יום שישי, 17.05.2024 שעה 20:26

השחיינים וצוברי טסו ללונדון: לא חושב על מדליה

נבו, גניאל, שפירא, טומרקין ("מתחילים להתרגש") ועברי יצאו לאולימפיאדה, קופלב שמתאושש מהניתוח, נשאר בארץ. הגולש: "שמח להניף את הדגל"

|
נבחרת השחייה בדרכה ללונדון (יוסי ציפקיס)
נבחרת השחייה בדרכה ללונדון (יוסי ציפקיס)

ארבע שנים לאחר שזכה במדליית ארד באולימפיאדת בייג'ינג, גולש הרוח, שחר צוברי, יחד עם נבחרת השחייה המריאו הבוקר (חמישי) אל עבר אנגליה, שם ייטלו חלק במשחקי אולימפיאדת לונדון. אלוף אירופה ב-50 מטר גב, יונתן קופלב, לא המריא לאחר שעבר ניתוח להסרת תוספתן.

יו״ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, קיבל את הספורטאים בנתב״ג ואיחל להם בהצלחה: ״כולכם נראים בכושר טוב הבוקר. אני מקווה שתחזרו גם עם מצב רוח טוב. כל אחד עושה את המיטב שהוא יודע ואני מקווה שתחזרו כל אחד עם שיא אישי משלו, זה יהיה הישג אדיר״.

ורשביאק אמר ל-ONE: "כל פעם שאני מגיע לשדה התעופה ומלווה משלחת אני מתרגש מחדש. אני מצפה מכל אחד שיעשה את המיטב שהוא יודע ויכול. לכל אחד מהם יש יכולת גדולה, הם ספורטאים למופת ואני בטוח שיעשו את הכי טוב שהם יודעים״. 

צוברי, שזכה בין היתר פעמיים באליפות אירופה, טס ללונדון עם המון ציפיות להופעה מרגשת נוספת והוא נחשב לאחת מהתקוות הגדולות לזכייה במדליה מבין הישראלים. גולש ה"ניל פרייד" יעמוד בראש המשלחת הישראלית כאשר יישא את דגל המדינה בטקס הפתיחה של האולימפיאדה ולאחר מכן יתפנה לשייט הראשון שלו ב-31 ביולי באתר השיוטים וויימות'.

צוברי: מגיע לעשות הכי טוב שאפשר

צוברי, שמקבל תמיכה גדולה ממשפחתו אמר בנתב"ג לקראת נסיעתו: "זה שמייעדים לי מדליה זה טוב ויפה, אבל אני בא לעשות הכי טוב שאני יכול ואני לא חושב על מדליה או על צבע של מדליה. אני כמובן מקווה לבוא ולנצח, לגלוש ולהיות שלם עם כל תוצאה שאליה אגיע. האתר מאוד מגוון עם הרוחות, נתמודד עם מה שיהיה בצורה הכי טובה שאפשר״. על הנפת הדגל בטקס הפתיחה אמר: ״זה סמלי, משהו עם הרבה מאוד כבוד ואני שמח על הזכות לעשות זאת״.

עמית עברי וצבי ורשביאק בשדה התעופה (יוסי ציפקיס)
עמית עברי וצבי ורשביאק בשדה התעופה (יוסי ציפקיס)
 

נבחרת השחייה עלתה על הטיסה ללא יונתן קופלב, שעדיין מאושפז בבית החולים לאחר שעבר ניתוח להסרת התוספתן בתחילת השבוע ועקב זמן ההחלמה הארוך יחמיץ את המשחקים.

שחר צוברי.  (יוסי ציפקיס)
שחר צוברי. יהיה שלם עם כל תוצאה (יוסי ציפקיס)
 

נבחרת השחייה בראשותו של המאמן קאופמן מורכבת מגל נבו שהעפיל לחצי הגמר ב-200 מטר מעורב באולימפיאדת בייג'ינג, יעקב טומרקין שזכה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה האחרונה, נמרוד שפירא שהגיע בבייג'ינג לחצי הגמר ב-200 מטר חופשי, עמית עברי שזכתה במדליית ארד באליפות אירופה האחרונה, אמרי גניאל ונמרוד שפירא בר אור. ראשונים שיקפצו אל הבריכה האולימפית במרכז ספורט המים שבלונדון, הם נבו, עברי וגניאל ב-28 ביולי. ביום שלמחרת יצטרפו שפירא וטומרקין למעגל התחרויות.

עברי, גניאל וקאופמן (יוסי ציפקיס)
עברי, גניאל וקאופמן (יוסי ציפקיס)
 

שפירא סיפר על התחושות והציפיות: ״יש כיף גדול והתרגשות. אני מאמין ששיא אישי שלי יוכל לדרג אותי בחצי הגמר ומעלה, וככל שאני אוציא מעצמי יותר כך אגיע יותר גבוה. חצי גמר זה מאוד ריאלי, באולימפיאדה הקודמת הייתי בן 19 והגעתי לשלב הזה כאנדרדוג והשנה אחרי אליפות העולם הוכחתי שאני בטופ 15 בעולם אז אני מגיע הפעם יותר בוגר ויותר מנוסה. אני בכושר שיא אבל צריך לזכור שכולם מגיעים לשם בכושר שיא״.

נמרוד שפירא.  (יוסי ציפקיס)
נמרוד שפירא. חצי הגמר הוא ריאלי (יוסי ציפקיס)
 

השחיין הצעיר, טומרקין, אמר רגע לפני העלייה למטוס: ״עכשיו מתחילים לקבל את ההתרגשות, יש קצת לחץ אבל הכל לטובה. חצי הגמר זו המטרה הריאלית. אני מתחרה ב-100 וב-200 מטר גב ונכון לעכשיו אני טוב יותר ב-200 מטר גב, שם אני מדורג יותר גבוה ומאמין ששם גם אתברג יותר גבוה״.

יעקב טומרקין (יוסי ציפקיס)
יעקב טומרקין. מתחיל לקבל את ההתרגשות (יוסי ציפקיס)
 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */