שתף קטע נבחר

פניני: "סמית' התעלה ברגעים החשובים כמו גדול"

פורוורד מכבי ת"א החמיא לחברו לקבוצה, שכיכב (20 נק') ב-76:78 על אלבה ברלין. דייויד בלאט: "לפעמים אי אפשר להצטיין ולנצח, אז צריך לדעת להילחם ולנצח". צפו בתקציר

מכבי ת"א אולי עדיין לא לגמרי מגובשת, לא לגמרי משכנעת ואמש כמעט רשמה הפסד בכורה העונה ביורוליג, אבל בסופו של דבר הקבוצה הצליחה לסגור את הסיבוב הראשון של שלב הבתים במפעל עם מאזן מושלם של 0:5, אחרי 76:78 על אלבה ברלין בגרמניה.

 

התקצירים של ynet ספורט:

 

הצהובים נתקלו ביריבה שהייתה חייבת ניצחון, ולא פעם הסתבכו. את המשחק פתחה מכבי בריצת 0:10, אולם הגרמנים נכנסו למשחק, שהפך צמוד יותר מרגע לרגע, ובפתיחת הרבע השלישי עלו ליתרון ראשון (40:41).

 

האלופה הישראלית חזרה לעצמה ברבע האחרון, בעיקר הודות לשיתוף הפעולה המצוין בין ליאור אליהו

לגיאורגי שרמאדיני, אך אלבה הצליחה להוריד את ההפרש ל-2 נקודות בלבד. דווין סמית', המצטיין בשורות הצהובים (20 נקודות, שיא קריירה ביורוליג), קלע את הסל שהכריע את ההתמודדות, דקה וחצי לסיום. מכבי ת"א תנחת בארץ בצהריים וביום ראשון תחזור לליגה הישראלית, כשתארח בהיכל נוקיה את גלבוע/גליל.

 

המאמן דיוויד בלאט סיכם: "ניצחון טוב וחשוב. לא היה לנו קל בכלל - היו חלקים שבהם שיחקנו מצוין, אבל גם חלקים ששיחקנו הרבה פחות מהרמה שלנו. לפעמים אי אפשר להצטיין ולנצח, אז צריך לדעת להילחם ולנצח, וזה מה שעשינו".

 

דווין סמית'. בלאט: "היינו צריכים כל דקה וכל נקודה ממנו" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דווין סמית'. בלאט: "היינו צריכים כל דקה וכל נקודה ממנו"(צילום: AFP)

 

"קיבלנו אתמול תרומה עצומה משחקני החמישייה השניה שלנו - ליאור, פניני, תומאס, שרמאדיני ולוגאן. אנחנו קבוצה עם הרבה שחקנים טובים, כמעט כולם באותה הרמה, ואמש החבר׳ה שלא פתחו נתנו משחק נפלא והביאו לנו את הניצחון", הוסיף המאמן.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

בלאט לא שכח להודות לגיבור המשחק: "מילה טובה כמובן גם לדווין סמית הנפלא. הוא לא היה איתנו בתחילת העונה בגלל פציעה, אבל לאט לאט הוא חוזר לכושר משחק. הוא שחקן מאוד מרכזי אצלנו, וגם מנהיג ומוביל, והיינו צריכים כל דקה וכל נקודה ממנו".

 

ריקי היקמן בפעולה. בלאט: "המאזן 0:5 נותן לנו דחיפה גדולה" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ריקי היקמן בפעולה. בלאט: "המאזן 0:5 נותן לנו דחיפה גדולה"(צילום: AFP)

 

 

על המאזן המעודד של קבוצתו אמר בלאט: "סיימנו את הסיבוב הראשון עם מאזן מושלם ועם שלושה ניצחונות חוץ - זה לא משהו שאפשר להמעיט מערכו, גם אם הבית שלנו פחות קשה. שלושה ניצחונות חוץ רצופים ביורוליג

זה אף פעם לא דבר מובן מאליו. המאזן 0:5 נותן לנו דחיפה גדולה לקראת המטרה שלנו - לסיים את שלב הבתים במקום הראשון".

 

קפטן הצהובים, גיא פניני, שסיים משחק טוב מבחינתו עם 11 נק' אמר: "זה היה ניצחון חשוב באולם מאוד ביתי. אנחנו עדיין מתחברים תוך כדי תנועה ושמחים כמובן לסיים סיבוב ראשון מושלם. אמש זה היה מבחן כוח רציני ואני שמח שהראינו אופי גם בדקות בהן לא הכל עבד מושלם".

 

פניני המשיך: "אלבה מאוד ביתית, מאוד עיקשת ולא נשברת, לכן ניצחון כזה הוא משמעותי. דווין סמית היה פנטסטי. רק חזר מפציעה אבל כמו גדול מתעלה ברגעים החשובים עם קור רוח מדהים, שוב הוכיח כמה הוא חשוב להצלחה שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים