יום שבת, 25.05.2024 שעה 13:45

"זינקתי לשמיים, זה הרגע הכי גדול בחיים שלי"

רגע אחרי מדליית הזהב של גרשוני, מספר מאמנו ביכלר על ההרגשה, הציפייה ("ידעתי שזהב אפשרי") והעתיד: "עם 2,000 שקל קשה להמשיך, צריך ספונסר"

|
נועם גרשוני מאושר אחרי הניצחון (GettyImages)
נועם גרשוני מאושר אחרי הניצחון (GettyImages)

בישראל יש לפעמים נטייה לשכוח זאת, אבל מאחורי כל אלוף גדול עומד מאמן. נמרוד ביכלר מלווה את האלוף הפראלימפי הטרי בטניס על כסאות גלגלים, נועם גרשוני מאז יומו הראשון בענף. גרשוני בן ה-29 כידוע הגיע לבית הלוחם לאחר שנפצע קשה בהתרסקות מסוק אפאצ'י במלחמת לבנון השנייה והחל להתאמן בטניס כספורט שיקומי.

תחת הליווי הצמוד של ביכלר, גרשוני הפך במהרה לאחד השחקנים הטובים בעולם בדרגת הנכות הגבוהה (קוואד) ואתמול רשם את השיא בקריירה הקצרה שלו כשזכה במדליית הזהב הפראלימפית לאחר ניצחון על דייויד וגנר, המדורג מספר 1 בעולם.

"היה פה טירוף בלונדון, באו המון חברים שלו ומשפחה לתמוך בו והיה עידוד מאוד רציני ואווירה מדהימה, ברגע שהוא זכה הייתה פשוט אופוריה, שמחה אדירה. הוא ריגש את כולם כשהוא בכה, כי נועם אף פעם לא בוכה", סיפר ביכלר על רגעי האושר מאמש.

"אני עדיין לא נשוי ואין לי ילדים, אז בשבילי זה היה הרגע הכי גדול בחיים. זה היה חלום שהתגשם שעבדתי בשבילו 16 שנים. ברגע שראיתי את הבק הנד האחרון של נועם חולף על פני וגנר, פשוט זינקתי לשמיים, זו הייתה התפרצות של אושר והתרגשות שאי אפשר לתאר".

נועם גרשוני ומדליית הזהב (GettyImages)
נועם גרשוני ומדליית הזהב (GettyImages)
 

גרשוני אמר כמה וכמה פעמים שהוא לא חשב שיזכה בזהב בלונדון, אתה בתור מאמן האמנת?
 "נועם הכי חשש מפיטר נורפולק הבריטי שזכה בשתי האולימפיאדות האחרונות. אבל בפועל שרגא ויינברג (השחקן הישראלי הנוסף שסיים במקום הרביעי בטורניר וזכה עם גרשוני בארד בטורניר הזוגות, א.ד.). אני הכי חששתי מדיייויד וגנר, אבל ידעתי שאם נועם ישחק את הטניס הכי טוב שלו הוא ינצח. בשביל לא להעמיס עליו יותר מדי ציפיות, אמרנו שהיינו מסתפקים גם במדליה מצבע אחר, אבל האמת היא שידעתי שאם הוא ישחק טוב הוא יזכה בזהב".

איך חגגתם אחרי הזכייה?
"הייתה חגיגה ספונטנית במגרשים שנמשכה גם אחרי ההמנון, בערב יצאנו לחגוג קצת בלונדון, אבל לא יותר מדי, כי יש עדיין את הטקס סיום בערב ונועם צריך להגיע בפוקוס לשם כי הוא נושא הדגל".

גרשוני חוגג. (רזי לבנת)
גרשוני חוגג. הישג נפלי לישראל (רזי לבנת)
 

כשנועם הגיע אליך לאחר הפציעה הקשה יכולת לזהות מיד שמדובר בפוטנציאל לזהב פראלימפי?
"כשהוא התחיל לשחק טניס לא ידענו עוד שהוא ישחק בדרגת נכות הקשה יותר של הקוואד, אז כל עוד לא ידענו שהוא יהיה שם. עם הנכות שהוא הגיע איתה שהיא נכות קשה, ידעתי שאין שום סיכוי שהוא יהיה אלוף אולימפי בדרגת נכות הקלה. היה ברור לי שהוא מוכשר וב-2010 כשהוא קיבל אישור לשחק בקוואד ידעתי שהוא יהיה בשלישייה הראשונה".

"דייויד ופיטר בקוואד הם כמו נדאל ופדרר בסבב, לקח לו שנה שלמה כדי לעקוף את פיטר בדירוג ולהגיע לאולימפיאדה מהמקום השני. ידעתי שהוא מועמד למדליה, ואחרי שהוא זכה בשלושה טורנירים יוקרתיים מסדרת ה-Super series הבנתי שהוא השחקן הכי טוב בעולם בסגנון הזה".

נועם גרשוני (רזי לבנת) (ONE)
נועם גרשוני (רזי לבנת) (ONE)
 

נועם חי כיום חיים המזכירים למדי חיים של טניסאי רגיל בסבב, הוא מסתובב תקופות ארוכות בעולם ומשתתף בטורנירים רבים כדי להתקדם בדירוג העולמי. אלא שבניגוד לסבב ה-ATP, הפרסים בטניס הנכים נמוכים בהרבה ולא ממש מאפשרים לאדם בן 29 להתקיים. "הפרסים בסבב די מגוחכים, גם בטורנירים שיש בהם יותר כסף מדובר באלפי דולרים ולא עשרות אלפי דולרים", מספר ביכלר.

הכוונה היא להמשיך עם גרשוני גם לאולימפיאדה הבאה?
"מבחינה מקצועית יש לו עוד לפחות שתי אולימפיאדות. אם המדינה כל כך התרגשה מהמדליה היא צריכה לעשות חושבים איך להשאיר את נועם גרשוני בתחום. אם המדינה רוצה אותו גם בתור אלוף בריו אז שווה להשקיע בו במלגות נורמליות כמו שמקובלות בחו"ל".

"כרגע הוא מקבל 2,000 ש"ח לחודש כשבעולם ספורטאים פחות טובים ממנו מקבלים 5,000 יורו. אסור לתת לעזוב את הענף הזה. כרגע הוא זקוק למנוחה כי הוא שחוק מאוד אחרי השנה האינטנסיבית שהוא עבר, אבל אחר כך כשהוא יצטרך לקבל החלטה לגבי העתיד שלו, כדאי שהמדינה או ספונסר גדול ייקחו את זה בחשבון".

שוער עם שער שיוויון בדקה ה-93 ועוד במספרת? צפו בפייסבוק שלנו. לחצו כאן

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */