יום שני, 20.05.2024 שעה 07:38

אנדי מארי יפגוש את ג'וקוביץ' בגמר טורניר שנחאי

הטניסאי הבריטי המשיך להיראות טוב וגבר על פדרר 4:6 ו-4:6. הוא יפגוש את הסרבי המדורג 2 שניצח 3:6 ו-4:6 את ברדיך וציין: "שיחקתי נכון טקטית"

|
מארי ופדרר דנים על הגשם בחצי הגמר (רויטרס)
מארי ופדרר דנים על הגשם בחצי הגמר (רויטרס)

הטניסאי הבריטי אנדי מארי המשיך היום (שבת) במומנטום הנפלא שלו בשנחאי, אותו מומנטום שהוביל אותו לזכיות במשחקים האולימפיים ובאליפות ארצות הברית הפתוחה. מארי גבר על הראשון בעולם, רוג'ר פדרר, 4:6 ו-4:6 בדרך לגמר הטורניר מול נובאק ג'וקוביץ'. 

מארי שבר כבר בפתיחה ל-0:1, אולם פדרר שבר מיד בחזרה. שלוש טעויות כפולות של השווייצרי במשחקון אחד (!) העניקו למארי שבירה ל-2:3, ומשם השתלט האחרון על המערכה, שמר על הגשות שלו וניצח 4:6 אחרי 43 דקות. 

פדרר עלה ל-0:40 עם ההגשה שלו במערכה השניה, אבל זה הפך להיות המשחקון הארוך במשחק כשמארי חזר ל-40:40 והחמיץ בזו אחר זו שבע נקודות שבירה, עד שפדרר הצליח לשמור.

ההזדמנות של מארי הגיעה במצב של 2:2, גם אז פדרר הוליך 0:40 ושוב המשחקון חזר לשוויון. כשמארי קיבל הזדמנות שמינית הוא שבר ל-2:3. משם השניים המשיכו עם ההגשות. ב-4:5 כשמארי עמד להגיש למשחק, החל גשם והמשחק הופסק לזמן ארוך עקב סגירת הגג. אבל זה לא עצר את המומנטום הבריטי ועם חידוש המשחק הוא הגיש טוב יותר ועלה לגמר.

מוקדם יותר עלה המדורג שני בעולם, נובאק ג'וקוביץ', לגמר טורניר שנחאי עם ניצחון על השישי בעולם, תומאס ברדיך הצ'כי 3:6 ו-4:6. זה היה הנצחון העשירי ב-11 מפגשים של הסרבי, כשהניצחון היחיד של ברדיך היה בחצי גמר ווימבלדון לפני שנתיים.

נובאק ג´וקוביץ´ מאושר אחרי הניצחון (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ מאושר אחרי הניצחון (רויטרס)
 

עם הניצחון, נולה רשם נצחון תשיעי רצוף, אחרי הזכיה שלו בבייג'ין. ג'וקוביץ' פתח בסערה את המשחק, חבט נפלא וברדיך פשוט היה ללא מענה ונשבר פעמיים בדרך ל-1:5 מוחץ. אלא שאז, ברדיך יצא מההלם, חזר לשחק כמו שהוא יודע, שבר ושמר ל-3:5, לפני שג'וקוביץ' סגר את המערכה. במערכה השניה שבירה מוקדמת של ג'וקוביץ' הספיקה לו, והוא המשיך עם היתרון עד הסיום, בתוך 85 דקות.

"זה תמיד אתגר גדול לשחק נגד שחקן טופ-10 ותומאס בכושר נהדר בחודשים האחרונים. שיחקתי נכון טקטית, החזרתי הרבה כדורים למגרש והפעלתי לחץ על ההגשה שלו", אמר בסיום הסרבי שעלה לראשונה בקריירה לגמר בשנחאי, אחרי שב-2009 ו-2010 הפסיד בחצי הגמר. ברדיך סגר שבוע מצוין מבחינתו והוא קרוב מאוד להבטיח את מקומו באליפות סוף השנה בלונדון.

ג´וקוביץ´ וברדיך בסיום המשחק (GettyImages)
ג´וקוביץ´ וברדיך בסיום המשחק (GettyImages)
 

אוסקה: קאי צ'אן צ'אנג בגמר היסטורי מול הת'ר ווטסון
קאי צ'אן צ'אנג מטיוואן, המדורגת 134 בעולם, הדהימה בחצי גמר טורניר אוסקה ביפן את המדורגת 1 בטורניר ו-9 בעולם, סמנתה סטוסר האוסטרלית, 4:6, 6:4 ו-6:7. צ'אנג תפגוש בגמר את הת'ר ווטסון בת ה-20 מבריטניה שניצחה 6:7 ו-5:7 את מיזיקו דוי היפנית. זה יהיה הגמר הראשון בקריירה עבור שתי השחקניות.

ויקי אזרנקה ויוליה גרגאס ישחקו בגמר טורניר האולמות בלינץ. אזרנקה, הראשונה בעולם הביסה 2:6 ו-1:6 את אירנה קמילה בגו מרומניה. גרגאס חזרה מפיגור מערכה לניצחון על קריסטין פיליפקנס מבלגיה 6:1, 2:6 ו-3:6.
 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */