שתף קטע נבחר

פדרר ניצח את דל פוטרו במותחן ועלה לגמר

השוויצרי נזקק לארבע שעות ו-26 דקות כדי להבטיח לעצמו מדליה, לאחר ה-6:3, 6:7, 17:19 על דל פוטרו

רוג' ר פדרר הוא שיאן בכמעט כל דבר אפשרי בטניס העולמי. הוא גם זכה במספר התארים הגדול ביותר בטורנירי הגראנד-סלאם (17), ורק לפני כשלושה שבועות הוא הצליח לעלות למקום הראשון בעולם, אחרי שזכה בעוד תואר במגרש הביתי שלו בווימבלדון. אבל דבר אחד עדיין חסר לקריירה הענקית שלו - מדליית זהב אולימפית, והוא בדרך הנכונה לכך.

 

 

חגיגה אולימפית ב-ynet ספורט:

כך נגמר המסע של הג'ודוקא הסעודית

לראות ולא להאמין: השחיינית האיטית בעולם

 

לראשונה בטורניר אולימפי, משחק הגמר ביום ראשון יהיה אירוע המבוקש ביותר במשחקים, שמתאים רק למשחקי הגמר בשחייה עד כה. פדרר, שאוהב לשבור שיאים בכל פעם, ייצר היום (ו') ביחד עם חואן מרטין דל פטרו את המשחק הארוך ביותר אי פעם במשחקים אולימפיים - ארבע שעות ו-26 דקות, בסיום ניצח השוויצרי 6:3, 6:7, 17:19 ועלה לגמר.

 

אחד עם הידיים למעלה... (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
אחד עם הידיים למעלה...(צילום: Gettyimages)

 

...ואחד עם הראש למטה. יחי ההבדל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
...ואחד עם הראש למטה. יחי ההבדל(צילום: AFP)

 

איזו אווירה היתה, במהלך אחד המשחקים הגדולים באולימפיאדה, ועוד במגרש המרכזי בווימבלדון, ולא בגלל שקובי בראיינט, שפירק את ניגריה עם הדרים טים שלו, הגיע למגרש והיה עסוק בעיקר בחתימות לצופים. ארגנטינים היו בטירוף ביציע, שרו את השירים הקצביים שלהם מול השוויצרים השקטים יותר, שכנראה שידעו שהווינר הגדול שלהם יזכה גם במשחק הזה.

 

מהלך המשחק - מערכה ראשונה

המשחק נפתח באיחור של 25 דקות, כרגיל, בגלל הגשם בלונדון. שני השחקנים פתחו כמו שצריך במשחקוני ההגשה שלהם, עם 1:1 מהיר. המגמה נמשכה עד למשחקון השמיני, אז פדרר נתקל בקשיים. דל פוטרו יצר לעצמו שתי נקודות שבירה, ואת השנייה ניצל כדי לזנק ליתרון 3:5. את המשחקון הבא הוא כבר לקח על האפס כדי לנצח במערכה.

 

פדרר מותש במהלך המשחק (צילום: AP) (צילום: AP)
פדרר מותש במהלך המשחק(צילום: AP)

 

השניים סוגרים יום גדול של טניס (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
השניים סוגרים יום גדול של טניס(צילום: Gettyimages)

 

מערכה שנייה

פדרר עלה בכוחות מחודשים, אבל לא הצליח למצוא דרך לשבור את דל פוטרו במשחקונים הראשונים. הוא נגע בכך, אבל הארגנטינאי העיקש לא ויתר ומשך את פדרר להכרעה בשובר שוויון. שני הטניסאים השיגו מיני-שבירה, אבל פדרר הצליח לעשות זאת פעמיים כדי לנצח 5:7 אחרי שכבר הוביל 1:4 ודל פוטרו השווה.

 

מערכה שלישית

דל פוטרו ניצח במשחקון הראשון, ואז איבד הזדמנות גדולה עם פספוס שתי נקודות שבירה. המרתון נמשך משם, כששני הטניסאים שומרים בקנאות על ההגשה, וגם כאשר השבירה מתקרבת, הם ניצלים איכשהו. בתצוגת טניס מרשימה, השניים המשיכו לדחוק זה בזה, כאשר המערכה הלכה והתארכה. רק במצב של 9:9 פדרר גייס את כל הניסיון, ושגיאה של דל פוטרו קבעה את השבירה ו-9:10 לשווייצרי.

 

שראפובה חוגגת עלייה לגמר (צילום: AP) (צילום: AP)
שראפובה חוגגת עלייה לגמר(צילום: AP)

 

ומייד אחריה הצטרפה גם סרינה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ומייד אחריה הצטרפה גם סרינה(צילום: רויטרס)

 

חכו - את המשחקון הבא דל פוטרו שבר על האפס! 10:10, ממשיכים לשחק. ולא סתם לשחק, אלא ביכולת גבוהה, כאשר דל פוטרו מוציא מעצמו את המיטב ופדרר נלחם בעוז. ב-14:14 פדרר כבר הוביל 0:40 בהגשות של דל פוטרו, והארגנטינאי שוב אסף את עצמו כדי להציל את המצב.

 

אחרי 156 דקות של מערכה שלישית בלבד, פדרר הצליח שוב להכריע את מכות ההגשה של דל פוטרו ועלה ליתרון 17:18. דל פוטרו נלחם, אבל הפעם לא יכול היה לחזור. 17:19 לפדרר, ניצחון ענק וכרטיס לגמר, בו ינסה להשיג את הזהב האישי הראשון שלו.

 

שראפובה וסרינה בגמר

בינתיים בטורניר הנשים, מריה שראפובה מרוסיה העפילה לגמר, אחרי שגברה על בת ארצה מריה קירילנקו בקלות, 2:6, 3:6. שראפובה, שכזכור עברה בסיבוב הראשון את שחר פאר, תפגוש בגמר את סרינה וויליאמס, לאחר שזו גברה על ויקטוריה אזרנקה בקלילות מפתיעה 1:6, 2:6.


פורסם לראשונה 03/08/2012 14:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
פדרר ודל פוטרו בסיום
צילום: Gettyimages
מומלצים