יום שלישי, 14.05.2024 שעה 09:31

הקולטס הקדישו הניצחון למאמנם שנלחם על חייו

NFL: קאמבק מרגש לאינדיאנפוליס בדרך ל-27:30 על גרין ביי בעוד מאמנם נאבק בלוקמיה. ניו אינגלנד של טום בריידי גברה על דנבר של פייטון מאנינג

|
אנדרו לאק. התעלה בקלאץ´ (GettyImages)
אנדרו לאק. התעלה בקלאץ´ (GettyImages)

קרב נוסף בין שניים מהקוורטרבקים הטובים בהיסטוריה, טום בריידי ופייטון מאנינג הוכרע ע"י הראשון, הקולטס ניצחו את הפאקרס אחרי קאמבק מרשים והעניקו את כדור המשחק למאמנם השוכב בביה"ח.

ניו אינגלנד פטריוטס (2:3) - דנבר ברונקוס (3:2) 21:31
השאלה מי הוא הקווטרבק הטוב ביותר בדור האחרון, מאנינג או בריידי, תישאר כנראה ללא תשובה עוד הרבה מאוד זמן. קצת נתונים: פייטון מאנינג, בן 36, נבחר 4 פעמים למצטיין של הליגה (הכי הרבה ב-NFL) וזכה פעם אחת בסופרבול עם הקולטס, שבמדיהם הוא גם שבר את כל השיאים האפשריים של הקבוצה. טום בריידי, בן 35, נבחר פעמיים לשחקן המצטיין של הליגה וזכה בשלושה גמרים. הוא גם מסר הכי הרבה מסירות ומסירות לטאצ'דאון בהיסטוריה של הפטריוטס. אך גם המשחק הזה לא סיפק תשובה לשאלה הנצחית.

שתי הקבוצות הגיעו עם מאזן של 2 ניצחונות ו-2 הפסדים. המארחים עלו ליתרון כבר ברבע הראשון, אך ברבע השני הברונקוס החזירו בטאצ'דאון משלהם. המחצית נגמרה ביתרון של הפטריוטס לאחר טאצ'דאון נוסף מבית היוצר של טום בריידי ושער שדה, שסיימו את החצי הראשון בתוצאה 7:17.

החצי השני היה הרבה יותר מסקרן ומלא תהפוכות. ברבע השלישי בריידי לקח את הכדור בעצמו לתוך האנד-זון ואחרי עוד מהלך של הפטריוטס זה כבר 7:31. לקראת סוף הרבע הברונקוס הצליחו להבקיע טאצ'דאון נוסף ולצמצם. הרבע הרביעי גרם להרבה דפיקות לב אצל אוהדי הפטריוטס, הגנת הברונקוס עצרה את בריידי וקבוצתו בחצי המגרש שלהם והצליחה לנצל זאת כדי להבקיע עוד טאצ'דאון.

הברונקוס היו צריכים עוד טאצ'דאון ושער שדה כדי לנצח את המשחק ועם מאנינג זה בהחלט דבר אפשרי. הפטריוטס התחילו במהלך שלהם ואיבדו את הכדור כתוצאה מחטיפה. הזדמנות פז למאנינג? הברונקוס התחילו את המהלך טוב, אך חטיפת כדור על ידי שחקן הפטריוטס גמרה למעשה את המשחק. המארחים החזיקו בכדור עד סוף המשחק וזכו בניצחון שלקח אותם למקום הראשון בבית שלהם.

בריידי מתחבק עם מאנינג לאחר המשחק. שנייהם מהגדולים ביותר (GettyImages)
בריידי מתחבק עם מאנינג לאחר המשחק. שנייהם מהגדולים ביותר (GettyImages)
 

אז אומנם בריידי ניצח את מאנינג בקרב הזה, אבל אסור לשכח שזו היא השנה הראשונה של מאנינג בדנבר לאחר 13 שנים באידיאנפוליס והוא חוזר לאחר פציעה וארבעה ניתוחים בצוואר, כך שנשאר לקוות למפגש חוזר לקראת סוף השנה שבו באמת נראה מי ינצח במלחמה.

אינדיאנפוליס קולטס (2:2) - גרין ביי פאקרס (3:2) 27:30
משחק של שתי מחציות. בראשונה, הפאקרס שלטו והוליכו כבר בהפרש של 18, אך בשנייה אנדרו לאק, הקוורטרבאק הרוקי של הקולטס, שנכנס לנעליו הענקיות של פייטון מאנינג, הוליך את קבוצתו לקאמבק מרשים וניצחון על אחת מהקבוצות הטובות בעונה שעברה.

אוהדי הקולטס במסך תמיכה למאמנם (GettyImages)
אוהדי הקולטס במסך תמיכה למאמנם (GettyImages)
 

ללאק היו 2 מסירות לטאצ'דאון ו-362 יארד, אבל את הגדולה אמיתית שלו הוא הראה 35 שניות לסיום כשמצא באנד-זון את רג'י וויין לטאצ'דאון המנצח. הקולטס הקדישו את הניצחון למאמן הראשי שלהם, צ'אק פאגנו, ששוכב בביה"ח ונלחם על חייו לאחר שאובחן בסרטן הדם. ארון רוג'רס מסר ל-243 יארד והוסיף 3 מסירות לטאצ'דאון, אך זה לא עזר לפאקרס שנפלו שוב למאזן שלילי.

פיטסבורג סטילרס (2:2) - פילדלפיה איגלס (2:3) 14:16
בתחילת העונה פילדפיה ניצחה 2 משחקים על חודה של נקודה וגם הפעם נראה היה שהם קרובים לעשות זאת, אבל דרייב אחרון סבלני של הסטילרס בשש וחצי הדקות האחרונות של המשחק, שהסתיים בשער שדה מ-34 ארד כשלא נשאר זמן על השעון, העניק את הניצחון למארחים.

ברנדון בויקין מכותר (רויטרס)
ברנדון בויקין מכותר (רויטרס)
 

בן רות'לסברגר, שסיים את המשחק ללא מסירות לטאצ'דאון, היה גדול בדרייב האחרון כשעמד בלחץ גם במצבים הקשים של דאון שלישי והוביל את קבוצתו לניצחון. בצד השני, מייקל ויק אמנם מסר פעמים לטאצ'דאון, אך גם איבד 2 כדורים בפאמבל והראה שוב עד כמה הוא הד"ר ג'קיל ומיסטר הייד של הליגה.

תוצאות בולטות נוספות
ניו יורק ג'איינטס (2:3) - קליבלנד (5:0) 27:41. האלופה לא התקשתה נגד הבראונס, שעוד לא ניצחו העונה. אחמד בראדשו מהג'איינטס רץ ל-200 יארד והוסיף טאצ'דאון אחד, ויקטור קרוז תפס 3 טאצ'דאונים.
וושינגטון (3:2) - אטלנטה (0:5) 24:17. הפלקונס נשארו בלתי מנוצחים לאחר שרוברט גריפין ה-3, הקוורטרבאק של הרדסקינס, עזב את המשחק ברבע השלישי בעקבות זעזוע מוח.
סן פרנסיסקו (1:4) - באפלו (3:2) 3:45. הניינרס מחצו את הבילס תוך כדי שהם שוברים שיא מועדון עם 621 יארד סה"כ והופכים לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמוסרת ורצה מעל ל-300 יארד במשחק.

המחזור יושלם במשחק מסקרן כשהניו-יורק ג'טס יארחו את היוסטון טקסנס המושלמים.

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */