שתף קטע נבחר

אירה ריסנזון זכתה בארד במוסקבה

התעמלות אמנותית: הישראלית סיימה שלישית בגמר הכדור. בקרב רב ריסנזון דורגה השביעית, הסורית רנין אלמלאט התחרתה מולה וסיימה במקום ה-29 והלפני אחרון

תחילת השנה החדשה לא בישרה טובות ליחסים בין ערבים ליהודים במזרח התיכון. מבצע 'עופרת יצוקה' הגדיל את האיבה הקיימת גם כך, וגם בספורט היו לכך לא מעט ביטויים. שחר פאר לא קיבלה ויזה לאיחוד האמירויות, ורק הלחץ התקשורתי הכבד איפשר לאנדי רם להופיע בטורניר דובאי, לעיני מעט צופים, כמעט כולם לא אוהדים.

 

בני השרון התקבלה בעוינות רבה בטורקיה, פיני בלילי זכה לקללות במגרשים באותה מדינה ואפילו השבדים לא ששו לארח את ישראל במפגש הדייויס הקרוב, והחליטו לקיים את ההתמודדות ללא קהל. דווקא ממוסקבה נפתחה קרן אור, גם אם קטנה מאוד, ליחסים בין העמים.

 

אירה ריסנזון, הישראלית מספר 1 בהתעמלות אמנותית, דורגה אתמול (שבת) בגראנד פרי הרוסי, שפתח את העונה, במקום השביעי הכללי, אבל הסיפור הגדול היה התייצבותה לתחרות של הסורית רנין אלמלאט.


אירה ריסנזון. שוב סיימה בעשירייה הראשונה (צילום: רויטרס)

 

על אף שלא מעט פעמים החליטו ספורטאים ממדינות שאינן מקיימות קשרים דיפלומטים עם ישראל לא להתייצב לתחרויות בהם משתתפים ספורטאים כחול-לבן, גם בעקבות הוראות מגבוה, אלמלאט בחרה אחרת ודורגה במקום ה-29 והלפני אחרון בקרב-רב.

 

במשחקים האולימפיים האחרונים השחיין האיראני מוחמד עלי רזאי ויתר על השתתפותו במשחה בו השתתף תום בארי. באתונה 2004 אלוף העולם בג'ודו, אראש מיראסמלי, גם הוא מאיראן, לא עלה לקרב מול אודי וקס מישראל, ובכך נמנע ממנו סיכוי לזכות במדליה אולימפית.

 

יבגניה קנייבה הרוסייה דורגה במקום הראשון בגראנד פרי במוסקבה עם 112.275 נקודות, לפני שלוש חברותיה לנבחרת - ורה ססינה, אולגה קפרנובה ודריה קנדקובה. ריסנזון (100.750 נק'), שדורגה תשיעית בגמר האולימפי בבייג'ינג 2008, סיימה גם הפעם בעשירייה הראשונה, אחרי מתעמלות מבלארוס וקזחסטן. אלמלאט (67.225) הקדימה רק את הארמנית נאירה מינסיאן.

 

נטע ריבקין, שטסה אף היא למוסקבה, הפסיקה להתחרות כבר במהלך התרגיל הראשון, בגלל שהמוזיקה שהיתה אמורה ללוות אותה נפסקה במפתיע. בגמרים במקצועות הבודדים, שנערכו היום, זכתה ריסנזון במדליית הארד בכדור, תרגיל בו ניצחה קנייבה. הישראלית מספר 1 הופיעה בגמרים גם ביתר התרגילים וסיימה רביעית בסרט, חמישית בחבל ושישית בחישוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים