שתף קטע נבחר

דייויד בלאט: "לא שיחקנו כדורסל בשום שלב"

מאמן מכבי ת"א לאחר התבוסה 81:64 למכבי ראשל"צ: "היינו רכים החל מהחימום. יש שחקנים שקיבלו יותר מדי קרדיט". גיא פניני: "הפסד לא מתקבל על הדעת". המאמן המנצח, אפי בירנבוים: "אליפות? אנחנו תמיד שואפים הכי גבוה". צפו בתקציר

ההפסד היה צריך להגיע מתישהו, אבל במכבי ת"א לא תיארו שהוא יהיה כל כך כואב ומשפיל. החל מהערב (א') הצהובים כבר לא מושלמים העונה והאחראית לכך היא מכבי ראשל"צ של אפי בירנבוים, שנתנה הצגה גדולה בהיכל והביסה 64:81 את האלופה.

 

עמודי התקצירים של ynet ספורט:

 

הכתומים שלטו במשחק החל מהג'אמפ-בול ועד לבאזר. מנגד, מהחבורה של דייויד בלאט לא ראינו משהו שמזכיר כדורסל, להוציא מספר דקות לא רעות במהלך הרבע השלישי.

 

"כל הכבוד לראשל"צ ששיחקה בצורה יוצאת מן הכלל", אמר בלאט בסיום. "אנחנו לא

באנו לשחק כדורסל בשום שלב היום. זה לא נעים, אבל ידענו ימים מעטים כאלה בעבר ותמיד ידענו להתעשת ולחזור לעצמנו", הוסיף.

 

ההפסד קטע עבור הצהובים רצף של חמישה ניצחונות - בליגה וביורוליג יחדיו. בלאט התייחס לכך ואמר: "מאז הניצחון על אולימפיאקוס בטרום עונה ניצחנו 12 משחקים ברציפות - כולל גביע ווינר, שלושה משחקי ליגה, שלושה משחקי יורוליג ומשחקים בטורניר בצרפת. היום לא היה לנו את זה, לא מצאנו שום דבר שיכול היה לעזור לנו לצאת מהמצב הזה וראשל"צ ניצלה את זה היטב".

 

זה שניצח וזה שהפסיד. בירנבויים ובלאט בסיום (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
זה שניצח וזה שהפסיד. בירנבויים ובלאט בסיום(צילום: ראובן שוורץ)

 

הסיבה להפסד? גרסת בלאט: "היו לכם ימים רעים בחיים? היה לנו ערב רע. הייתה לנו נסיעה נוראית מצרפת ובחזרה, בקושי יום אחד היה לנו להתכונן. לא מצאנו את הרגליים ולפמעים אתה לא מתאושש מנסיעות כאלה ומקושי כזה. איבדנו הרבה כדורים רעים, לא קלענו כמו שצריך, ראשל"צ שיחקה מצוין ולפעמים זו התוצאה".

 

ערב של הפתעות:

  • אנגליה: השופט גנב את ההצגה במשחק העונה
  • בוקה ג'וניורס הצילה את כבודה בתוספת הזמן
  • ובגרמניה, באיירן כבר לא מושלמת

     

    מאמן הצהובים התייחס לחולשה של קבוצתו מתחת לסלים: "קיבלנו 44 נקודות משני הגבוהים של ראשל"צ. הם שחקנים שיודעים לנצל חולשות". על ההספק הדל של חניכיו אמר: "ראינו היום שחקנים שקיבלו יותר מדי קרדיט. היו כאלה שלא ניצלו אפילו את מעט הדקות שהם קיבלו. למעט שון ג'יימס, לא קיבלנו מאף שחקן משהו שאנחנו רגילים לראות. היינו רכים בחימום, ברבע הראשון ולא יצאנו מזה".

     

    "כולם צריכים להרים את הראש". גיא פניני (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
    "כולם צריכים להרים את הראש". גיא פניני(צילום: ראובן שוורץ)

     

    למרות זאת, בלאט הבהיר: "אף שחקן לא הולך לשום מקום. ניר קיינר-מדלי הוא לא השחקן הראשון שהגיע למכבי ובתחילת הדרך התקשה. היו שחקנים שהתקשו להיכנס לעניינים ולמכבי אבל עם הזמן מצאנו אותם - זו העבודה".

     

    גם הקפטן הצהוב, גיא פניני, התקשה למצוא סיבות לתצוגה החלשה: "הפסד לא נעים. ציפינו למשחק קשה וידענו שראשל"צ תבוא בכל הכח. שיחקנו רע, הם היו יותר אגרסיבים וזה לא מתקבל על הדעת. זו עונה ארוכה ואנחנו עם הפנים קדימה. יש פה מספיק שחקנים מנוסים כדי לבוא מחר לאימון ולהמשיך לחשוב ולהתאמן לקראת המשחק בחמישי".

     

    הראשל"צים חוגגים, היכל נוקיה דומם (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
    הראשל"צים חוגגים, היכל נוקיה דומם(צילום: ראובן שוורץ)

     

    למרות ההפסד, הפורוורד לא מתרגש יתר על המידה: "גם שנה שעברה הפסדנו משחקים כאן בבית - נגד אשדוד ונגד ירושלים. זה קורה. כולם מבינים את הסיטואציה שקרתה היום ואנחנו לומדים מזה. הדרך לא הייתה משהו שאתם רגילים לראות. כולם צריכים להרים את הראש וכולם יודעים את זה. אנחנו נעבוד ונשתפר".

     

    בירנבוים: "אנחנו תמיד שואפים הכי גבוה"

    המאמן המנצח, אפי בירנבוים: "היום יישמנו הכל. התכוננו טוב, אתמול קיבלנו מכה כי הרכז שלנו נפצע, אבל הגבוהים שלנו עשו עבודה נהדרת. אנחנו קבוצה שעובדת יפה מאוד וזוהי רק תחילת הדרך. כל אחד ידע שהוא צריך לתת אקסטרה, החבר'ה שלנו יודעים לתת עבודה. ממתי מדברים על אליפות באוקטובר? זה רחוק מאוד. אנחנו תמיד שואפים הכי גבוה".

     

    עשה בית ספר לגבוהים של מכבי. אדריאן יוטר (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
    עשה בית ספר לגבוהים של מכבי. אדריאן יוטר(צילום: ראובן שוורץ)

     

    אדריאן יוטר, שהצטיין עם 22 נקודות, הוסיף: "רק רצינו לנצח, בעיקר עבור לזריק ג'ונס הפצוע. יש לנו קבוצה מיוחדת, כל השחקנים התעלו ברגעים הנכונים. המטרה היא להגיע לקרב על האליפות".


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ראובן שוורץ
    דייויד בלאט
    צילום: ראובן שוורץ
    מומלצים