שתף קטע נבחר

בקרוב: שחרור מההתחייבות ליחידות הנופש

התחייבתם ליחידת נופש והתחרטתם? על פי תיקון לחוק הגנת הצרכן שאושר היום בוועדת הכלכלה, יוכלו בקרוב עשרות אלפי ישראלים להשתחרר מההתחייבות ליחידת נופש תמורת דמי ביטול של 2,500 שקל. בעלי היחידות יוכלו להודיע על ביטול ההתקשרות בין יוני לדצמבר 2013

סוף להתחייבויות ליחידות הנופש? עשרות אלפי הישראלים שהתקשרו בחוזים ארוכי טווח לשימוש ביחידות נופש יוכלו להשתחרר מהתחייבותם בשנת 2013 תמורת תשלום דמי ביטול בסך 2,500 שקל. הסדר זה אושר היום בוועדת הכלכלה במסגרת תיקון חוק הגנת הצרכן לקריאה שניה ושלישית.

 

התיקון ייכנס לתוקף בראשית 2013 בכפוף לאישור סופי של מליאת הכנסת. יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן יוזם הצעת ההסדר אמר כי לא יעלה על הדעת שהחוק לא יאושר במליאה לפני יציאתה לפגרת הבחירות.

 

הכל בדולר: מוכרים יחידות נופש בכל מחיר

הח"כים: לשחרר בעלי יחידות נופש מכבלי החוזים

אושר: מנוי למכון כושר ללא התחייבות

 

לפי התיקון, בעלי יחדות הנופש יוכלו להודיע על ביטול ההתקשרות בין יוני לדצמבר 2013. הביטול לא מותנה בפירעון חובות מהעבר של בעלי היחידות והדבר יישאר להכרעת בתי המשפט לפי תביעת החברות.

 

החובות הן בעיקר של דמי האחזקה השנתיים של היחידות. מי שירצה להשתמש ביחידה בשנה הבאה יוכל לעשות זאת אם ישלם את דמי האחזקה, למרות הודעת ההתנתקות. ההסדר אושר בוועדה פה אחד אחרי דיון ממושך וסוער.

 

במסגרת תיקון החוק אישרה הוועדה בישיבות קודמות גם התנתקות מעסקאות ארוכות טווח של התקשרות עם מכוני כושר. התיקון הוצע בידי קבוצת ח"כים בראשות איתן כבל (עבודה) ויואל חסון (קדימה) אליהם הצטרף היו"ר שאמה הכהן (ליכוד).

 

ח"כ חסון גילה במהלך הדיון כי הגיע להסכמה עם חברת קלאב הוטל, לפיה תתאפשר התנתקות מהחוזים ללא תשלום דמי ביטול עם אפשרות להקל בתשלום חובות מהעבר למקרים סוציאליים שיאושרו בוועדה ציבורית. 

 

חסון אמר כי חתר להסכמה הזאת מחשש שהכנסת לא תספיק לאשר את תיקון החוק עד לפגרת הבחירות, במטרה להסדיר לפחות הקלות למקרים הסוציאליים. הוא הוסיף כי גם בנסיבות הקיימות ספק אם ניתן לשלב את ההסדר בחוק והציע שהוועדה תקבל את ההסדר תחת חסותה ובכך לתת לו תוקף מחייב.

 

פרקליטי קלאב הוטל טענו כי ההסכם עדיין טעון ליטוש ובעיקר יש לקבוע מכסה של מקרים לגביהם יחולו הפטור וההקלות האחרות. לדבריהם עצם התיקון בחוק המאפשר התנתקות המונית של בעלי יחידות הנופש, כבר יוצר לחברה "חור בכיס" בסדר גודל של עשרות מיליוני שקלים, שלא ניתן להרחיבו ללא הגבלה. עוד טענו כי בטרם הושג ההסכם הם כבר נענו לאחרונה למאות בקשות של מקרים סוציאליים וביטלו את חוזיהם.

 

לפי הנוסח הסופי של התיקון שאושר בוועדה, את דמי הביטול בסך 2,500 שקל ישלמו בעלי יחידות הנופש שימשיכו להשתמש בהן גם ב-2013 וישלמו את דמי האחזקה השנתיים. למי שלא ישתמשו ולא ישלמו, דמי הביטול יעמדו על 5,000 שקל. עוד נקבע כי בעלי הזכויות שלא יבקשו להתנתק מהחוזה, יוכלו במהלך 2013 לקצוב את משך החוזה למספר שנים קדימה כך שיפקע אוטומטית ללא תשלום דמי ביטול.

 

במהלך הדיון הפתיעה נציגת משרד המשפטים, עו"ד רוני נויבאר, בהודעה ש"בממשלה מבקשים להחזיר את כל הצעת תיקון החוק לוועדת השרים לחקיקה". ח"כ חסון הגיב בזעם כי הממשלה מבקשת לטרפד את החוק שלא יעבור בכנסת הנוכחית ואולי לא יעבור בכלל. שאמה-הכהן הרגיע אותו באומרו כי הוא לא רואה שר בממשלה שיעז לעצור את החקיקה ערב הבחירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
משתחררים מיחידת הנופש
צילום: AFP
מומלצים