שתף קטע נבחר

מחיר הנפט ירד ב-3.9% ל-43.61 דולר לחבית

זאת על רקע הודעת סין כי לא תנקוט בצעדים נוספים להמרצת כלכלתה, הודעת ג'נרל מוטורס כי היא עלולה לפנות להגנה מפני נושים, ודיווח ממשלת ארה"ב על ירידה בפרודוקטיביות ועלייה בלחצי השכר

מחיר הנפט צנח אתמול (ה') ב-1.77 דולר, או 3.9%, ל-43.61 דולר לחבית במסחר בבורסת הסחורות בניו יורק. זאת, אחרי שסין הודיעה כי לא תנקוט בצעדים נוספים להחיות את כלכלתה, ופרסום של מספר חדשות כלכליות מדאיגות בארה"ב, שמצביעים על סיכוי רב לירידה נוספת בביקוש לאנרגיה בצרכנית הנפט הגדולה בעולם.

 

השחקנים בשוק קיוו שסין, צרכנית הנפט השניה בגודלה בעולם, תנקוט בצעדים אגרסיביים להנעה מחדש של כלכלתה. אך ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, אמר אמש כי לא תהיה תוכנית נוספת פרט לתוכנית בהיקף של 586 מיליארד דולר שנחשפה בנובמבר. לדברי וון, הוא צופה שסין תצמח ב-8% ב-2009, למרות המשבר.

 

מחיר הנפט זינק אתמול, לאחר שממשלת ארה"ב דיווחה על ירידה בלתי צפויה ברזרבות הנפט. אך גל חדש של חדשות כלכליות מאכזבות היום נגס בעלייה של 9% שנרשמה אתמול במחיר.

 

בין החדשות הכלכליות הגרועות היה הדיווח שנמסר מענקית הרכב האמריקנית ג'נרל מוטורס, שכבר קיבלה הלוואות פדרליות בהיקף של 13.4 מיליארד דולר, והודיעה כי מבקרי החשבונות שלה העלו ספקות משמעותיים לגבי יכולתה להמשיך בפעילות. ג'נרל מוטורס מסרה כי החברה עלולה להידרש לפנות להגנה מפני נושים (סעיף 11 בחוק פשיטות הרגל האמריקני).

 

עוד דווח אמש כי הפרודוקטיביות של העובדים האמריקנים צנחה בשיעור גדול מהצפוי ברבעון הרביעי של 2008, ובו בזמן לחצי השכר עלו בקצב המהיר ביותר מזה שנתיים. משרד העבודה האמריקני דיווח על ירידה קלה במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ובסך מקבלי דמי האבטלה, אך המספרים עדיין קרובים לרמות שיא.

 

באירופה אישרה סוכנות הסטטיסטיקה אירוסטאט הערכה קודמת, לפיה כלכלת האיחוד האירופי התכווצה ב-1.5% ברבעון הרביעי של השנה שעברה, וצמחה ב-0.9% ב-2008 כולה. 


פורסם לראשונה 05/03/2009 22:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חדשות כלכליות רעות
צילום: AP
מומלצים