$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יש לו מדליה: בלאט ורוסיה זכו בארד, 77:81 על ארגנטינה

ישראלי אחד דווקא כן יעמוד על הפודיום בלונדון. מאמן מכבי הוביל את הרוסים לניצחון סופר-דרמטי על האלופה מאתונה ולמדליה אולימפית ראשונה מאז פורקה ברה"מ. שבד היה ענק עם 25. ג'ינובילי קלע 21, אולי בהופעתו הבינ"ל האחרונה

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  12.08.12 - 14:49
יש-להם-ארד. וגם לבלאט (gettyimages)
יש-להם-ארד. וגם לבלאט (gettyimages)

נכון, דייויד בלאט הוא לא חלק מהמשלחת הישראלית והמדליה הזו לא תיספר לצידו של דגל ישראל בטבלת המדליות. אבל היום (ראשון) המאמן הישראלי הגיע לאחד מהישגיו הגדולים בקריירה, כשהוביל את נבחרת רוסיה ל-77:81 סופר-דרמטי על ארגנטינה, שהקנה לו את מדליית הארד באולימפיאדת לונדון. למרות הכל, לישראל יהיה נציג על הפודיום ב-2012. מדהים.

ובאמת, מגיעות כל המחמאות למאמן מכבי תל אביב, שכבר הוביל את אותה נבחרת לאליפות אירופה ב-2007. אז כן, מי שלא ממש רצה אותו כמאמן נבחרת ישראל, קיבל אותו עד הפודיום. על הבמה הכי גדולה בעולם. בלי שום ספק, זהו אחד מהישגיו הגדולים ביותר של בלאט, שהצליח להביא קבוצה טובה למלוא מיצוי יכולתה במאני טיים.

הוא הפך את השלם - כמאמר הקלישאה הכי שחוקה - לגדול מסך חלקיו. בערך כמו שהוא עשה הרבה מאוד פעמים לאורך הקריירה שלו. בדיוק בימים שלא מעט קולות נשמעים בדבר העובדה שלספורטאים הישראלים אין את מה שדרוש כדי להצליח בדיוק מתי שחשוב, והנה - הגיע לו מאמן ישראלי, והוציא את הטוב ביותר משחקניו.

וזה לא שאין כשרון ברוסיה, ההיפך. ואם הוא לא התפוצץ בחצי הגמר מול ספרד, אז היוא הגיע היום, ובענק. אנדריי קירילנקו שמר על יכולת יציבה לכל אורך האליפות (פרט לאותו משחק מול ספרד, בו גם הסתבך בעבירות) וגם הערב היה פשוט בכל מקום על המגרש ובכל זמן. אבל ה-איש של נבחרת רוסיה, במיוחד ברבע האחרון, היה אלכסיי שבד.

הגארד ששיחק בעונה שעברה בצסק"א מוסקבה וחתם הקיץ במינסוטה טימברוולבס מה-NBA לקח פיקוד ברבע האחרון, ועם כמה החלטות גדולות - ובעיקר עם אומץ מדהים - הביא את המדליה לרוסיה. ואם יש מגיע מגיע בספורט, אז אין ספק שמגיע לרוסים, שכן הם היו נפלאים כמעט בכל משחקיהם בטורניר.

והמפסידה, אוי ארגנטינה. עם כל הכבוד לבלאט, ההיסטוריה תזכור כם אותה. המשחק על המקום השלישי היה ככל הנראה האחרון של מאנו ג'ינובילי במדים הבינלאומיים של ארגנטינה. הגארד האדיר מסן אנטוניו, שהוביל את האלביסלסטה לזהב ב-2004 ולארד ב-2008, יסיים את אולימפיאדת לונדון ללא מדליה. קשה שלא לגלות אמפתיה עבור השחקן הנהדר הזה, שדווקא יזכור את המשחק האולימפי האחרון שלו לא לטובה.

שבד, במשחק חייו הוביל את רוסיה עם 25 נקודות ו-7 אסיסטים. קירילנקו הוסיף 20 ו-8 ריבאונדים, פרידזון סיים עם 19. עוד קלעו לרוסיה: חריאפה 9 ו-7 ריבאונדים, קאון 6 ומוניה 2. מאנו ג'ינובילי הוביל את ארגנטינה עם 21 נקודות, גם נוצ'יוני (16), דלפינו (15) וסקולה (11) קלעו בספורות כפולות. לאו גוטיירס קלע 6, פריג'יוני וקמפאצו הוסיפו 3 כ"א. חואן גוטיירס סיים עם 2 נקודות.

מהלך המשחק
סשה קאון, ויקטור חריאפה, אנדריי קירילנקו, אלכסיי שבד ואנטון פונקרשוב עלו בחמישיה של בלאט. לואיס סקולה, קרלוס דלפינו, אנדרס נוצ'יוני, עמנואל ג'ינובילי ופאבלו פריג'יוני פתחו מנגד. עם תחילת המשחק היו אלה הכוכבים הגדולים שנכנסו היטב. אנדריי קירילנקו, עם 5 נקודות, העלה את הרוסים ל-4:10 אך ג'ינובילי החזיר בשלשה משלו. המשחק המשיך להיות צמוד, ושלשה גדולה של נוצ'יוני, ממש לקראת סיום הרבע קבעה 19:20 לארגנטינה אחרי עשר דקות.

את הרבע הבא הארגנטינים פתחו טוב הרבה יותר, ובסיום ריצת 0:7 עלו ל-20:27 בזכות סל של דלפינו. בלאט הזעיק פסק זמן, וממנו חריאפה ושבד חזרו חדים וקלעו שתי שלשות ל-27:27. המומנטום המשיך והרוסים עלו ל-27:33 תוך שהם משלימים ריצה 0:13. הארגנטינים לא נכנעו ושלוש שלשות רצופות - שתיים של גוטיירס ואחת של ג'ינובילי השיבה להם את היתרון, 33:36. שלשה של שבד לפני הסיום קבעה 38:40, תוצאת המחצית.

נוצ'יוני קלע שלשה בהתקפה הראשונה של המחצית, אך קירילנקו החזיר בסל משלו והנדנדה המשיכה, עד שקירילנקו לחץ שוב על הדוושה וזה 48:56 לרוסיה. פרידזון ומוניה העלו ל-50:61, ואז הגיע הזמן של ג'ינובילי. הכוכב של סן אנטוניו הוריד ל-61:53 עם סל ועבירה. שלשה של קמפאצו, ממש עם הבאזר, קבעה 57:61 אחרי 30 דקות.

ארגנטינה, עם הרוח הגבית המשיכה להתקרב לרוסים וסל של סקולה הוריד לנקודה בלבד. שבד, עם 5 נקודות רצופות העלה ל-66:71, אבל פריג'יוני וג'ינובילי החזירו את היתרון לארגנטינה עם שתי שלשות, 71:72. רוסיה לא נשברה ושבד איזן ל-74:74 מהקו. ג'ינובילי, בסל ענק, העלה ל-76:77, אבל שבד - שוב הוא - ענה בשלשה שלמעשה הכריעה את המשחק. 37 שניות לסיום, הרוסים הובילו 77:79 ובהתקפה הבאה הארגנטינים איבדו את הכדור, הרוסים חטפו ואז שוב איבדו, ובסופו של הבלאגן הזה פרידזון קלע את הסל האחרון, 77:81 לרוסיה בסיום. לבלאט יש מדליה.