שתף קטע נבחר

צילום: טל שחר
אורי קופר

חכו עם המדליה / טור

מכבי ת"א ניצחה את הפועל בדרבי, אבל רגע לפני שמעלים אותה על הפודיום, חשוב להזכיר שבעשור האחרון היא נוהגת ליפול מהקורה. אורי קופר לא התלהב

פתאום, באמצע האולימפיאדה, בין הניקוד המעט מאכזב של שטילוב למאבק על תואר האיש המהיר בעולם, נחת עלינו דרבי. וכך, מצאו עצמם יושבי היציע דנים בשאלות הרות גורל וקריטריון.

 

 

גל אלברמן בועט טוב יותר ברוחות חזקות או חלשות? אפולה אדל מצטיין גם בעבודה על הקרקע, או רק כשהוא תופס בגובה? וארתור אטצ'נוב, יש מה לצפות ממנו כבר עכשיו או שפשוט מריצים אותו לקראת ברזיל?

 

אלירן עטר חוגג שער ניצחון שלא מבטיח כלום (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אלירן עטר חוגג שער ניצחון שלא מבטיח כלום(צילום: ראובן שוורץ)
 

איצטדיון ר"ג לא ממש נמצא על מפת הכפר האולימפי. גם הלפיד לא ממש בוהק ממרכזו וחוצב את השמיים. אבל, על המגרש, ללא ספק, נשמרה

החוויה האולימפית והשחקנים, למרות שמדובר רק בגביע הטוטו, לא פתחו רגליים והסתכנו בהורדה של שלוש עשיריות (לפתיחה גסה כמובן) – דרבי זה דרבי, גם בתחילת אוגוסט.

 

למרות הניצחון המכביסטי, דווקא הפועל הפתיעה לטובה. בעוד מכבי עשתה הכנה טובה יותר, מחזיקת הגביע הגיעה למשחק הזה עם ארבעה שחקנים על הספסל – פחות מכמות החילופים המותרת במפעל המשעמם הזה - אבל איכשהו עמדה בסדר גמור. לצערה טל בן חיים, במשחק ראשון, דייק כמו סרגיי ריכטר במצב שכיבה והסנכרון בין דמארי למרעי הוא עדיין לא יופה וגלושקוב.

 

גם הפעם העצבים שיחקו תפקיד (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
גם הפעם העצבים שיחקו תפקיד(צילום: ראובן שוורץ)
 

על שינויים בשיטת המשחק של הפועל אי אפשר ללמוד יותר מדי, כיוון שניצן שירזי חסר את שלושת שחקני מרכז המגרש שלו מהעונה שעברה – אבוטבול, ידין וגורדנה. אבל, במבט על יכולת השחקנים בשלב זה של הקיץ, ברור שבהפועל צריכים לעשות הכל כדי לשמור דווקא על הקשר הרביעי, נוסא איגבור, שניצח שוב ושוב יריבים טורדניים, ועם תרגילים אמיתיים ולא סתם ניקוד שלילי על חוסר התקפיות.

 

במכבי, השינויים ההתקפיים שמנסה להכניס אוסקר בהירים יותר: גונסלו גרסיה (בינוני בבכורה) במרכז, דאבור ועטר ליד הקווים. לפחות במשחק הראשון, נראה שההשפעה הגדולה ביותר תהיה על הכוכב האחרון.

 

הכניס שינויים בהתקפה. אוסקר גרסיה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הכניס שינויים בהתקפה. אוסקר גרסיה(צילום: ראובן שוורץ)
 

עטר, שאותו אי אפשר לזהות בעזרת הכובע הלבן, נעלם בשביל הקיצוני, כלומר באגף, ונראה שהוא עדיין מחפש איך לבוא לידי ביטוי בשיטת המשחק החדשה.

בדקה האחרונה הוא למד, חתך פנימה, וניצח את המשחק.

 

חגיגה אולימפית ב-ynet ספורט:

 

אז מכבי ניצחה, אבל רגע לפני שמעלים אותה על הפודיום חשוב להזכיר שגם העונה שעברה נפתחה בדרבי טוטו תל אביבי, שהסתיים אז בתיקו. הפעם מכבי אפילו ניצחה, עוררה כרגיל ציפיות, אבל חכו עם המדליה - מכבי של העשור האחרון נוהגת ליפול בסוף מהקורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אלירן עטר וג'ק אנגלידיס
צילום: ראובן שוורץ
אריה מליניאק
מומלצים