יום שבת, 08.06.2024 שעה 19:42

טסונגה גבר על ראוניץ' עם 23:25 במערכה ה-3

הצרפתי והקנדי הציגו את המשחק הגדול עד כה בטורניר האולימפי כשנלחמו במשך 3 שעות ורבע. ג'וקוביץ' טייל מול רודיק, גם ונוס, שראפובה ומארי עברו

|
טסונגה בעננים לאחר הניצחון הגדול (רויטרס)
טסונגה בעננים לאחר הניצחון הגדול (רויטרס)

הגשם שטף היום (שלישי) שוב את מגרשי הדשא האולימפיים בווימבלדון, אבל זה לא מנע כמובן מהמדורגים הבכירים שמשחקים תחת הגג במגרש המרכזי להמשיך קדימה.

במשחק הגדול של הטורניר עד כה, ניצח המדורג חמישי, ג'ו וילפריד טסונגה, את מילוש ראוניץ' הקנדי 3:6, 6:3 ו-23:25 במערכה השלישית שסרבה להסתיים כששני המגישים המצוינים לא נכנעו. ביתרון 21:22 פיספס טסונגה נקודת משחק, אך ביתרון 23:24 זכה לשלוש נוספות וניצל את השנייה כדי לעלות לשמינית הגמר אחרי שלוש שעות ו-15 דקות. 

בשמינית הגמר ישחק הצרפתי מול הספרדי פליסיאנו לופס שגרם להדחתו של המדורג הבכיר על הנייר עד כה, חואן מונקו מארגנטינה (9) עם 4:6 ו-4:6.

קאי נישיקורי מיפן, יריבנו בדייויס, ניצח 6:4, 4:6 ו-1:6 את ניקולאי דווידנקו מרוסיה וישחק בשמינית הגמר מול המדורג רביעי, דוד פרר מספרד, שניצח את בלאז קבצ'יץ' הסלובני בקלות 2:6 ו-2:6.

ג´וקוביץ´ מאושר אחרי עוד ניצחון, בדרך למדלייה אולימפית? (GettyImages)
ג´וקוביץ´ מאושר אחרי עוד ניצחון, בדרך למדלייה אולימפית? (GettyImages)
 

השני בעולם, נובאק ג'וקוביץ', שיכול אם ינצח בטורניר לחזור למקום הראשון בעולם ולהדיח משם את רוג'ר פדרר, הביס בקלילות את אנדי רודיק האמריקאי 1:6 ו-2:6. ג'וקוביץ' שזכה בארד בבייג'ין 2008 היכה 14 אייסים ו-34 ווינרים. בשמינית הגמר ישחק ג'וקוביץ' מול האוסטרלי הותיק לייטון יואיט שניצח 4:6 ו-5:7 את מריאן צ'יליץ' הקרואטי.

הרביעי בעולם, אנדי מארי, עלה אף הוא לשמינית הגמר עם ניצחון קל על ירקו ניימינן מפינלנד 2:6 ו-4:6. מארי שבר את ההגשות של הפיני בפתיחת כל מערכה וסיים את המשימה תוך 61 דקות.

אנדי מארי, בינתיים עומד בלחץ של הקהל הביתי (GettyImages)
אנדי מארי, בינתיים עומד בלחץ של הקהל הביתי (GettyImages)
 

יריבו בשמינית הגמר יהיה מרקוס בגדטיס מקפריסין ששיחק מולו ולקח לו מערכה בווימבלדון האחרון. בגדטיס הרשים עם 4:6 ו-4:6 תוך 74 דקות על רישאר גסקה מצרפת. בגדטיס אגב נישא לאחרונה לטניסאית הקרואטית, קרולינה ספרם.

שמינית הגמר בגברים: פדרר-איסטומין, איסנר-טיפסרביץ, פרר- נישיקורי, סימון-דל פוטרו , דארסיס-אלמגרו, בגדטיס- מארי, טסונגה-לופס, יואיט-ג'וקוביץ.

ונוס בשמינית מול קרבר, שראפובה מול ליסצקי
ונוס וויליאמס בת ה-32, אלופת ווימבלדון חמש פעמים, לא התקשתה כצפוי מול אלכסנדרה ווזניאק הקנדית וניצחה 1:6 ו-3:6. משחקה הבא יהיה הרבה יותר קשה, מול אנג'ליקה קרבר השמינית בעולם שהביסה 1:6 ו-1:6 את טימאה באבוש מהונגריה. 

ונוס בפעולה (GettyImages)
ונוס בפעולה (GettyImages)
 

לאורה רובסון בת ה-19 מבריטניה מתחה במשך מערכה שלמה את מריה שראפובה על המגרש המרכזי, אך הרוסייה התעשתה ולבסוף ניצחה 6:7 (5:7) ו-3:6. שראפובה הוליכה 2:4, אבל רובסון שברה בחזרה ל-4:4 והחזיקה מעמד עד 1:3 בשובר השוויון, לפני ששראפובה הצליחה לנצח בו.

שבירה מוקדמת של שראפובה במערכה הראשונה סידרה לה יתרון עליו שמרה עד לסיום. בשמינית הגמר תפגוש הרוסייה את הגרמנייה השנייה בשמינית הגמר, סבינה ליסיצקי, שהצילה נקודת משחק וגברה בסופה של דרמה גדולה על ירוסלבה שבדובה הקזחית, 6:4, 3:6 ו-5:7. כזוכר, ליסיצקי הדיחה את שראפובה מטורניר ווימבלדון האחרון בסיבוב השלישי. 

שארפובה חוגגת לאחר המאמץ הגדול מול הבריטית (רויטרס)
שארפובה חוגגת לאחר המאמץ הגדול מול הבריטית (רויטרס)
 

המדורגת ראשונה, ויקי אזרנקה, ניצחה בקלות את מריה מרטינס סאנצס מספרד 2:6 ו-1:6 ותשחק בשמינית הגמר מול נדיה פטרובה שניצחה את אנה טטשוילי מגאורגיה 3:6, 7:6 ו-2:6.

ווטסון מנסה להגיע לכדור, קרילנקו הייתה גדולה עליה (רויטרס)
ווטסון מנסה להגיע לכדור, קרילנקו הייתה גדולה עליה (רויטרס)
 

יוליה גרגאס הפכה לגרמניה השלישית בשמינית הגמר אחרי 3:6 ו-5:7 על וארברה לאפצ'נקו מארה"ב. גרגאס שהדיחה את רדוונסקה בסיבוב הראשון תשחק מול המדורגת 14, מריה קרלינקו מרוסיה, שניצחה את התר ווטסון הבריטית 3:6 ו-2:6.

שמינית הגמר בנשים: אזרנקה-פטרובה, וונוס-קרבר, סרינה- זבונרבה, הנטוחובה-ווזניאקי, קלייסטרס-איבנוביץ, ליסיצקי-שראפובה, קביטובה-פאנטה, קרילנקו-גרגאס.

אכזבה לשחר פאר ויוני ארליך, לא יתמודדו בזוגות המעורבים
פורסמה הגרלת טורניר הזוגות המעורבים וכצפוי שחר פאר ויוני ארליך נשארו מחוץ לטורניר ואפילו לא הצליחו להיכנס לרשימת ארבעת הזוגות המחליפים. בין הזוגות הבולטים: ויקה אזרנקה ומקס מירני, ג'סילה דולקו וחואן מרטין דל פוטרו, סמנתה סטוסר וליטון יואיט ולאורה רובסון ואנדי מארי.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */