שתף קטע נבחר

פרויקט שרונה בת"א: הדיירים יוצאים למלחמה

הדיירים בפרויקט "שרונה" של גינדי החזקות בתל-אביב התאגדו נגד תוכניות החברה להקים בשטח המסחרי של המגדל שוק איכרים. התושבים טוענים כי התוכנית באה על חשבון דרכי גישה; אך בעלי החברה מבהירים מנגד: "המתחם לא יהיה שוק"

235 בעלי דירות במתחם המגדלים בפרויקט שרונה בתל-אביב, שאותו בונה חברת גינדי החזקות , יוצאים למלחמה נגד תוכנית החברה לבנות בתחתית המתחם שוק איכרים. הקבוצה שכרה לפני כחודש את עורכות הדין ענת בירן ודפנה תמיר, כדי שייצגו אותם מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב שאישרה את השימושים המסחריים בפרויקט. זאת לאחר שבאוגוסט האחרון קיבלה גינדי החזקות אישור לשימוש במקום למסחר שיאפשר הקמת שוק בו.

 

 

בעקבות תחילת שיווק השטח המסחרי בפרויקט, נפוצו הערכות בשוק הנדל"ן לפיהן מדובר בשוק איכרים שיפעל תחת שלושת המגדלים הנבנים כיום במתחם. בתגובה ועד התושבים, המייצג חלק גדול מהם, החליט לפנות לייצוג משפטי כדי לנסות לשנות את התוכנית באמצעות לחץ על העירייה.

 

במכתב מהחודש שעבר ששלחו עוה"ד בירן ותמיר לממלא מקום ראש עיריית תל-אביב, דורון ספיר, אשר עומד בראש הוועדה, נכתב כי תוכנית שכזו דורשת את אישור השירות לאיכות הסביבה בעיר למניעת מטרדים למגורים.

 

"לא נהיה בעלים של שוק"

במסגרת זו, טענה עו"ד בירן שלרוכשי הדירות הובטח על ידי גורמים בעירייה כי "לא יהיו במקום מרכולים גדולים ומכולות גדולות". לטענתם, מדובר בתוכנית שתכלול 100 בעלי דוכנים פזורים שהמטרד מהם יהיה דומה לזה שעלול ליצור מרכול אחד גדול.

 

גיא גינדי, מבעלי גינדי החזקות אמר היום בתגובה לדברים כי "המתחם המסחרי מתוכנן על פי התב"ע המאושרת בו. חברת גינדי החזקות אינה מתכננת לבנות במקום שוק או להיות בעלים של שוק".

 

התושבים טענו בתגובה כי מדובר בשימוש חורג מהתוכנית למתחם וכי היא באה על חשבון רמפות ודרכי גישה למתחם המגורים. באות כוחם של הדיירים דרשו במכתב כי הדיון באישור להפעלת שוק במקום יוחזר לוועדה שתשמע את התנגדויות הדיירים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר אביגדור אדריכלות ועיצוב עירוני
הדמיית מתחם שרונה. יהיה שוק איכרים?
צילום: יאיר אביגדור אדריכלות ועיצוב עירוני
מומלצים