שתף קטע נבחר

שחייה: אליפות אירופה לבריכות קצרות נפתחת

התחרות הגדולה הראשונה מאז המשחקים האולימפיים, תערך בצרפת עם חמישה נציגים ישראלים: גיא ברנע, דוד גמבורג, אלון מנדל, גל נבו ותומר זמיר

קופצים למים. אליפות אירופה ה-16 בשחייה בבריכות קצרות (25 מ'), תיפתח מחר (ה') ותערך בעיר שארטר שבצרפת, בבריכה מודרנית וחדשה שנבנתה רק לפני 3 שנים וכוללת את קומפלקס הבריכות הגדול בבמדינה, המשתרע על-פני 3,500 מ"ר.

 

מבצע "עמוד ענן" - הכותרות ב -ynet ספורט:

  

425 שחיינים (242 גברים ו-183 נשים) מ-35 מדינות ייטלו חלק באליפות -  התחרות הראשית הראשונה שנערכת בתום המשחקים האולימפיים - כשהנבחרת המארחת תהיה המשלחת הגדולה ביותר עם 45 שחיינים ובהם קמילה מופט, פלורן מנאדו ויאניק אנל.

 

המועמד העיקרי למדליה. גל נבו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
המועמד העיקרי למדליה. גל נבו(צילום: AFP)

 

הנבחרת הישראלית כוללת חמישה שחיינים בלבד: גיא ברנע, דוד גמבורג, אלון מנדל, גל נבו ותומר זמיר. בכיר שחייני ישראל, יעקב טומרקין, יצא להתאמן בחודש ינואר בארה"ב אצל המאמן הידוע דייב סאלו. הישראלי, אשר הגיע למקום ה-7 במשחקים האולימפיים, לא יתחרה גם באליפות העולם בטורקיה בחודש הבא, עקב יציאתו לתחרות המכללות האמריקאיות.

 

באליפות שנערכה אשתקד בפולין, חזרה נבחרת ישראל עם 2 מדליות ארד בזכותו של גל נבו שסיים שלישי ב-200 ו-400 מ' מעורב-אישי. גם באליפות זו ייאבק נבו על המדליות. כשהמקצה העיקרי הוא ב-200 מ' מעורב-אישי, שיתקיים כבר ביומה הראשון של האליפות. נבו מדורג שני לאחר ההונגרי הידוע לסלו צ'ה.

 

במשחה 400 מ' מעורב-אישי מדורג נבו שלישי אחרי צ'ה ובן-ארצו דוד ורסטו. ביומה האחרון של האליפות, שתינעל ביום ראשון, יאבק נבו על מקום בפודיום גם במשחה 200 מ' חזה, בו הוא מדורג שלישי לאחר הרוסי ויאצ'סלב סינקביץ' והאוקראיני ולרי דיימו. הישראלי יתחרה גם ביום שבת במשחה 100 מ' מעורב-אישי, בו הוא מדורג שמיני, בנסיון להופיע בגמר גם במשחה זה וגם ב-200 מ' פרפר בו הוא מוצב עשירי.

 

הוא לא יהיה שם. יעקב טומרקין (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הוא לא יהיה שם. יעקב טומרקין(צילום: ראובן שוורץ)

 

הסיכוי של מנדל

אלון מנדל הוא הישראלי השני המתמקם גבוה. במשחה 50 מ' גב שיתקיים ביום שישי, הוא מדורג רביעי. גיא ברנע אשר זכה במדליית ארד במשחה זה באליפות אירופה בבריכות ארוכות, שנערכה לפני כחצי-שנה בהונגריה ומיעט להתחרות בבריכות קצרות, ינסה לשחזר את הישגו במקצה ל-50 מ', על-אף שהוא מדורג במקום ה-39 בלבד.

 

מנדל יהיה הישראלי הראשון שיקפוץ לבריכה. הוא יתייצב למשחה 50 מ' חופשי ודירוגו 25. ביום הפתיחה יתחרו גם גמבורג (18) וברנע (37) במשחה 200 מ' גב וכן מנדל (8) ברנע וזמיר מדורגים במקומות 41 ו-42 בהתאמה במשחה 100 מ' פרפר.

 

במשחה 100 מ' גב, שיערך בשבת יזנקו מנדל (14) גמבורג (22) וברנע (29) . ביום הנועל את האליפות יתמודדו ב-50 מ' פרפר מנדל (13) זמיר (41) וברנע (50) ובמשחה 200 מ' חופשי יתייצב גמבורג (מדורג 48). נבחרת השליחים 450 X מ' חופשי תסיים את השתתפות ישראל באליפות זו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים