שתף קטע נבחר

צילום: אלי אלגרט

טר"ש או צל"ש / טור

מצד אחד, יעקב שחר לקח הימור גדול, בעיקר במצבה הנוכחי הגרוע של מכבי חיפה. מצד שני, הבוס רוצה לצידו חיילים נאמנים עם זיהוי למועדון ובעיקר שהקהל יתחבר אליהם. השאלה הגדולה: האם אריק בנאדו יצליח לעמוד בלחץ? אבי נימני על מינוי בלם העבר למאמן בקריית אליעזר

ברור לכולנו שהכוונה והרצון של יעקב שחר היו למנות את רן בן שמעון - הוא היה אצלו בעדיפות ראשונה. ההודעה שהוציאה היום מכבי חיפה על  מינויו של אריק בנאדו למאמן הקבוצה - בלי קשר לרמת הסיכויים להצלחה או לכישלון - חיסלה סופית את חוסר הוודאות שריחף מעל המועדון.

 

אל תחמיצו את התקצירים ב-ynet ספורט:

 

חלק גדול מאוהדי הכדורגל יאמרו בוודאי ששחר לקח הימור גדול, בעיקר במצבה הנוכחי של הקבוצה, ושעדיף היה להסתמך על מאמן עם נסיון וקבלות, מה שחסר לאריק.

 

חייב להפגין מנהיגות וסמכותיות. אריק בנאדו (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
חייב להפגין מנהיגות וסמכותיות. אריק בנאדו(צילום: ראובן שוורץ)

 

מצד אחד, יצא טוב ליענקל'ה, הוא לא שילם סכום מטורף של 4 מיליון שקל עבור בן שמעון. רן הוא מאמן מצוין, אבל עדיף גם בשבילו לסיים את העונה בקפריסין כדי לא לגרום לעצמו נזק תדמיתי בכך שהוא מנהל משא ומתן עם קבוצה אחרת בזמן שהוא תחת חוזה.

 

עוד בכדורגל הישראלי:

 

מצד שני, השיקול של שחר די ברור. הבעלים רוצה לצידו חיילים קרובים ונאמנים שהוא מאמין בהם. שיש להם זיהוי עם המועדון ובעיקר שהקהל יקבל אותם בעידן שלאחר עטר. בנאדו צריך להבין ולהפנים שהוא נכנס לסרט שונה ממה שהיה מורגל בקבוצת הנוער. הלחץ, הציפיות, ובעיקר החשיפה התקשורתית, הם במימדים אחרים.

 

מעוניין באנשים בעלי זיהוי עם המועדון. יעקב שחר (אורן אהרוני) (אורן אהרוני)
מעוניין באנשים בעלי זיהוי עם המועדון. יעקב שחר(אורן אהרוני)
 

אריק חייב לעשות סוויץ' מהיר, ולהבין שהוא כרגע עומד מול שחקנים בוגרים. עם חלקם הוא שיחק, אבל יש גם שחקנים שהוא לא מכיר. בראש וראשונה עליו

להקרין שקט ורוגע כלפי המערכת כולה וכלפי חוץ (לשים דגש לשפת הגוף). מול השחקנים עליו להקרין מנהיגות, סמכותיות ומשמעת ברזל, בעיקר לאור חוסר שביעות הרצון של מספר שחקנים בסגל ממעמדם.

 

קבלת ההחלטות מהבחינה המקצועית חייבת להיות בצורה קרה ונבונה, ומשולבת עם עבודה מנטלית שוטפת. לאריק יתרון גדול בכך שהיה בלם מוביל לאורך שנים. הדבר הראשון עליו יצטרך לשים דגש הוא עבודה טקטית מהבחינה ההגנתית של כל מערכי הקבוצה בכלל, והרביעייה האחורית בפרט, מה שעד היום היווה נקודת תורפה מאוד בולטת.

 

עדיף לו להישאר בקפריסין. רן בן שמעון (צילום: אפי שריר) (צילום: אפי שריר)
עדיף לו להישאר בקפריסין. רן בן שמעון(צילום: אפי שריר)
 

התייצבות של החלק האחורי תחזיר את הביטחון לשאר מערכי הקבוצה. אריק חייב להתמקד ב-14-16 שחקנים עליהם הוא שם דגש למשחקים הקרובים, ובעיקר בבסיס של 7-8 שחקני הרכב קבועים, כדי לרוץ איתם בלי שינויים קיצוניים ממשחק למשחק. הוא חייב לשמור על תבנית ברורה, כאשר כל שחקן ושחקן יודע לאיזו משבצת הוא נכנס ומה מוטל עליו.

 

טורים נוספים של אבי נימני:


שמוליק חנין, שמונה לעוזרו של בנאדו, מילא בהצלחה בעבר תפקיד דומה ביחד עם ניר לוין במכבי תל אביב, ויש לו המון מה לתרום בעיקר מהבחינה המקצועית והמנטלית. בנוסף, אני מקווה שעם הזמן מכבי חיפה תתייצב. אז, בעקבות השילוב של בנאדו וחנין, שהצליחו בנוער ומכירים את השחקנים המוכשרים של המועדון, הם יוכלו לתת הזדמנות אדירה לצעירים לערוך טבילת אש ראשונה, אולי בדרך לקריירה ארוכה ומוצלחת.

 

אריק בנאדו ויניב קטן. מה המאמן יעשה עם הקפטן? (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אריק בנאדו ויניב קטן. מה המאמן יעשה עם הקפטן?(צילום: ראובן שוורץ)
 

כולם כמובן שואלים מה אריק יעשה עם יניב קטן. אז אריק, עצה קטנה לי אליך. אתה מאמן, לא חבר. עליך לקבל החלטות מקצועיות נקיות נטו, בלי שום שיקול

אחר. ההתנהלות מול קטן חייבת להיות חכמה. אני בטוח שליניב יש מה לתרום ואתה כמאמן לנצל זאת עד תום.

 

אם יוחלט במשחקים מסוימים שיניב יישב על הספסל, הדברים צריכים להיעשות במקצוענות, תוך כבוד הדדי, כדי להרוויח אותו בהמשך.

 

קחו כדוגמא את אינטר, שפתחה את העונה בצורה קטסטרופלית, חזרה לאט לאט לנצח משחק ועוד משחק בשיניים וכיום היא במקום השני באיטליה אחרי קאמבק מדהים.

 

ולסיום: לשחקנים של מכבי חיפה היום, יותר מבעבר, יש אחריות כבדה - להחזיר לעצמם את הכבוד העצמי שאיבדו בתחילת העונה. הדרך להצלחה מתחילה בהתמקדות בחצי הכוס המלאה. הצעד הראשון מתחיל מחר (שני) בטדי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אריק בנאדו
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים