יום רביעי, 22.05.2024 שעה 05:08
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

סיפורו של מאמן: בנין נכנס לנעליו הגדולות של עטר

המאמן היסודי מול "הרוצח השקט", הכדורגל האיטלקי מול הכדורגל ההולנדי. השינוי יצליח? טל בנין: "הקהל יהיה גאה". דג'אני: "טל מזכיר את ראובן"

|
טל בנין וראובן עטר. היום המבחן מתחיל
טל בנין וראובן עטר. היום המבחן מתחיל

מכבי נתניה תפתח ב-21:00 רשמית את עונת 2012-2013 עם עידן חדש שיוצא לדרך, מאמן טרי ואיצטדיון זמני. הקבוצה שנפרדה מהקופסא, הוסיפה שמונה שחקני רכש חדשים ואמרה שלום לשחקן בורג מרכזי (חן עזרא), תפגוש הערב את קופס הפינית בסיבוב בשני של מוקדמות הליגה האירופית במטרה לחזור עם ניצחון שיפתח את עידן טל בנין ברגל ימין.

במכבי נתניה לא היססו, בנין היה אופציה מועדפת כמי שינהיג את הקבוצה ויתפוס את מקומו של ראובן עטר שחזר לקבוצת נעוריו. עטר, המכונה "הרוצח השקט", היה ידוע במועדון בתור מאמן רציני, חד, קשוח, זה שדורש משחקניו לשחק כדורגל התקפי, מקבל ההחלטות הבלעדי בקבוצה, מה שאפילו גרם לראשי המועדון לוותר על דובר לתקופה מסויימת ולהעביר לו את השרביט. 

"כשראובן רצה ששחקנים יתראיינו, הם היו מתראיינים. אם היה יום קשה הוא לא היה מוציא אותנו לתקשורת. הוא היה מקבל ההחלטות הבלעדי של הקבוצה", סיפר שחקן ותיק, אבל האם דרכו הקשה של ראובן עטר הובילה את מכבי נתניה להישגים? תלוי את מי שואלים.

בנין הבהיר מספר דברים לפני היציאה למחנה האימונים של הקבוצה בהונגריה, אבל הדבר החשוב לו ביותר היה גיבוש. בנין, שחזר לקבוצת בה שיחק וסגר מעגל, התקבל ע"י האוהדים בזרועות פתוחות. יש כאלה שאומרים שהוא הסיבה לכך שמכבי נתניה מכרה כבר מעל 1,000 מנויים בסוף שבוע אחד בלבד, כמעט פי שתיים מהנתון של השנה החולפת.

טל בנין: נזהר מלזלזל ביריבה

"אני מקווה להחזיר את האמון והעזרה מצד אנשי נתניה. הגענו אני והצוות המקצועי עם המון מוטיבציה. מאמין שנצליח לגרום לקהל להזדהות עם הדרך ולהתגאות בקבוצה", אמר המאמן.

השחקנים מספרים: "הוא קשוב, יסודי ובעיקר מקצוען. אחרי שסיימנו את האימונים במחנה גילינו טל חדש, אחד שאפשר לדבר איתו. ישבנו איתו בלובי של המלון ודיברנו על הכל. זה גרם לאווירה מאוד טובה, זה חשוב שמאמן יהיה קשוב לשחקנים שלו".

שחקן אחר הוסיף: "אצל טל אין קיצורי דרך, עובדים קשה. הוא שונה מראובן אבל גם דומה בהרבה דברים. אנחנו עדיין צריכים לעבוד על תיאום אבל זה יגיע עם הזמן".

שחקני נתניה באימון (חגי ניזרי)
שחקני נתניה באימון. אין קיצורי דרך (חגי ניזרי)
 

אחד השינויים הבולטים בנתניה החדשה של בנין הוא הרכש. הקבוצה השתדרגה בשמונה שחקנים חדשים ביניהם לא מעט צעירים. השחקנים הוותיקים הביעו לא מעט פעמים את החשש שלהם מהחיבור או "הדיסטאנס' שיווצר בקבוצה. "יש אצלנו בקבוצה המון צעירים וזה מורגש, אבל למרות הפחד שהיה בהתחלה כולם צנועים. בחדר ההלבשה שלנו יש מוסיקה, צחוקים, אווירה טובה שמחברת בין כולם. אין אצלנו כוכבים, כולם שווים וזה מה שיפה", אמר שחקן בקבוצה.

