שתף קטע נבחר

פדרציה: צ'כיה וסרביה מוכנות לגמר

גמר גביע הפדרציה ייפתח מחר (שבת) בפראג, כאשר המארחות ינסו להגן על תארן מול הנבחרת של איבאנוביץ' וינקוביץ'. פטרה קביטובה שהייתה בספק בגלל מחלה תוכל לשחק

התואר האחרון. עונת 2012 של טניס הנשים תינעל באופן סופי בסוף השבוע הקרוב בפראג, שם תארח צ'כיה את סרביה, ובסיום המפגש ייקבע אם צ'כיה תגן על תארה כמחזיקת גביע הפדרציה, או שסרביה תחזור הביתה מאושרת.

 

חגיגת תקצירים ב-ynet ספורט:

   

שתי הנבחרות ייפגשו באולם ה-O2 לעיני 14 אלף צופים. זה יהיה המפגש הרביעי בין הנבחרות על כל גלגוליהן (יוגוסלביה וצ'כוסלובקיה), כשבכל מפגשי העבר ניצחו הצ'כיות. עם זאת, הפעם האחרונה שהנבחרות שיחקו זו מול זו הייתה אי שם ב-1987, בסיבוב השני של הבית העליון שהתקיים בקנדה.

 

 

איבאנוביץ' וינקוביץ' במסיבת העיתונאים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
איבאנוביץ' וינקוביץ' במסיבת העיתונאים(צילום: AFP)

 

היתרון, לפחות על הנייר, נראה הבוקר (ו') בצד של הנבחרת הביתית, בזכות החלמתה ממחלה של המדורגת 8 בעולם, פטרה קביטובה, שהייתה בספק למפגש. היא תקבל גב מקהל ביתי נלהב, שחטף תוך שש שעות בלבד את כל הכרטיסים למשחקים. בנוסף לקביטובה, הנבחרת של הקפטן פטר פאלה תורכב גם מלוסי ספארובה (17), לוסי הראדצ'קה (46) ואנדראה הלאבצ'קובה (65), שינסו להשיג בפעם השנייה ברציפות את הגביע הנכסף, אחרי הניצחון הגדול בגמר של השנה שעברה נגד רוסיה.

 

אבל מול צ'כיה תתייצב נבחרת לא פראיירית בכלל, הכוללת את אנה איבאנוביץ' (12), ילנה ינקוביץ' (22), בויאנה יובאנובסקי (56) ואלכסנדרה קרוניץ' (167). הסרביות רוצות להניף גביע בפעם הראשונה כנבחרת עצמאית, ולאחר שהדיחו את רוסיה החזקה בחצי הגמר, לא נופתע אם זה גם יקרה.

 

פטרה קביטובה. כשירה למפגש (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פטרה קביטובה. כשירה למפגש(צילום: רויטרס)

 

על פי ההגרלה שנערכה הבוקר, המשחק הפותח מחר יפגיש את איבאנוביץ' וספארובה, ומיד לאחר מכן יעלו קביטובה וינקוביץ'. ביום ראשון ייפגשו שחקניות אלה בהצלבה, ובסיום יתקיים משחק הזוגות שיכול להכריע.

 

"זכייה בגביע הפדרציה תהיה הרגשה מאוד מיוחדת בשבילי", אמרה ינקוביץ' במסיבת העיתונאים שלפני ההגרלה. "קשה להשוות את התואר לתחרויות האישיות, כי כאן אפשר לחגוג עם הנבחרת שלך". מנגד, קביטובה הייתה הרבה יותר זהירה: "יהיה מפגש מאוד קשה, נצטרך לעבוד ולהשיג נקודה אחר נקודה כדי להביא את הניצחון. אני מכירה את היריבות מולי ונגד אנה יהיה מאוד קשה, כי יש לה סרבים חזקים והיא מנסה להשיג ווינרים כל הזמן. ילנה זזה כל הזמן על המגרש ונמצאת בכל מקום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים