שתף קטע נבחר

צילום: טל שחר

מספיק בקושי / על התיקו של נבחרת ישראל

למבחן הראשון, מול אוקראינה, התלמיד לא הספיק ללמוד את החומר, והציון נשכח. השני, נגד גרמניה, היה ברמת קושי גבוהה במיוחד, והציון היה שולי. ואז עוד ערב בלי ציון עובר בבוחן הצ'כי ובמבחן האחרון, אתמול, זה היה מספיק בקושי. השורה התחתונה: נבחרת ישראל לא מוכנה למוקדמות המונדיאל

מתוצאה של משחק ידידות אי אפשר ללמוד דבר. לעומת זאת, מרצף של תוצאות אפשר ללמוד המון. וכך, בזכות ההישגים במשחקים האחרונים, נבחרת ישראל קבעה היסטוריה מלחיצה: מעולם היא לא הגיעה לטורניר מוקדמות מבלי שניצחה אפילו משחק הכנה אחד.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

הצינים יצחקו ויציינו שניצחונות חסרי משמעות בעבר לא הביאו דבר ברגע האמיתי ושאולי דווקא עכשיו הכל יתהפך. אבל במקרה הזה שינוי צד אחד במשוואה משפיע על הצד השני בערך כמו ההשפעה של רפאלוב על המגרש בנבחרת - כלומר, לא משפיע כלל - והנבחרת תגיע למשחקים מול אזרבייג'אן ורוסיה בחודש הבא לא רק ביכולת לא מספקת, אלא גם עם חוסר אמונה ביכולת לנצח.

 

אוואט נכנע. ארבעה משחקים, אפס ניצחונות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אוואט נכנע. ארבעה משחקים, אפס ניצחונות(צילום: AFP)

 

למבחן הראשון, מול אוקראינה, התלמיד לא הספיק ללמוד את החומר, והציון נשכח. השני, נגד גרמניה, היה ברמת קושי גבוהה במיוחד, והציון היה שולי. ואז עוד ערב בלי ציון עובר בבוחן הצ'כי ובמבחן האחרון, אתמול, זה היה מספיק בקושי. השורה התחתונה המתבקשת היא שהתלמיד זקוק לאבחון לקות למידה, אבל עכשיו גם אם יכולת השינון והמחשבה יתבררו כתקינים גובר החשש מפיק ברכיים ובלק־אאוט בבגרות.

 

אבל אצלנו לא רק התוצאה קובעת את הציון הסופי אלא גם הדרך לפתרון. הנה כמה נקודות חשובות שהופנמו אתמול:

 

ביברס נאתכו. גוטמן מרכיב את אביחי ידין בגללו (צילום: AP) (צילום: AP)
ביברס נאתכו. גוטמן מרכיב את אביחי ידין בגללו(צילום: AP)

 

1. שפונגין וגרשון לא מספיק טובים בעזרה להתקפה והמשחק נתקע, אבל אפשר להבין למה גוטמן חושש משילוב גבאי, אפילו ביכולתו הנוכחית, והחשש הוא האחריות ההגנתית. זה לא רק ההרחקה שהביאה לגול ההונגרי אלא בעיקר איבוד הכדור דקה קודם לכן.

 

2. העובדה שאביחי ידין, שעדיין לא יודע באיזו קבוצה ישחק עם פתיחת הקמפיין בחודש הבא, פתח אתמול בהרכב, מלמדת שגוטמן מתכנן לשתף אותו גם מול אזרבייג'אן. הסיבה, יש להניח, היא שידין משחרר בצורה הטובה ביותר, לדעת המאמן, את ביברס נאתכו (הבאנקר הראשי אחרי אוואט). אם כך הדברים, הרי שהעתיד הקרוב של ידין, והמקום בו יתאמן בשבועות הקרובים, קריטיים לנבחרת. אי ההצלחה להכשיר לתפקיד אף קשר אחר, צריכה ללמד על אכזבה מההכנות.

 

איפה הווינריות של בניון? גילי ורמוט (צילום: AFP) (צילום: AFP)
איפה הווינריות של בניון? גילי ורמוט(צילום: AFP)

 

3. רבות דובר על בניון בנבחרת, אבל האמת, נדמה שלכל הקשרים היצירתיים חסר איזה אופי מנצח. ובלי האופי הזה יש סיכוי לעוד היסטוריה בחודש הבא. המאזן הישראלי מול אזרבייג'אן הוא שלושה ניצחונות בשלושה משחקים ויחס שערים 0:10. אבל האזרים השתפרו ובלי אופי מנצח, שטרם התגלה בעידן גוטמן, הנבחרת יכולה לאבד שם נקודות. ואז כבר מדובר בסילוק מוקדם מבית הספר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים