שתף קטע נבחר

מחיר הנפט זינק ב-6.4% ל-45.22 דולר לחבית

המחיר סגר יום שני ברציפות של עליות, על רקע עלייה בביקוש לדלק בארה"ב ואיתותים מצד קרטל הנפט אופ"ק על קיצוץ תפוקה נוסף בפגישת הארגון הקרובה בחודש הבא

מחיר הנפט זינק אתמול (ה') ב-6.4%, או 2.72 דולר, לרמה של 45.22 דולר לחבית במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק, על רקע עלייה בביקוש לדלק בארה"ב, ואיתותים חוזרים ונשנים מצד קרטל הנפט אופ"ק על קיצוץ תפוקה נוסף בהיקף של כמיליון חביות ליום בפגישת הקרטל בחודש הבא בווינה.

 

ממשלת ארה"ב דיווחה כי יבוא הנפט בשבועיים האחרונים היה נמוך ביותר מ-10% לעומת הממוצע בחודש הקודם. נתון זה מצביע על הגעת קיצוצי התפוקה הקודמים של אופ"ק, בסך 4.2 מיליון חביות ליום, לשוק האמריקני.

 

ממשלת ארה"ב פרסמה השבוע נתונים שמראים כי הביקוש לדלק עלה ב-1.7% בחודש שעבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לממוצע של 9 מיליון חביות ליום. שלשום דיווח משרד האנרגיה האמריקני כי רזרבות הנפט הגולמי עלו ב-700 אלף חביות בשבוע שעבר, נתון שמצביע על האטה במגמת הגידול ברזרבות. אנליסטים צפו כי רזרבות הנפט יגדלו ב-3.5 מיליון חביות.

 

למרות זאת, אנליסטים רבים מאמינים שהעלייה במחיר הנפט, שנמשכת כבר יומיים רצופים, היא זמנית, ושהמיתון הכלכלי הגלובלי החמור והירידה החדה בביקוש לאנרגיה ימשיכו להוביל לירידות במחיר הנפט. רבים מהאנליסטים צופים כי השיא ברזרבות הנפט האמריקניות צפוי להוביל לירידת מחיר הנפט שוב לכיוון ה-30 דולר לחבית.

 

למרות הרמיזות מצד אופ"ק, כלכלנים מטילים ספק ביכולתן של המדינות החברות בקרטל להתמיד בקיצוצי התפוקה, לנוכח המתחים הגדולים המופעלים על התקציבים של חלק מהן.   


פורסם לראשונה 26/02/2009 22:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים