יום שבת, 25.05.2024 שעה 09:59

מכבי עם ברצלונה, חימקי, סיינה, בשיקטאש ופנר

הצהובים יכולים לנשום לרווחה לאחר שנקבעו 5 מ-7 היריבות בטופ 16. השתיים הנוספות יהיו ז'לגיריס או אולי' ו-ויטוריה או מילאנו. הכירו את היריבות

|
סמית´ נלחם במיקאל. מפגש נוסף (GettyImages)
סמית´ נלחם במיקאל. מפגש נוסף (GettyImages)

זה הלך קשה יותר מכפי שציפתה, אבל מכבי ת"א גברה בסופו של דבר 62:78 על אלבה ברלין במחזור האחרון של שלב הבתים הראשון וסיימה בראש בית B שהעניק לה את השיבוץ בבית F של הטופ 16.

ההגרלה המסורתית ביורוליג פינתה את מקומה לשיטה חדשה, שבה ארבעת הבתים יתמזגו אחד עם השני, כאשר מקומות 1 ו-3 מבתים A ו-C ישתלבו עם מקומות 2 ו-4 מבתים B ו-D ויהפכו לבית E ולהיפך בבית F. ארבע הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר ויצטלבו עם הבית שממול. הטופ 16 יתחיל עוד שבועיים, ב-27 בדצמבר ויסתיים ב-5 באפריל.

אם מכבי ת"א הצליחה לסיים במקום הראשון בבית שנחשב לקל ביותר מבין הבתים המוקדמים, כעת מחכה לה אתגר שונה לגמרי, כאשר היא תשובץ בבית עם קבוצות שאי העפלה לפיינל פור תיחשב לכישלון מבחינתן.

כבר עכשיו הובטח כי הצהובים יהיו בבית עם ברצלונה, חימקי מוסקבה, פנרבחצ'ה/אולקר, סיינה ובשיקטאש. שלב הבתים הראשון יסתיים מחר, כאשר גם בית C ייסגר ואז ייקבעו שתי היריבות הנוספות של מכבי ת"א. אלו יהיו אולימפיאקוס או ז'לגיריס קובנה (מי מביניהן שתסיים במקום השני בבית) וקאחה לבוראל ויטוריה או ארמני מילאנו (מי מביניהן שתסיים במקום הרביעי).

צפו במכבי ת"א מנצחת את אלבה ברלין

ברצלונה - הקבוצה הטובה באירופה?
הקבוצה של צ'אבי פסקואל היא היחידה שהגיעה למחזור האחרון ללא הפסד וגם הפייבוריטית הברורה לסיים במקום הראשון בבית. עם סגל מגוון ובלתי נגמר והגנה שנחשבת לטובה ביותר באירופה. בארסה גם מובילה את היורוליג בנקודות מדד ומאיימת להפוך לאחות התואמת של גרסת הכדורגל של המועדון.

נבארו. חוזר להפציץ בנוקיה (משה חרמון)
נבארו. חוזר להפציץ בנוקיה (משה חרמון)
 

לבארסה גם שורת סופרסטארים שכבר זכו ביורוליג יותר מפעם אחת בראשות חואן "לה בומבה" נבארו, ארזם לורבק ומיודעינו, שארונאס יאסיקביצ'יוס, שיחזור להיכל פעם נוספת אחרי שעשה לא מעט צרות לצהובים במדי פאו בעונה שעברה. נקודת התורפה: סנטר כבדים דוגמת אנטה טומיץ' ונת'ן ג'ווואיי, נתון שמכבי ת"א יכולה לנצל כשמולם היא תציג את שון ג'יימס ומלקולם תומאס המהירים והקפיציים.

חימקי מוסקבה - מוכשרת, אך לא יציבה
לפני פחות משלושה חודשים נפגשה מכבי ת"א עם חימקי במסגרת טורניר הכנה בגרמניה וקיבלה ממנה 80:60 בראש, אבל מדובר בקבוצה לא צפויה שתלויה במצבי הרוח של הכוכבים שלה. לצד ניצחונות מרשימים על ריאל מדריד ובחוץ על פנאתינאיקוס, הרוסים הפסידו לשתי הנמושות של הבית, קאנטו ולובליאנה.

