שתף קטע נבחר

באוגוסט: צניחה של 15% במשרות הפנויות

עלייה בתעסוקה או האטה בכלכלה? מספר המשרות הפנויות במגזר העסקי צנח בשיעור של 15%, מ-68,100 משרות פנויות בחודש יולי ל-57,700 משרות בחודש אוגוסט. עיקר ההאטה בעסקים קטנים, המעסיקים 5-9 עובדים

ההאטה הכלכלית נותנת את אותותיה בביקוש לעובדים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) דיווחה היום (ה') כי בחודש אוגוסט חלה ירידה חדה של 15% בהיקף המשרות הפנויות במגזר ההעסקי בישראל, לאחר ירידה נוספת של 7.5% בחודש שעבר.

 

 

 

בחודש אוגוסט היו 57.7 אלף משרות פנויות במגזר העסקי, לעומת 68.1 אלף בחודש יולי. עיקר הירידה הוא בביקוש לעובדים בעסקים קטנים. היקף המשרות הפנויות בעסקים שבהם עובדים 5-9 אנשים ירד בשיעור של 55%, לעומת 5.4% בעסקים שבהם עובדים 10-49 אנשים ו-14.6% בעסקים גדולים שבהם עובדים יותר מ-100 אנשים.

 

ירידה חדה בהיקף המשרות הפנויות יכולה לנבוע מהאטה כלכלית הגורמת לצמצומים במגזר העסקי, מעלייה בשיעור המועסים המשק או משילוב של שתי התופעות. הנתונים אודות היקף המועסקים במשק בחודש אוגוסט טרם פורסמו, אך מנתוני יולי עולה כי בחודש זה עלה שיעור המועסקים מכלל האוכלוסיה מרמה של 59% לרמה של 59.8%.

 

נתוני הלמ"ס מצטרפים לשורה של נתונים סותרים בנוגע למצב התעסוקה בחודשים האחרונים, שעוררו ויכוח ציבורי סביב השאלה, האם אנו ניצבים מול חדש של עלייה באבטלה בעקבות השלכות המשבר הכלכלי באירופה.

 

בתחילת אוגוסט פרסמה לשכת התעסוקה כי שיעור המפוטרים בחודש יולי הגיע לרמת שיא שנתית של יותר מ-16 אלף בני אדם. עם זאת, בסוף אוגוסט פרסמה הלמ"ס את נתוני האבטלה שהציגו ירידה בשיעור המובטלים ועלייה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה.

 

חוסר האיזון נמשך - חסרים מהנדסים ואנשי מכירות

לצד הירידה בהיקף המשרות הפנויות, נמשכת המגמה המוכרת של חוסר איזון בין ביקוש להיצע בשוק העבודה. לצד מספר רב של מחפשי עבודה, ישנם ענפים אשר בהם באופן קבוע זקוקים לידיים עובדות ולא מצליחים לאייש משרות.

 

בחודש אוגוסט המשיך ענף המכירות להוביל את הרשימה, עם ממוצע חודשי של 7,642 משרות לא מאוישות המהווה 11.5% מכלל הביקוש לעובדים במשק. כמו כן נרשם ביקוש גבוה יחסית (יותר מ-3,500 משרות פנויות) למלצרים ומוזגים, מהנדסים והנדסאים בתעשייה, עובדים לענף הבנייה ועובדים סיעודיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יותר קשה למצוא עבודה
צילום: index open
מומלצים