שתף קטע נבחר

וול סטריט ננעלה בעליות על רקע הפסקת האש

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.38%, מדד הנאסד"ק הוסיף 0.35% ו-S&P 500 טיפס ב-0.23%. הדרישות לדמי אבטלה בארה"ב הפתיעו לטובה ועמדו בשבוע שעבר על קצב שנתי של 410 אלף

המסחר בבורסות וול סטריט בניו-יורק ננעל הערב (ד') בעליות שערים על רקע הדיונים לגבי פתרון אפשרי למשבר הצוק הפיסקלי והפסקת האש שהוכרזה בין ישראל לחמאס.

 

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.38% ל-12,836.89 נקודות. מדד נאסד"ק הוסיף 0.34% והגיע ל-2,926.55 נקודות. מדד S&P 500 טיפס ב-0.23% ל-1,391.03 נקודות.

 

המשקיעים ממשיכים להתמקד בצוק הפיסקלי הממשמש ובא, שאמור להיכנס לתוקף בתחילת 2013. "ההערכה שלי היא כי בדקה ה-90 (ואולי אפילו קצת מעבר לכך) ישיגו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, והקונגרס פשרה מסוימת, שתכלול הארכה קצרה של לפחות חלק מקיצוצי המס, עלייה מסוימת בשיעור המס לבעלי ההכנסות הגבוהות ועיכוב בביצוע מרבית קיצוצי ההוצאות", כותב בוב דול - אסטרטג המניות הראשי של בלאקרוק.

 

סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה אתמול את דירוג החוב של צרפת, בעוד ששרי האוצר של אירופה לא הצליחו להגיע להסכמות לגבי סיוע נוסף ליוון. זאת על רקע מחלוקת עם קרן המטבע הבינלאומית לגבי הדרך הנכונה להחזיר את המדינה, שנמצאת במיתון, לאיתנות פיסקלית.

 

מאקרו

נרשמה ירידה במספר האמריקאים שהגישו בשבוע שעבר תביעות לקבלת דמי אבטלה. זהו, ככל הנראה, סימן לכך שהנזק שגרמה סופת סנדי לשוק העבודה שוכך. משרד העבודה האמריקאי פרסם כי בשבוע שהסתיים ב-17 בנובמבר, מספר התביעות לדמי אבטלה ירד ב-41 אלף ל-410 אלף תביעות. הנתון היה טוב מתחזיות האנליסטים.

 

סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עמד על 52.4 נקודות. האנליסטים ציפו לתוצאה של 51.2 נקודות.

 

מניות במרכז

חברת דיר (DEER) דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי הפיסקלי של השנה, והציגה עלייה של 3% ברווח הנקי וזינוק של 14% במכירות ל-9.79 מיליארד דולר ברבעון. החברה עקפה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים הן בשורה התחתונה והן בעליונה.

 

מנכ"לית HP, מג וויטמן, האשימה את הנהלת חברת Autonomy, אותה רכשה לפני כשנה, בהונאה פיננסית שמטרתה ניפוח ערכה של Autonomy. ענקית המחשוב קנתה את החברה בסכום של 11 מיליארד דולר. ההכרזה הגיעה בצמוד להודעה של HP על מחיקה של 8.8 מיליארד דולר משוויה. וויטמן טענה ש-5 מיליארד מתוך סכום זה הופסדו בשל הערכת שווי מטעה של Autonomy.

 

מניית פייסבוק ממשיכה את התנופה בחודש האחרון ומשלימה עלייה של יותר מ-25% ב-30 הימים האחרונים.

 

פרטנר דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי והציגה ירידה בשורה העליונה ובשורה התחתונה. ההכנסות של פרטנר ברבעון השלישי ירדו ב-25% ל-1.3 מיליארד שקל. הרווח הנקי ירד ב-36% והסתכם ב-110 מיליון שקל, ושיעור הנטישה הרבעוני ברבעון השלישי היה 10.4% בהשוואה ל-7.2% ברבעון המקביל ול-8.9% ברבעון הקודם.

 

אלוט תקשורת, ספקית פתרונות אופטימיזציה ופתרונות מניבי הכנסות, עבור מפעילי תקשורת קווית וסלולרית, הודיעה על השלמת פרויקט להטמעת פתרונותיה בתשע חברות מקבוצת Tigo - ענקית טלקום בינלאומית הפעילה באמריקה הלטינית ובאפריקה.

 

טבע מתרחקת מאסטרטגיית רכישות במיליארדי דולרים, שבעשור האחרון אפיינו את הצמיחה שלה, כך הכריז היו"ר פיליפ פרוסט. "רכישות לא חייבות להיות רחבות היקף כדי להיות חשובות", אמר בראיון שהעניק השבוע ממשרדו במיאמי. בבעלותו של פרוסט מניות טבע בשווי 815 מיליון דולר. "הרעיון של רכישות במיליארדי דולרים יישמר לטובת מקרים מיוחדים שיועילו בהתקדמות שלנו, שבהם מקור המשיכה כל כך גדול ויכול להוביל לשינויים משמעותיים, כך שכולם יחושו שזה משהו שחייבים לעשות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים