שתף קטע נבחר

זכיותיו של לאנס ארמסטרונג לא יחולקו מחדש

איגוד האופניים הבינ"ל, אשר שלל רשמית 7 הזכיות בטור דה פראנס של האמריקני, קבע למעשה החלטה תקדימית: בין השנים 1999-2005 איש לא זכה במרוץ האופניים. וגם: עוד אנשים דורשים את הכסף חזרה מארמסטרונג

סיפור נפילתו של לאנס ארמסטרונג ממשיך להכות גלים, במיוחד בעולם בו היה למלך הבלתי המעורער – רכיבת האופניים.

 

מה פספסתם בסוף השבוע:

  

ה-UCI – איגוד האופניים הבינלאומי, הודיע בסוף השבוע כי למרות שכל שבעת תאריו במרוץ האופניים של הטור דה פראנס נלקחו ממנו, לא יהיה אף רוכב אחר אשר יקבל לידיו את הזכייה, גם לא אלה שסיימו אחריו. המשמעות: בספרי ההיסטוריה יהיה רשום כי בין 1999 ל-2005, איש לא זכה במרוץ היוקרתי.

 

אין עוד מלבדו. לאנס ארמסטרונג בתמונה שלא הייתה באמת (צילום: איי פי) (צילום: איי פי)
אין עוד מלבדו. לאנס ארמסטרונג בתמונה שלא הייתה באמת(צילום: איי פי)

 

עוד נמסר מטעם הוועדה: "עננה כבדה תרחף תמיד מעל אותה תקופה שחורה, אבל למרות העובדה שזו החלטה קשה עם אלה אשר רכבו נקיים, אנו בטוחים כי הם יבינו כי לא יהיה זה מכובד לחלק כעת מחדש תארים על אותם מרוצים".

 

בנוסף, ראשי איגוד האופניים, כולל היו"ר פט מקוויד, נמצאים בימים האחרונים תחת מתקפה רחבה להתפטר, כולל מפיו של אלוף הטור שלוש פעמים בעבד, גרג למונד. מקוויד ענה כעת לטענות: "אנו קשובים לתגובת העולם על פרשת לאנס ארמסטרונג וננקוט בצעדים המתאימים בנוגע לטענות הקשות שהועלו.  

 

"נלמד מהתקופה החשוכה הזו". פט מקוויד (צילום: EPA) (צילום: EPA)
"נלמד מהתקופה החשוכה הזו". פט מקוויד(צילום: EPA)

 

עולם הרכיבה מוכרח להפנים את שכר הלימוד הקשה שספגנו בעידן לאנס ארמסטרונג".

 

 

ובינתיים, עוד מכה על גבו של ארמסטרונג. אחרי שנייקי ביטלה עמו את חוזה הפרסום, לא מעט אנשים רוצים את הכסף שלהם חזרה. כמו למשל חברת SCA – חברת ביטוח מטקסס (המדינה בה גר ונולד ארמסטורנג), אשר העניקה לו סכומי בונוס על הזכיות בגובה 7 מיליון דולר. כעת בחברה פנו לרוכב האופניים לשעבר בדרישה כי יחזיר להם את המימון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
לאנס ארמסטרונג
צילום: רויטרס
מומלצים