$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

משחקי האימון הסתיימו: 94:99 לארה''ב על ליטא

אחרי שבוע של נמנום בלונדון וניצחונות בהפרש ממוצע של 52.3 נקודות, ארה"ב פגשה לראשונה יריבה אמיתית וגם עברה כמה דקות של חרדה עד שהבטיחה את הניצחון. 20 נקודות לאנתוני ולברון, שאמר: "היינו צריכים להתמודד עם קשיים"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  04.08.12 - 18:32
אף אחד לא צפיה לכזה פייט (gettyimages)
אף אחד לא צפיה לכזה פייט (gettyimages)
מסתבר שהם אנושיים. פגיעים. אבל כשהם רוצים, וכשהם עם הגב לקיר, עדיין קשה מאוד עד בלתי אפשרי לנצח אותם. הדרים טים של ארצות הברית, ללא ספק קבוצת הכדורסל המוכשרת ביותר בשני העשורים האחרונים בעולם כולו, נתקלה לראשונה באולימפיאדת לונדון 2012 ביריב שהסתכל לה בגובה העיניים ואף הקשה עליה למשך 40 דקות שלמות. בסופו של דבר, הליטאים החביבים - שעוד הובילו במהלכו של הרבע הרביעי - ירדו מנוצחים 99:94, אך יכולים להרים את ראשם בגאווה לנוכח הפייט שנתנו לארה"ב.

אחרי שארצות הברית ניצחה בהפרש ממוצע של 52.3 נקודות את שלושת משחקיה הראשונים, ובוודאי אחרי ה-83 הפרש הבלתי הגיוני על ניגריה, זה נראה היה כאילו אף אחת לא תוכל לעצור את הבחורים של מייק ששבסקי בדרכם למדליית הזהב הקלה בהיסטוריה. לפחות כמו זו של 1992, בה זכו מייקל ג'ורדן, לארי בירד ומג'יק ג'ונסון. לא שמשהו השתנה, והאמריקאים עדיין פייבוריטים ברורים לחגוג על הפודיום, אבל ליטא - לא הנבחרת הגדולה או הטובה ביותר באולימפיאדה ביותר - הוכיחה שאפשר להישאר קרובים לאמריקאים.

כעת, ארה"ב עדיין בפסגת הבית, עם מאזן מושלם של ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים ואם תנצח את ארגנטינה במחזור הסיום - תסיים כמובן בפסגה. אבל המשחק הזה הוכיח - בעיקר לנבחרות כמו רוסיה, ספרד ואפילו צרפת, שביום רע של האמריקאים ניתן לתפוס אותם עם המכנסיים למטה. ומי יודע, אם הייתה עומדת היום מול קובי ולברון נבחרת עמוקה יותר מליטא, אולי תוצאת הסיום הייתה אחרת.

לברון ג'יימס התייחס להופעה שלו ושל חבריו: "אני פשוט מנסה לעשות את מה שהקבוצה צריכה ממני. יש לנו כל כך הרבה סקוררים מצוינים בנבחרת, כך שאני פשוט משחק סוג של משחק אול-אראונד ומחכה שההתקפה שלי תגיע. אבל הערב זה היה אחד מאותם מקרים בהם הייתי צריך להתעלות מבחינה התקפית והתברכתי מספיק כדי שהחברים ימצאו אותי וקלעתי כמה סלים. לא חיכיתי יותר מדי זמן כדי להיכנס למשחק, עשיתי דברים אחרים כדי לעזור לקבוצה לפני כן. היינו צריכים להתמודד עם קצת קשיים, הצלחנו למצוא את הדרך לניצחון למרות שלא קלענו טוב".

ואי אפשר בלי מילה על ליטא. דווקא הדור הפחות חזק של הנבחרת הזו הוכיח אופי בלתי רגיל. פוצ'יוס, קלייזה וכמובן שארונאס יאסיקביצ'יוס הבלתי נגמר נתנו פייט בלתי רגיל מול השחקנים הכי טובים בעולם. למרות ההפסד הזה, ניצחון של ליטא על תוניסיה במחזור האחרון ישלח אותה לרבע הגמר, ושם היא יכולה להוות פקטור. כי גם מול הראשונה בבית המקביל - ככל הנראה רוסיה, בוודאי ביכולת כזו - יהיה לה מה למכור.

קלעו לארה"ב: לברון ג'יימס וכרמלו אנתוני 20 נקודות, קווין דוראנט 16, דרון וויליאמס 12, קווין לאב, ראסל ווסטברוק וכריס פול 7 כ"א, קובי בראיינט 6, ג'יימס הארדן 3, טייסון צ'נדלר 1.
קלעו לליטא: לינאס קלייזה 25 נקודות ו-5 ריבאונדים, מרטינאס פוצ'יוס 14, 7 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, דאריוס סונגיילה 11, פאוליוס ינקונאס 9, רנלדאס סייבוטיס 8, שרונאס יאסיקביצ'יוס 8 נקודות ו-6 אסיסטים, אנטנאס קבליאוסקאס, סימאס יסאיטיס 5, יונאס ולאנצ'יונאס 4, רימאס קאוקינאס 2, מנטאס קלנייטיס 2.

מהלך המשחק
יונאס ולנצ'יונאס, לינאס קלייזה, מרטינס פוצ'יוס, ריינאלנדס סייבוטיס ושארונאס יאסיקבצ'יוס פתחו בחמישיה של ליטא. טייסון צ'נדלר, קווין דוראנט, לברון ג'יימס, קובי ברייאנט וכריס פול עלו בחמישיה של האמריקאים. כצפוי, ארה"ב פתחה בסערה ועלתה במהירות ל-4:12 אחרי שלשה של דוראנט, אבל הליטאים הורידו ל-12:9. האמריקאים שוב רצו אבל בכל פעם שייצרו מומנטום קלייזה קלע מנגד והשאיר את הליטאים קרוב. שלשה של אנתוני, עם הבאזר, קבעה 25:33 לארה"ב אחרי עשר דקות.

המגמה המשיכה ברבע השני: שתי הקבוצות מנסות לרוץ ולרוץ, ולמען האמת הנבחרת מאירופה דווקא עמדה יפה בקרב הראן-אנד-בלאגן מול ארה"ב. הארדן העלה ל-27:39 עם סל ועבירה במתפרצת, שלשה של יסאיטיס הקטינה ל-41:35. אנתוני החזיר את היתרון ל-9, 42:51, אך הליטאים רצו ל-4:9 בדקות הסיום של המחצית וירדו לחדרי ההלבשה בפיגור מזערי, 55:51.

למרות שארה"ב ירדה ביתרון קטן, שחקניה חזרו שוב ישנוניים יחסית מחדרי ההלבשה. שלשה של שאראס העלתה את ליטא ליתרון ראשון, 55:56, אך ארה"ב ענתה בשבע נקודות משלה וזה 55:62. אבל ליטא שוב לא אמרה נואש. פוצ'יוס ושאראס קלעו שלשות, ועמוק בתוך הרבע השלישי לוח התוצאות הראה על 67:67. האמריקאים ייצרו מיני מומנטום לקראת סוף הרבע, וסל של דרון וויליאמס קבע 72:78 אחרי 30 דקות.

הרבע הרביעי המשיך להיות צמוד. קלייזה, עם שלשה ענקית גרם לליטאים להאמין שוב כשצלף שלשה שהעלתה ל-80:82. אבל כאן ארה"ב העבירה הילוך. דרון וויליאמס קלע שלשה אדירה, לברון סיים שתי מתפרצות בדאנקים קלים של שואו טיים, והרגליים הטריות - יחד עם הכישרון של האמריקאים - חתמו את המשחק על 94:99 לארצות הברית.