שתף קטע נבחר

בעל השליטה בפסיפיקה אחזקות נחקר ושוחרר

שלמה ולד חשוד שקיבל לידיו במרמה כספים, שיועדו לעסקה לרכישת קרקע ברומניה, ולא רשם את הקרקעות על שם החברה

רשות ניירות ערך חוקרת חשד, שלפיו בעל השליטה בחברת הנדל"ן פסיפיקה אחזקות קיבל לידיו במרמה כספים, שיועדו לעסקה לצורך רכישת קרקע ברומניה. בתום חקירתו במשרדי הרשות שוחרר היום (ו') שלמה ולד בערבות עצמית של 100 אלף שקל. שחרורו הותנה בתנאים מגבילים נוספים, והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ.

 

העבירות המיוחסות לו הן עבירות על חוק ניירות ערך ועבירות של קבלת דבר במרמה, וכן מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

 

בבסיס החקירה, עסקת רכישה שעשתה חברת פסיפיקה של שתי חלקות קרקע בעיר גלאץ שברומניה, בקיץ 2007. פסיפיקה התחייבה לשלם 10 מיליון אירו בעבור הקרקעות, ובפועל העבירה למוכרת ישירות 5.25 מיליון אירו, ללא כל בטחונות לכספים. כמו כן, חלקה אחת מתוך השתיים לא היתה כלל רשומה על שם המוכרת, שעמה, על-פי החשד, ניהל ולד קשרים עסקיים.

 

בסופו של יום לא נרשמו הקרקעות על שם פסיפיקה.

 

החשד הוא כי ולד קיבל לידיו במרמה כספים, שיועדו לעסקה לצורך רכישת הקרקעות. זאת, תוך הצגת מצגי שווא אודות העסקה, שלפיהם יש ערבויות ובטחונות לכספים שהעבירה פסיפיקה, ותוך הסתרת עובדות אודות העסקה, מדירקטוריון החברה ומציבור המשקיעים, בהן העובדה כי הקרקעות שנרכשו כלל לא רשומות של שם המוכרת. ולד, על-פי החשד, גם הסתיר את הקשר בינו לבין נציגי המוכרת. 

 

בנוסף, על פי החשד, ולד לא דיווח לרשות ניירות ערך ולציבור המשקיעים על אחזקותיו האמיתיות במניות החברה, ועל מבנה השליטה האמיתי בחברה ולא דיווח על מכירות מאסיביות שביצע במניות פסיפיקה, בתקופה הרלבנטית לחקירה.

 

הטענה היא, כי אחזקותיו האמיתיות הוסתרו באופן מכוון, על מנת לא לחשוף את מצבו הכלכלי האמיתי, בשל חובות רבים שהיו לו.

 

המסחר במניות פסיפיקה אינו מתקיים זה חודש

שמו של ולד אף נקשר בעבר לחקירה המתנהלת בנוגע לחשד למעילה בסניף המרכזי של בנק לאומי. ביוני אשתקד עצרה המשטרה את מנחם פרידמן, לשעבר מנכ"ל הסניף המרכזי של הבנק, בחשד שאישר הלוואות של 30 מיליון שקל ללא ערבויות מתאימות. עם פרידמן נעצרו שורה של חשודים בקבלת ההלוואות, בהם ולד, עו"ד מסחרי מחיפה. לחלק מההלוואות שנטל העמיד כערבות את מניותיו בפסיפיקה.

 

המסחר במניות חברת הנדל"ן לא מתקיים מפברואר, לאחר שרואי החשבון של החברה דיווחו על טעויות בדו"חות הכספיים שלה. בהמשך, הודיעה החברה על מהלך שבמסגרתו ביקש ולד לרכוש את הפעילות של פסיפיקה ברומניה תמורת 5.5 מיליון אירו.

  

מחזיקי האג"ח, שטענו כי הנכסים שווים יותר, מבקשים להעמיד את חובם לפירעון מיידי. באפריל אשתקד ניסתה פסיפיקה לקדם צעד של הקפאת הליכים, בלי שיידעה את מחזיקי האג"ח, ובית-המשפט סירב לאשר את הבקשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רומניה. ארכיון
צילום: אריאל כרמון
מומלצים