פרידזון וומוניה. מכירים את בלאט מנבחרת רוסיה (GettyImages)
פרידזון וומוניה. מכירים את בלאט מנבחרת רוסיה (GettyImages)
 

בלאט מכיר טוב את שני הכוכבים הרוסים של חימקי, ויטאלי פרידזון וסרגיי מוניה, ששיחקו תחתיו במדי הנבחרת. האחרון אף היה חלק מהתקרית בה נשלח החוצה לאחר שדיבר בפסק הזמן של הישראלי. לצידם יש למאמן הליטאי רימאס קורתינאיטיס את הגארד הקרואטי הוותיק זוראן פלאניניץ' ושלושה שחקני פנים נהדרים בדמות פול דייויס, ג'יימס אוגוסטין וקרסימיר לונצ'אר, כולם 2.08 מ' ומעלה.

סיינה - התחברה במהלך העונה
אחרי שבנתה את הסגל מחדש בעקבות העזיבות של כל הכוכבים הגדולים, ובפרט של בו מקאלב, יחד עם המאמן, סימונה פיאנג'יאני, פתחה האלופה האיטלקית את היורוליג עם שלושה הפסדים, כולל 92:82 ביתי לאלבה ברלין ומקומה בטופ 16 נראה בספק. מאותה נקודה היא התחילה רצף של חמישה ניצחונות, כולל 87:89 נהדר על מכבי ת"א ו-72:91 ענק על אוניקאחה מלאגה.

טסינסדזה. שוב בהיכל (יוסי ציפקיס)
טסינסדזה. שוב בהיכל (יוסי ציפקיס)
 

הקבוצה של לוקה באנצ'י נשענת בעיקר על היכולת הנהדרת של הרכז הנפלא, בובי בראון, שהוביל את היורוליג בנקודות למשחק לפני המחזור האחרון עם 19.1 ודורג שלישי באסיסטים עם 5.7. לצידו משחקים חבורה של גארדים/פורוורדים אתלטים כמו דניאל האקט ודייויד מוס, שמקשים על היריבה לחדור לסל ויכולים לקלוע מכל הטווחים. סיינה לוקה במשחק הפנים, במיוחד לאחר שחרורו של הסנטר המאסיבי, מאריו קאסון.

בשיקטאש - הסוס השחור של הבית
בעונה הראשונה שלה אי פעם ביורוליג הצליחה בשיקטאש לעלות לטופ 16 בהמשך ישיר לעונה שעברה, בה זכתה בטרבל נהדר (גביע וליגה בטורקיה וביורוצ'אלנג') בהנהגת קרלוס ארויו ופופס מנסה בונסו. העונה הקבוצה נבנתה מחדש ונשענת בעיקר על הרכז האמריקני קרטיס ג'רלס, שמוביל אותה בנקודות ובאסיסטים ובגארד הנהדר פטריק כריסטופר.

ארמן קונטר. (GettyImages)
ארמן קונטר. בנה מחדש את בשיקטאש (GettyImages)
 

למרות שהגיעה למחזור האחרון עם מאזן שלילי, ספגה הקבוצה הטורקית הפסד אחד בלבד שהוא לא לשתי הענקיות של בית 4, ברצלונה וצסק"א מוסקבה, אך עם זאת, בארבעת המשחקים מולן הפסידה בהפרש מצטבר של 84 נקודות, כך שאם תסיים בין ארבע הראשונות בבית זה ייחשב להפתעה גדולה.

פנרבחצ'ה/אולקר - הכל תלוי ברגליים של מקאלב
הטורקים בנו קבוצת כוכבים על מנת להגיע לפייינל פור בלונדון. הם לקחו מסיינה את המאמן, סימונה פיאנג'יאני, את הרכז בו מקאלב ואת הסנטר דייויד אנדרסן (שיפגשו את האיטלקים בטופ 16) ומפנאתינאיקוס את רומיין סאטו ומייק באטיסט ויחד עם המקומיים עומר אונן, אוגוז סאבאס ואמיר פרלדז'יץ' יצרו סגל עמוק ומוכשר.

בו מקאלב. יהיה בריא בטופ 16?
בו מקאלב. יהיה בריא בטופ 16?
 

למרות הכסף הרב שהושקע והציפיות, הקבוצה סיימה את השלב הראשון במאזן 5:5 בלבד ונזקקה לניצחון דחוק על קאנטו במחזור האחרון של מנת להעפיל. התלות הגדולה שלה במקאלב, אחד הרכזים הטובים באירופה, אך גם שחקן שנוטה להיפצע והחמיץ כמה משחקים בשלב הבתים, עלולה להיות בעכריה.

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */