הקהילה של החוג לעיצוב פנים במכללה למינהל במסגרת מיזם בשם "קליניקת המעצבים". האירוע יתקיים זו השנה השנייה ברציפות, לאחר שבשנה שעברה התקיים למען תושבי יפו והמרכז.

 

"תפקידו של מעצב הפנים, בעל הכשרה אקדמית מעמיקה, הוא לשפר את איכות החיים של החברה והיחיד ולשמש כמנוף להעצמת הקהילה. במסגרת 'קליניקת המעצבים', שהיא פעילות חברתית שהשקנו לפני שנתיים, בה פועלים מרצים וסטודנטים יחדיו - אנו מקדמים מיזמים שתכליתם עזרה לקהילה, דוגמת האירוע הנוכחי", מסבירה כרמלה יעקבי-וולק, ראש החוג לעיצוב פנים של המסלול האקדמי המכללה למינהל.

 

לדבריה, "הספידיזיין" נועד להעניק לתושבי הדרום שירותי תכנון ועיצוב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה. מעבר לכך, אנו רוצים להעביר את המסר כי תחום עיצוב הפנים הוא נגיש לכולם ואינו צורך השקעה כספית גדולה. הקהל הרחב מוזמן. אנו רואים בעיריית אשדוד שותף טבעי להפקת הפרויקט ולהצלחתו וסמוכים ובטוחים שתושבי העיר והרשויות הסמוכות יוקירו את היוזמה, המעורבות, האכפתיות והרצון לקדם מציאת פתרונות לתקופת היום שאחרי".

 

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, מוסיף כי "אשדוד נכונה לכל שיתוף פעולה המרחיב את סל השירותים לציבור, בכל תחום ובכל זמן, ובעיקר במיזם זה אשר מחזק את המוטיבציה של התושב ומחזק את החוסן המשפחתי".

 

האירוע ייערך מחרתיים (ד') במרכז הקהילתי "רובע ד'" ברחוב השייטים 16 באשדוד בין השעות 16:00-21:00. על התושבים המעוניינים להגיע להירשם בפנייה מקדימה דרך המייל בכתובת: design4u@hdq.colman.ac.il או דרך עמוד הפייסבוק של החוג לעיצוב פנים של המסלול האקדמי המכללה למינהל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית שניזוק בעקבות פגיעת גראד במבצע "עמוד ענן"
צילום: הרצל יוסף
מומלצים