יום שבת, 25.05.2024 שעה 08:48

פאו סיימה שלישית, פנר/אולקר ובאמברג עלו

יורוליג: היוונים פספסו הזדמנות לסיים ראשונים ע"ח ריאל לאחר 78:77 מול חימקי. הטורקים שרדו עם 69:77 על קאנטו, הגרמנים גברו 90:92 על פרטיזן

|
לונצ´אר. התעלה במאני טיים (GettyImages)
לונצ´אר. התעלה במאני טיים (GettyImages)

המחזור האחרון ביורוליג יצא לדרך ובקרב על מיקום סופי בבית 1 גברה חימקי מוסקבה 77:78 בבית על פנאתינאיקוס וסיימה במקום השני, בעוד היוונים יסתפקו במקום השלישי.

אחרי מחצית ראשונה טובה של הרוסים (39:46), היוונים לאט לאט קיזזו בהפרש ואף עלו ליתרון 68:69 כשנותרו חמש דקות לסיום. קור רוח של קרסימיר לונצ'אר מקו העונשין, בתוספת של איבוד קור רוח של המאמן היווני, ארגיריס פדולאקיס, שספג שתי עבירות טכניות, סגרו את הניצחון הרוסי.

זוראן פלאניניץ' קלע 16 למנצחת, כשפול דייויס ו-ויטאלי פרידזון מוסיפים 13 כ"א. ערב נהדר של 19 נקודות ו-8 ריבאונדים מצד אקס מכבי ת"א, סטפון לאזמה, לא עזר בסופו של דבר ליוונים.

ריאל מדריד ניצלה את ההפסד של פאו כדי לסיים ראשונה אחרי טיול קליל מול לובליאנה (60:91) בחסות ג'ייסי קארול (17 נקודות) וסרחיו יול (14). ארון ביינס קלע 13 והוריד 8 ריבאונדים לסלובנים.

פנרבחצ'ה/אולקר הבטיחה את מקומה בטופ 16 על חשבון קאנטו, לאחר שגברה על האיטלקים 69:77 באיסטנבול בקרב ראש ראש על עלייה לשלב הבא. הקבוצה הסימפטית של אנדראה טרינצ'יארי הצליחה למתוח את הטורקים, שבנו קבוצה חזקה שאמורה הייתה לטייל לטופ 16, אבל הסתבכו והצליחו לעלות ברגע האחרון.

האיטלקים פתחו עם 6:12 והוליכו 18:22 אחרי רבע אחד, אך התעוררות של המארחים הובילה לריצת 5:13. במחצית הוליכה פנר/אולקר 38:43. משם קאנטו רדפה אחרי היריבה עד הסיום, אבל לא הצליחה להוריד את הפער לפחות משתי נקודות.

מרקוישווילי. (רויטרס)
מרקוישווילי. קאנטו בחוץ (רויטרס)
 

הרכז הנפלא בו מקאלב היה המצטיין בשורות הטורקים עם 19 נקודות, עומר אונן ואוגוז סאבאס תרמו 12 נקודות כ"א. מאנוכר מרקוישווילי סיים עם 20 לקאנטו ומארקו קאזין הוסיף 16.

במשחק חסר חשיבות בבית 2 בעקבות הניצחון של מכבי ת"א על אלבה ברלין, גברה אוניקאחה מלאגה 62:86 בבית על שאלון כשלא פחות מ-11 שחקנים של הספרדים עלו על לוח התוצאות. מעל כולם היה ג'יימס גיסט עם 11 נקודות ו-6 ריבאונדים. סדריק בנקס סיים עם 13 לצרפתים.

בראון. סיים עם 23 בהפסד סיינה (יוסי ציפקיס)
בראון. סיים עם 23 בהפסד סיינה (יוסי ציפקיס)
 

עוד בבית של מכבי: סיינה הצליחה לאבד יתרון של 28 נקודות במחצית השניה ולהפסיד 95:88 לאחר הארכה. למרות זאת, היא עדיין סיימה במקום השלישי בעקבות ההפסד של אלבה בהיכל נוקיה. ג'רל בלסינגהיים הפציץ 26 לפולנים ולוקש קוז'ארק הוסיף 20. בובי בראון קלע 23 למפסידה.

בבית 4, באמברג הפכה לקבוצה האחרונה שמבטיחה את מקומה בטופ 16 ביום המשחקים הראשון לאחר ניצחון דרמטי 90:92 על פרטיזן בלגרד לאחר הארכה. הגרמנים הוליכו 78:80 בשניות הסיום, כשדראגן מילוסלייביץ' החטיא שתיים מהקו, לקח את הריבאונד של עצמו וקבע שוויון והארכה. אנטון ג'אבל (16 נקודות) ושרוד פורד (12 נקודות) השתלטו על המשחק בהארכה וקבעו כי יהיו שתי גרמנית בשלב הבא. בוסטיאן נאכבר הוביל עם 23, ולדימיר לוצ'יץ' עם 19 לאורחת.

ריטאס וילנה הפסידה 66:65 בטורקיה לבשיקטאש ואיבדה סיכוי להעפיל לטופ 16. לאון רדוסביץ', המושאל ממילאנו, פספס הזדמנות להעניק את הניצחון לליטאים שתי שניות לסיום. שחקן הרכש, דניאל יואינג, תרם 14 לטורקים, דיאן איבנוב סיים עם 16 למפסידה.

ננאד קרסטיץ´ (GettyImages)
ננאד קרסטיץ´. הניצחון לא עזר (GettyImages)
 

באותו בית, ברצלונה ספגה הפסד ראשון העונה ביורוליג, 78:75 בבית לצסק"א מוסקבה, אך להפסד אין כל משמעות בשל הניצחון של הקטאלונים ב-21 הפרש ברוסיה והם סיימו במקום הראשון. ננאד קרסטיץ' הוביל 5 שחקנים של צסק"א עם בדאבל פיגרס עם 15, בעוד נבארו קלע 17 למארחים.

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */