שתף קטע נבחר

צילום: יניב חלילי

רוג'ר פדרר: "חבל שאנדי ויוני לא המשיכו לנצח״

השוויצרי פרגן לאנדיוני לאחר הניצחון בחצי הגמר: "הגיע להם לנצח". על דל פוטרו: "מעולם לא ראיתי אותו טוב כל כך"

״ההפסד שלי ושל ווארינקה בטורניר הזוגות היה מאכזב מאוד. הגענו למשחק כמנצחים, אבל אנדי רם ויוני ארליך לקחו אותנו בשתי המערכות האחרונות. אני מאוד לא מאושר מההפסד, אבל אנדי ויוני היו טובים מאיתנו, והגיע להם לנצח, חבל שהם לא המשיכו לנצח בטורניר״, כך אמר הערב (ו') הטניסאי רוג׳ר פדרר ל-ynet ספורט, זמן קצר לאחר ניצחונו הסופר דרמטי בחצי הגמר על חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי 6:3, 6:7, 17:19.

 

 

המשחק של השניים היה מותח, נמשך ארבע שעות ו-26 דקות ובסופו הבטיח פדרר את מקומו בגמר האולימפי, וסידר לעצמו אפשרות למדליית זהב אולימפית ראשונה בקריירה. "אני מרגיש סחוט נפשית מהמשחק", אמר פדרר. "הייתי בעמדת נחיתות פעמים רבות לאורך המשחק, וגם דל פוטרו עמד בנקודה הזו. המשחק היה קשה במיוחד לקראת סופו, ואני בטוח שארגיש את זה על גופי מחר".

 

וממש במקביל, אנדיוני נחתו בארץ (טל שחר) (טל שחר)
וממש במקביל, אנדיוני נחתו בארץ(טל שחר)

 

חגיגה אולימפית ב-ynet ספורט:

 

עוד הוסיף השוויצרי: "פספסתי כמה פעמים, והייתי על סף התקף עצבים. לא ראיתי את דל פוטרו משחק כל כך טוב מעולם, בפרט לא על דשא. אני מקווה שהוא יצליח

יותר בעתיד, הוא לקח את ההפסד קשה מאוד. אני מבין איתו - גם אני הייתי בסיטואציה של המפסיד, אבל כל הפסד בונה אותך כאדם וכשחקן ודוחף אותך קדימה".

 

פדרר דיבר על תחושת הביתיות במשחק בווימבלדון, מגרש בו הוא ניצח לא מעט פעמים. גם הקהל המקומי הריע לו לאורך המשחק, וסיפק לו רוח מורלית: "אני לא חושב על כך שמדובר במגרש ביתי, כשאני מגיע לשחק כאן. אני אוהב את המגרש בווימבלדון, אבל יש פקטורים רבים שבאים לידי ביטוי כשאתה משחק טניס. השיאים, הרצון להיכנס לספרי ההיסטוריה והמדליה - הם שמושכים אותי קדימה".

 

פדרר ואנדיוני. חבל שלא המשיכו לנצח (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
פדרר ואנדיוני. חבל שלא המשיכו לנצח(צילום: אורן אהרוני)

 

דל פוטרו בסיום. שיחק נפלא (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דל פוטרו בסיום. שיחק נפלא(צילום: AFP)

 

פדרר הביע סיפוק רב מהעובדה כי יביא לשוויץ מדליה אולימפית ראשונה בלונדון: "הייתי לחוץ ברגעים רבים במשחק, כי רציתי להבטיח את מקומי בגמר ומדליה

אולימפית לשוויץ. זה רגע משמח מאוד עבורי, שהבטחתי מדליה, בתקווה שהיא תהיה זהב".

 

פדרר תיאר את ההכנות לגמר ביום ראשון, אך סירב לומר מי היריב המועדף עליו - אנדי מארי או נובאק ג׳וקוביץ׳: "אני מתייחס למשחקים כאן כמו לגראנד סלאם. אני מסיים משחק, צופה בהקלטה שלו כדי לנתח את הטעויות שעשיתי והולך לישון. אני מקווה שאתעורר מחר במצב פיזי טוב אחרי המשחק הארוך, ומאותו רגע אני מתחיל להתכונן ליום ראשון".

 

"הקהל כאן מדהים, ואני מניח שאם אשחק נגד מארי, הוא יקבל עידוד רב. מנגד, אני לא יודע כמה עידוד של הקהל משפיע באמת על תוצאת המשחק. משחק חצי הגמר בין שניהם יהיה מרתק ואני סקרן לצפות בו. נובאק שחקן מעולה, שיחקתי נגדו כאן לא מזמן ואצטרך להיות חזק מאוד כדי לנצח אותו ביום ראשון. אם הוא יעלה לגמר, אני אצטרך לנצח אותו שוב כדי שנקבע מי האלוף האמיתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים