שתף קטע נבחר

ארה"ב תובעת מיליארד דולר מבנק אוף אמריקה

על פי התביעה בגין הונאת משכנתאות, מכר הבנק הלוואות שאושרו בתהליך מואץ וללא בדיקת היכולות הפיננסיות של הלווים. מאוחר יותר נמכרו המשכנתאות הפגומות לחברות הממשלתיות פאני מיי ופרדי מאק שהפסידו מעל מיליארד דולר

ארצות הברית הגישה תביעה אזרחית נגד בנק אוף אמריקה על סך של מיליארד דולר בגין הונאה בתחום המשכנתאות. על פי כתב התביעה, מכר הבנק הלוואות שהיו פגומות לחברות הממשלתיות "פאני מיי" ו"פרדי מאק".

 

הפועלים תובע את בנק אוף אמריקה ב-721 מיליון ד'

בנק אוף אמריקה הפלה מיעוטים וישלם מיליונים

ארה"ב: ויזה ומאסטרקארד ישלמו 7 מיליארד דולר

 

התביעה שהוגשה על ידי התובע הכללי של ניו יורק טוענת כי בנק קאנטריוויד שנקנה על ידי בנק אוף אמריקה, גרם לנזק של מעל מיליארד דולר למשלם המסים והביא לעיקולים המוניים של נכסים אשר רוכשיהם לא יכלו לעמוד בהחזרת תשלומי המשכנתא.

 

בנק אוף אמריקה (צילום: איי פי) (צילום: איי פי)
בנק אוף אמריקה(צילום: איי פי)

 

על פי התביעה המסלולים המהירים בהם אושרו משכנתאות נועדו להאיץ את תהליך מתן ההלוואה ללא בדיקת עומק של היכולת הפיננסית של הלווים.

 

השיטה החלה לפעול, על פי התביעה, בידי בנק קאנטריוויד בשנת 2007 והמשיכה גם אחרי רכישתו על ידי בנק אוף אמריקה בשנת 2008 ועד סוף שנת 2009.

 

פאני מיי ופרדי מאק שהיו הקונות של המשכנתאות הללו מקאנטריוויד, הולאמו בשנת 2008 על ידי ממשלת ארצות הברית בעקבות משבר המשכנתאות שפקד את המדינה באותה שנה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנק אוף אמריקה
צילום: איי פי
מומלצים