אוהדי הקבוצה והצוות המקצועי ניסו להצביע על ההבדלים המשמעותיים בין המאמן הישן לחדש, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית. בפן המקצועי תיארו גורמים בקבוצה את הכדורגל של בנין ככדורגל איטלקי מול הכדורגל ההולנדי של ראובן עטר.

 

טל בנין (חגי ניזרי)
טל בנין ועומר צלישר. בנתניה כולם שווים (חגי ניזרי)
 

"בנין הוא בחור י-ס-ו-ד-י, מאוד חשוב לו שתרגיל יבוצע בקצב הנכון והוא מנסה לבנות הגנה חזקה, מה שלא היה לנתניה בעונה שעברה. לעומתו, עטר היה מתמקד בעיקר בהתקפה של הקבוצה. לא היה אכפת לו לספוג שני שערים אם השחקנים מבקיעים ארבעה שערים".

ואן פרסי. הכדורגל ההולנדי של עטר (רויטרס)
ואן פרסי. הכדורגל ההולנדי של עטר (רויטרס)
 

קובי דג'אני או עלי חטיב?
כל מי שהכיר את עטר, יודע שהבייבי שלו היה קשרה של הקבוצה, קובי דג'אני. שחקן קרוב לליבו, זה ששולחים להתראיין שהמצב קשה, זה שתמיד הולך בדרך המאמן ונשאר נאמן, דומה מאוד לעלי חטיב של תקופת בנין.

דג'אני סיפר על הקשר המיוחד: "הקשר שלי עם ראובן היה מאוד מיוחד, היו לנו המון שיחות ותמיד היה ברור לי ולכל מי שסבב מה הגבולות. טל מזכיר לי את ראובן קצת כי הוא מאוד קשוב לשחקנים שלו". שחקן בקבוצה העיד והוסיף: "לכל מאמן יש את הבייבי שלו, קובי היה הכי קרוב לראובן ועכשיו עלי הכי קרוב לטל וזה טבעי. למרות הקרבה ביניהם, הוא לא נותן הרגשה שחטיב מעל כולם בשבילו".

קובי דג´אני. קשר מיוחד עם ראובן עטר
קובי דג´אני. קשר מיוחד עם ראובן עטר
 

עידן עטר הגיע לסיומו ומה שכולם זוכרים לו זה בעיקר את העובדה שהביא את מכבי נתניה לאירופה ולצמרת הטבלה פעם אחרי פעם. מסתבר ש"הרוצח השקט" מאוד דומה למאמנה החדש של נתניה. מעבר לעובדה שמדובר בשני כשרונות, כל אחד בדרכו הביא את קבוצתו להישגים.

ראובן עטר. שלח את הקבוצה לאירופה פעם אחר פעם (משה חרמון)
ראובן עטר. שלח את הקבוצה לאירופה פעם אחר פעם (משה חרמון)
 

בנין נלחם שהפועל חיפה תשאר בליגת העל ועטר עבד קשה כדי שקבוצתו לשעבר תשחק באירופה. המאמן דאג ששליטתו בקבוצה תהיה אבסולוטית ובנין עזב את קבוצתו לשעבר בגלל חוסר שליטה, משהו שלא היה מקובל עליו מלכתחילה. 

ב-21:00 ייצא עידן בנין לדרך באופן רשמי. שחקנים בקבוצה כבר הבטיחו לנו שנראה נתניה חדשה, נתניה מגובשת, נתניה של טל בנין. את התשובות נתחיל לקבל בצמד המשחקים מול קופס. מה שכן, ראשי המועדון והאוהדים רגועים ומחייכים לקראת הדרך החדשה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */