שתף קטע נבחר

ועדה תבחן קידום תעסוקת המבוגרים בישראל

ועדה בראשות מנכ"ל המשרד לענייני אזרחים ותיקים תמליץ לממשלה על פעולות שבהן יש לנקוט ועל הגילאים שבהם יש לרכז את הפעולות. אוכלוסיית המבוגרים מאופיינת בשיעור תעסוקה נמוך במיוחד: רק 62.9% בגילאי 55-64 מועסקים

ממשלת ישראל אישרה היום (א') הקמת ועדה לבחינת אפשרויות להקל על השתלבותם של מבוגרים בשוק התעסוקה. בראשות הוועדה יעמוד מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים, אהרון אזולאי.

 

תעסוקת מבוגרים - כתבות נוספות:

 

הוועדה תמליץ לממשלה על פעולות שבהן יש לנקוט ועל הגילאים שבהם יש לרכז את הפעולות ותדווח על התקדמותה תוך שלושה חודשים.

 

על פי הנתונים שהוצגו בממשלה היום, המבוגרים בישראל (אזרחים מעל גיל 55) מהווים כ-30% מכלל האוכלוסיה ועד 2059 צפוי חלקם באוכלסיה לעלות ל-35%. אוכלוסיית המבוגרים מאופיינת בשיעור תעסוקה נמוך במיוחד, כאשר רק 62.9% מהאזרחים בגילאים 55-64 מועסקים, לעומת 78.7% בין הגילאים 45-54 ו-81% בין הגילאים 35-44.

 

בנוסף, עולה מהנתונים כי שיעור התעסוקה של בני 65 ומעלה נמוך יחסית לרמות המקובלות במדינות אירופה ולרמות שהיו מקובלות בישראל בעבר. כתוצאה מכך, רמת האי שוויון בהכנסות בין אזרחים בישראל עולה עם עליית הגיל ומבוגרים רבים מתקשים לשרוד.

 

בהצע המחלטים שהוגשה לשרים צויין כי מציאת פתרונות תעסוקה לאזחרים ותיקים טומנת בחובה מספר יתרונות למשק הישראלי: הקלת הנטל המוסד לביטוח לאומי ועל קופות החולים, הגדלת שיעור הצמיחה כתוצאה מהתווספות של עובדים נוספים, שימוש בניסיון המצטבר של עובדים ותיקים, ניצול של הגמישות של אזרחים ותיקים בשעות עבודה ויציבותם היחסית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מבוגרים מתקשים למצוא עבודה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים