שתף קטע נבחר

מחיר הנפט ירד ב-2.9% ל-45.71 דולר לחבית

למרות עלייה במחיר הנפט בתחילת המסחר, בעקבות הערכותיו האופטימיות של יו"ר הפדרל ריזרב, ננעל המסחר בניו יורק בירידה במחיר הנפט, בעקבות הורדת תחזית הממשל האמריקני לביקוש העולמי לזהב השחור

מחירה של חבית נפט בבורסת הסחורות של ניו יורק ירד הערב (יום ג') ב-1.36 דולר, ונקבע על 45.71 דולר. מדובר בירידה של 2.9%.

 

הסוחרים הושפעו מהורדת התחזית של הממשל האמריקני בנוגע לביקוש העולמי לנפט, כמו גם הערכות הממשל לפיהן מחיר הנפט הממוצע ב-2009 צפוי להיות נמוך מרמתו העכשווית. בתחילת המסחר נראה כי מחיר הנפט דווקא יעלה, בעיקר על רקע הערכות יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, לפיהן ייתכן שכלכלת ארה"ב תצא מהמיתון בהמשך השנה, אך המגמה החיובית לא נמשכה זמן רב.

 

הממשל האמריקני חתך את תחזית החודש שעבר ב-200 אלף חביות ליום, והצפי לביקוש העולמי לזהב השחור נמוך כעת ב-3 מיליון חביות ליום מהתחזיות בספטמבר. על פי הדו"ח שפרסם הממשל, מחירה הממוצע של חבית נפט צפוי לעמוד ב-2009 על 42 דולר, ועל 53 דולר ב-2010.

 

סורחי הנפט יפנו כעת את תשומת ליבם לפגישת קרטל יצרניות הנפט אופ"ק ביום ראשון בווינה, בה יוחלט האם להמשיך בקיצוץ בתפוקת הנפט. המדינות החברות בקרטל מפיקות 40% מהנפט הגולמי העולמי. אנליסטים מעריכים כי אופ"ק צפויה להודיע על קיצוץ של בין 500 אלף למיליון חביות ביום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קידוח נפט בוונצואלה
צילום: AP
מומלצים