יום שני, 13.05.2024 שעה 21:38

חלום באספניה: פאו וחבריו יתנו פייט לארה"ב?

אולימפיאדה: הקרב על הזהב ב-17:00, כשלברון וחבריו יקוו לטייל בדרך אל זכייה שנייה ברצף. האחים גאסול מאמינים, ששבסקי מודאג: "הם מסוגלים לנצח"

|
ג´יימס מול גאסול. הספרדים מסוגלים? (רויטרס)
ג´יימס מול גאסול. הספרדים מסוגלים? (רויטרס)

בלי ששמנו לב זה נגמר לנו. היום (ראשון) בערב תינעל אולימפיאדת לונדון, וכאילו רק לפני שנייה עוד חגגנו עם דייויד בקהאם על הסירה בטקס הפתיחה. אבל רגע לפני ששעון החול מתחיל לספור שוב ארבע שנים עד ריו, אנחנו מקבלים אחלה של קינוח.

נבחרות ארה"ב וספרד ייפגשו בקרב על הזהב ב-17:00, ויעשו זאת בפעם השנייה ברצף, אחרי שבבייג'ין השיגו האמריקאים 107:118 בגמר שנתן להם את מדליית הזהב. להבדיל מהמשחק לפני ארבע שנים שהיה צמוד לכל אורכו, קשה לראות את הספרדים מערימים את אותם קשיים על ה'דרים טים'.

אומנם הלה רוחה היא 'דרים טים' אירופית, עם סגל שלא מבייש גם קבוצת NBA לגיטימית, אבל הם נראו עד עתה רע, ורק מחצית שנייה טובה שלהם ובעיית עבירות של אנדריי קירילנקו סידרה להם מקום בגמר. האמריקאים להבדיל, דרסו עד עתה כל מה שנקלע בדרכם, ונדמה שמדובר עבורם בסה"כ בעוד הזדמנות להשתעשע בדרך לפודיום.

הנבחרת של מייק ששבסקי מחזיקה במאזן של 0-44 מאז הפסידו בחצי גמר באליפות העולם לנבחרת יוון, אי שם ב-2006. באותה אליפות הלכו הספרדים עד הסוף כשמחצו בגמר את היוונים 47:70, אבל קשה להשליך מאותה אליפות למה שיקרה היום בלונדון.

צפו בדרים טים מככבים מול ארגנטינה

מי שמקווה להשלים זכייה שנייה העונה, אחרי שכבר חגג אליפות היסטורית עם מיאמי, הוא לברון ג'יימס, שנדמה שהכול מתחיל להסתדר עבורו כמו שצריך: "אם היו שואלים אותי איך השנה הזאת תיראה - אז זה בדיוק מה שחלמתי. לקחת אליפות ואז לבוא לפה ולהניח את מדליית הזהב על הצוואר. בשביל זה אני כאן, בשביל לקחת זהב ולעשות את מה שאני הכי אוהב - לשחק כדורסל".

צפו בספרד מנצחת את רוסיה בדרך לגמר

מי שבחר לפרגן למלך הוא דווקא אויבו לגמר הליגה הטובה בעולם, קווין דוראנט: "לברון הוא בחור חזק. גם בשנה שהוא הפסיד את האליפות הוא היה נפלא וידע להתאושש מזה. הביקורת לא השפיעה עליו והוא המשיך לעבוד קשה בשביל להשיג את המטרות שלו. ניקח היום גם את הזהב".

דוראנט מטביע את ארגנטינה. מי יעצור אותו? (רויטרס)
דוראנט מטביע את ארגנטינה. מי יעצור אותו? (רויטרס)
 

מאמן הנבחרת, מייק ששבסקי, מפחד בעיקר משחקן אחד: "פאו גאסול הוא אחד מחמשת השחקנים הכי טובים בעולם ואם יש נבחרת שיכולה לנצח אותנו זו ספרד. הם יודעים איך לשחק ברמות האלה ואנחנו ממש לא הולכים לטייל מולם, זה משחק שווה לחלוטין".

לברון אחרי עוד יום בעבודה (רויטרס)
לברון אחרי עוד יום בעבודה. רוצה את הזהב (רויטרס)
 

האחים גאסול מאמינים
בצד השני מקווים לעשות סנסציה. האח הצעיר למשפחת גאסול, מארק, התייחס לגמר הקודם: "אלו קבוצות חדשות וזמנים חדשים. לברון, קווין וחלק מהשחקנים טובים יותר מלפני ארבע שנים, אבל גם אנחנו. יש לנו הרבה ביטחון לקראת המשחק הזה. הם עוד לא ניצחו אותנו".

חברו של קובי בראיינט ללייקרס, פאו גאסול, סיפר: "יש לנו פה הזדמנות שלא בטוח תחזור, זה אחד האתגרים הכי גדולים שהיו לי בקריירה. ניתן את כל מה שנשאר לנו, נצטרך להיות אגרסיביים ולהוטים. נצטרך להתאים את ההגנה שלנו אליהם ולזוז מהר ובקלות, לא כמו במחצית הראשונה מול רוסיה. אם נעשה את כל זה - זה אפשרי".

גאסול. אחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם? (GettyImages)
גאסול. אחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם? (GettyImages)
 

ראובן וירובניק יו"ר איגוד השופטים, זכה למינוי יוקרתי וישמש כמשקיף במשחק הגמר האולימפי במשחק. מדובר במינוי יוקרתי למי שמשמש כיום כמשקיף בכיר בפיב"א ובעבר היה בכיר שופטי ישראל בכל הזמנים וזכה לשפוט בכל מעמד אפשרי. איגוד הכדורסל מברך את מר וירובניק ומאחל לו הצלחה במשחק ובכלל.

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */