שתף קטע נבחר

פוטבול: מהפך במימדי ענק

הג'איינטס נקלעו לפיגור מוקדם, לא מעט בגלל שטויות של איליי מאנינג, אבל הקוורטרבק סידר קאמבק וניצחון קשה מול טמפה ביי. הפסד מפתיע לניו אינגלנד מול אריזונה

פתיחת העונה של האלופים מניו יורק הייתה גרועה במיוחד, עם הפסד ביתי לדאלאס. הג'איינטס ידעו שפתיחה של שני הפסדים תנקה מהם עוד קצת מהתדמית המרתיעה, ותהרוס את הביטחון - בטח כשגם המשחק השני בבית. אז ההגנה שוב לא הייתה טובה והדברים נראו רע, אבל איליי מאנינג התעורר למשחק נפלא כדי לתת לג'איינטס 34:41 על טמפה ביי.

 

    

הרבע השני, בו הבאקנירס רשמו שלושה טאצ'דאונים, היה אמור להספיק להם לניצחון. למעשה, גם ההופעה של מאנינג הייתה אמורה להספיק להם. נשמע לכם סותר בהקשר למה שנכתב בפתיחה? אז זה נכון. כי לצד יארד ו-3 טאצ'דאונים, מאנינג גם נחטף שלוש פעמים וסייע לטמפה ביי לפתוח יתרון.

 

איליי מאנינג מול טמפה ביי. אף אחד לא יכול לבוא אליו בטענות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
איליי מאנינג מול טמפה ביי. אף אחד לא יכול לבוא אליו בטענות(צילום: רויטרס)

 

הרגע הבולט הגיע דווקא כשניו יורק הייתה בהיי. מאנינג מצא את האקים ניקס על 23 יארד כדי לצמק ל-17:13 לקראת סיום המחצית, וקיבל כדור נוסף לזמן קצר כדי לנסות לעשות מהפך - אבל אריק רייט חטף אותו והתעופף להחזרה של 60 יארד כדי לקבוע 13:24 לטמפה ביי במחצית.

 

ההפרש נשמר עד לרבע האחרון, אבל אז היד של מאנינג חזרה לפעול, מסירה ל-80 יארד לוויקטור קרוז הביאה שוויון 27:27, עוד אחת על 33 למרטלוס בנט נתנה לג'איינטס יתרון, ואחרי שמייק וויליאמס השווה בזכות עוד כדור מצוין של פרימן, מאנינג הינדס התקפה מושלמת, שבסיומה אנדרה בראון סגר טאצ'דאון בריצה ל-2 יארד, 31 שניות לסיום.

 

בן רות'ליסברגר. סידר ליריבה צלצול השכמה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בן רות'ליסברגר. סידר ליריבה צלצול השכמה(צילום: רויטרס)

 

בעיקרון, אף אחד בניו יורק לא יכול לבוא בטענות למאנינג אחרי המשחק הזה, למרות השטויות שעזרו לבאקנירס לברוח. בסופו של יום, הוא הציל את הקבוצה עם כמות היארדים למשחק השנייה בטיבה בהיסטוריה של המועדון. הבעיה היא שהג'איינטס נכנסו בשני המשחקים עד כה לצרות ונראו רחוקים משיאם. ההבדל היחיד היה שבמשחק הלילה מאנינג ייצר כמה רגעי קסם כדי לסיים את זה בניצחון.

 

הנציגים הנוספים של ניו יורק, הג'טס, קיבלו צלצול השכמה אחרי הפתיחה ההתקפית המצוינת של השבוע שעבר והובסו 27:10 בפיטסבורג, כדי לסדר מאזן 1:1 לשתי הקבוצות. הג'טס דווקא חשבו ששוב יילך להם טוב כאשר מארק סאנצ'ז מסר לטאצ'דאון של סנטוניו הולמס בהתקפה הראשונה של האורחים במשחק, אבל יותר מכך הם לא היו מסוגלים לייצר.

 

מייקל ויק. ממשיך להפציץ (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מייקל ויק. ממשיך להפציץ(צילום: רויטרס)

 

הסטילרס קיבלו את בן רות'ליסברגר במיטבו. אל תחפשו את 510 היארדים של מאנינג, אבל הקוורטרבק היה ב-24 מ-31 ל-275 יארד, ובעיקר מסר שני טאצ'דאונים גדולים, היפה שבהם על 37 יארד למייק וואלאס במצב כמעט בלתי אפשרי. סאנצ'ז היה רע מאוד עם 10 מ-27.

 

גם ניו אינגלנד ב-1:1 אחרי ההפסד המפתיע של המחזור, 20:18 ביתי לאריזונה, שעלתה ל-0:2. מאמן הקרדינלס, קן ווייזנהאנט, היה מרוצה מהעניין: "אף אחד לא ממש נתן לנו סיכוי, אבל החבר'ה האמינו". לא רק אמונה עוזרת נגד טום בריידי, אלא גם הרבה הגנה. וגם הרבה מזל.

 

ארלי דוסט מאריזונה. כבר ב-0:2 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ארלי דוסט מאריזונה. כבר ב-0:2(צילום: רויטרס)

 

הקטע של המזל היה בסיום, כאשר הפטריוטס היו בעיצומו של קאמבק. בריידי מצא את רוב גרונקובסקי לטאצ'דאון היחיד שלו במשחק, 2:06 דקות לסיום, והוריד ל-20:18. הכדור חזר למארחים, וסטיבן גוסטובסקי קיבל הזדמנות לנצח את המשחק בשער שדה מ-42 יארד. אבל אחרי שכבר פגע במשחק בשערים מ-46, 51 ו-53 יארד, גוסטובסקי לא פגע בכלומסקי וסידר הפתעה רצינית.

 

ונעבור למקבץ קבוצות שעומדות על 0:2 - ובראשן פילדלפיה. האיגלס חשבו שאי אפשר להשיג ניצחון פחות משכנע מזה שרשמו מול קליבלנד בשבוע שעבר, אבל לשמחתם, סביר להניח, הוכיחו את ההפך. כי ה-23:24 על בולטימור האדירה הוא הישג בפני עצמו - גם אם פילי שוב שיחקה רע ונראתה רחוקה מאוד מניצחון.

 

מייקל ויק היה במגמת שיפור, ואחרי ארבע הפעמים שנחטף מול קליבלנד צימצם את העניין ל-2. ויותר ברצינות, הוא מסר גם 371 יארד, ורץ בעצמו לטאצ'דאון המנצח. ההגנה של בולטימור עשתה את שלה מבחינת יצירת איבודי הכדור של הצד השני, אבל הצליחה להפסיד את המשחק הזה בגלל הופעה חלשה של ג'ו פלאקו והצד ההתקפי.

 

אריאן פוסטר. משחק ענק (צילום: AP) (צילום: AP)
אריאן פוסטר. משחק ענק(צילום: AP)

 

סן פרנסיסקו שוב נראתה מצוין ב-19:27 על דטרויט החזקה. למרות שהמשחק נפתח והסתיים בטאצ'דאונים מאלכס סמית' לוורנון דייויס, ההגנה עשתה את ההבדל כאשר נטפלה למת'יו סטאפורד. הקוורטרבק של דטרויט לא קיבל צ'אנס למצוא תופסים פנויים, וגילה שהאופציה החלופית של משחק הריצה לא מתפקדת.

 

גם סן דייגו ב-0:2 עם 10:38 מול טנסי. הכוכב היה דנטה רוסאריו, שפיליפ ריברס מצא שלוש פעמים שונות לטאצ'דאון. הטייטנס יחפשו ניצחון בכורה במקום אחר. יוסטון הרשימה ב-7:27 בג'קסונוויל די לשמור על מאזן מושלם משלה, עם הופעה גדולה של אריאן פוסטר (110 יארד ושני טאצ'דאונים) ובן טייט (74 ו-1) שחתכו את ההגנה המקומית בריצות.

 

ניו אורלינס, בינתיים, רואה את ה-0:2 מהכיוון הלא נכון מבחינתה, אחרי הפסד 35:27 בקרוליינה. הסיינטס מתגעגעים למאמן המושעה שון פייטון ולא מצליחים לעשות שום דבר נכון, בטח שלא לעצור את קאם ניוטון שמסר טאצ'דאון אחד ורץ לאחד נוסף.

 

סנט לואיס - וושינגטון 28:31, סיאטל - דאלאס 7:27, מיאמי - אוקלנד 13:35, סינסינטי - קליבלנד 27:34, אינדיאנפוליס - מינסוטה 20:23, בפאלו - קנזס סיטי 17:35.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הג'איינטס חוגגים
צילום: רויטרס
מומלצים