שתף קטע נבחר

הגרלת הדייויס: נאדאל בישראל או נולה בסרביה?

כשהניצחון המדהים ביפן מאחוריה, תדע מחר (ד', 13:00 שעון ישראל) נבחרת הדייויס מי תהיה יריבתה בבית העליון. אם ספרד תעלה בגורל, רפא יבקר בארץ הקודש. גם מפגש חוץ עם ג'וקוביץ' וחבריו בא בחשבון. אופציות נוספות: ארגנטינה, צרפת, ארה"ב, צ'כיה, קרואטיה וקזחסטן

הגורל יאמר את דברו. שלושה ימים אחרי הניצחון 2:3 על יפן בטוקיו, נבחרת הדייויס של ישראל תדע מחר (ד') מי תהיה יריבתה הבאה במפעל הנבחרות היוקרתי ביותר הקיים בענף הטניס לגברים.

 

   

דודי סלע, אמיר וינטרוב, אנדי רם ויוני ארליך יגלו את זהות הנבחרת מולה יתמודדו בבית העליון - מועדון 16 הגדולות בטניס העולמי, ממנו נפרדה הנבחרת במרץ 2010 לאחר הפסד החוץ לצ'ילה. ההגרלה תיערך בלונדון (13:00 שעון ישראל). 

 

אם ישראל תפתיע ותנצח במפגש שייערך בתחילת שנה הבאה, היא תעלה לשלב רבע הגמר, מעמד שבו היינו פעמיים בלבד. לפני 26 שנה הפסדנו בשלב זה

להודו, ב-2009, ניצחנו את רוסיה הגדולה במפגש שנערך בהיכל נוקיה. במקרה של הפסד, הנבחרת תשוב לשלב הפלייאוף, בו תיאבק על הזכות לשוב לבית העליון.

 

הניצחון על יפן השבוע אמנם העלה את ישראל למקום העשירי בדירוג העולמי, אך הניקוד שנצבר לאורך שלוש השנים לא הספיק לישראל להיות בין שמונה המדורגות בהגרלה, שם נמצאות הפיינליסטיות של 2012 - ספרד וצ'כיה, כשאיתם גם ארגנטינה, סרביה, צרפת, ארצות הברית, קרואטיה וקזחסטן (תפסה ברגע האחרון את מקומה של אוסטריה בזכות ניקוד רב יותר).

 

נובאק ג'וקוביץ'. יעשה לנו חיים קשים בסרביה (AFP) (AFP)
נובאק ג'וקוביץ'. יעשה לנו חיים קשים בסרביה(AFP)

 

שמונת הנבחרות האלה יזכו לפגוש את אחת משמונת הנבחרות הלא מדורגות, שם נמצאות חוץ מישראל ואוסטריה גם בלגיה, ברזיל, קנדה, גרמניה, איטליה ושווייץ של רוג'ר פדרר.

 

שימו לבל לנתון הבא: לא פחות מ-10 מתוך 14 המשחקים האחרונים נערכו בארץ, וגם הפעם מקווים השחקנים הכחולים-לבנים להופיע לעיני הקהל הביתי. לפי השיטה, הביתיות נקבעת על פי מפגשי עבר בין הנבחרות - מי שאירחה בפעם האחרונה שהשתיים נפגשו תצא הפעם למשחק חוץ, אם מעולם לא היה מפגש ביניהן - הביתיות מוכרעת בהגרלה.

 

האחים בראיין. לאנדיוני תהיה הזדמנות לנקום? (צילום: AP) (צילום: AP)
האחים בראיין. לאנדיוני תהיה הזדמנות לנקום?(צילום: AP)

 

הנבחרת החזקה ביותר שישראל יכולה לקבל היא ספרד, עם שמות מפחידים כמו המדורג רביעי בעולם רפאל נדאל, דויד פרר (5), ניקולס אלמגרו (12), פרננדו ורדאסקו (23) ומרסל גרנולרס (24). הנחמה היחידה היא שהמפגש ייערך בארץ, מכיוון שב-2009 ישראל פגשה את ספרד על החימר במורסיה (חצי גמר גביע הדייויס).

 

נבחרת נוספת שאפשר לארח היא ארגנטינה, אצלה התארחנו אי שם בתחילת שנות ה-90. כיום משחקים בשורותיה המדורג שמיני בעולם חואן מרטין דל פוטרו, חואן מונאקו (11), קרלוס ברלוק (47) ודויד נלבנדיאן (54).

 

אם הגורל יזמן לנו את צ'כיה ואת תומאס ברדיך (6 בעולם) - המפגש יתקיים בחוץ. משחקי חוץ נוספים יהיו אם וכאשר נגריל את סרביה והטניסאי השני בעולם - נובאק ג'וקוביץ', או את צרפת של ג'ו ווילפריד צונגה (7). הגרלה תיערך אם נקבל את ארה"ב של ג'ון איסנר (10) והאחים בראיין, קרואטיה או קזחסטן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים