שתף קטע נבחר

הבורסה ננעלה בעליות; דיסקונט עלתה ב-1.87%

ת"א 25 עלה ב-0.31%, ת"א 100 עלה ב-0.12%, מדד בלוטק 50 ירד ב-1.27% ומדד נדל"ן עלה ב-0.75%; מניית סלקום ירדה ב-3.85% והמשיכה לרכז מחזורי מסחר גבוהים עם תנודתיות גבוהה; מחזור המסחר הסתכם ב-720 מיליון שקל בלבד

יום המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ג') בעליות קלות כאשר עיני המשקיעים ממשיכות להיות מופנות שעבר הנעשה באירופה ולפתיחת עונת הדוחות לרבעון השני בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם ב-720 מיליון שקל בלבד.

 

מדד תל-אביב 25 עלה ב-0.31% ל-1,079.01 נקודות, מדד תל-אביב 100 עלה ב-0.12% ל-984.79 נקודות, מדד בלוטק 50 ירד ב-1.27% ל-336.76 נקודות ומדד נדל"ן עלה ב-0.75% ל-258.49 נקודות.

 

מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון התייחסה אתמול למחזורי המסחר הנמוכים בבורסה ואמרה כי "זוהי תקופה של כדור שלג בבורסה. תחילה חשבו שזו תוצאה של המשבר באירופה, והמחזורים בבורסה אכן ירדו בדומה לאירופה, אבל אז כולם נעצרו, ואנחנו המשכנו לרדת. בשבועות האחרונים הגענו למצב חירום בשוק ההון בכל הקשור למחזורי המסחר.

 

אנחנו אפילו לא מגרדים מחזור של מיליארד שקל. במצב חירום, אם נשתמש במונחים מעולם הרפואה, נותנים לחולה קוקטייל של תרופות, ולא תרופה אחת, מתוך תקווה שאחת מהתרופות שנתנו תפתור את הבעיה. במצב הנוכחי, שבו מחזורי המסחר הולכים ויורדים, אין לנו הלוקסוס לחכות ולראות אם תרופה מסוימת תעבוד, לכן צריך לפעול במשולב ובמהירות, אחרת נמצא את עצמנו בלי שוק הון", אמרה לבנון.

 

מדברי שלושה מחברי הבנק המרכזי האמריקני ניתן ללמוד כי הבנק מתכונן לקראת סבב שלישי של הרחבה כמותית, אחרי שאלה אותתו שהצמיחה של הכלכלה האמריקאית איטית. יחד עם זאת, ג'פרי לאקר, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד חזר על התנגדותו לסבב נוסף של הרחבה כמותית בטענה שמהלכים אלו לא מעודדים את הצמיחה.

 

ראש האיחוד האירופי, ז'אן קלוד יונקר אישר היום ששרי האוצר של האיחוד האירופי הסכימו להעביר לספרד סיוע של 30 מיליארד אירו שיהיה זמין עבור הממשלה עד סוף החודש. בנוסף, תקבל ספרד הארכה להעברת יעדי הקיצוץ בגירעונה.

 

בימים האחרונים נרשמת מגמה עקבית של ירידת תשואות בשוק האג"ח הממשלתי. איגרות החוב הממשלתיות הצמודות רשמו אתמול עליות בעיקר בשל שתי סיבות: הנפקה מוצלחת של אג"ח ממשלתיות שנסגרה ברמת מחיר המאפיינת תקופות טובות בשוק ההון.

 

סיבה נוספת שעליה הצביע דרור גילאון, סמנכ"ל השקעות קרנות נאמנות במנורה, היא הפרוטוקולים שפרסם בנק ישראל מהם עולה שיש צורך להעלות את המסים העקיפים. להערכת בנק ישראל, מהלך זה ישפיע על האינפלציה רק לטווח הקצר מאוד.

 

מתחילת החודש השלימו הצמודות הממשלתיות עלייה של 1.7% ועלייה של 4.5% מתחילת השנה. מנגד, אג"ח ממשלתיות שקליות במח"מ דומה (0122) רשמו אתמול ירידה קלה של 0.04% לתשואה ברוטו של 4.19%.

 

"אם לא ניתן לייצא גז טבעי לא נוכל להבטיח פיתוח מאגרים חדשים, מהם יגיע הערך לבעלי המאגרים וליזמים. אחרי שענינו על זה אנחנו רוצים לוודא שתהיה פה הזדמנות כלכלית גם לשוק המקומי וגם לתעשייה. השיטה לעשות את זה היא ליצור תנאים יחד עם גופים זרים להם ניסיון בינלאומי בייצוא גז, ולכן צריך מבחינת הממשלה לתת ליזם את כל התנאים שלא יצטרך לחפש או לבקש מהממשלה גישה לכל היכולות" - כך אמר הבוקר ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל. הדברים נאמרו במסגרת שיח ציבורי לבחינת מדיניות משק הגז הטבעי בישראל שעורך משרד האנרגיה ברמת גן.

 

מניות במרכז

דלק אנרגיה (עולה ב-5.16%) הודיעה היום לבורסה כי 19% מרשיון הגז תנין, הממוקם ברישיון "אלון A " כ-120 קילומטר מערבית לחופי ישראל ומכיל 1.1 TCF גז טבעי, חרג לשטח של רישיון עמית של רציו (עולה ב-2.80% ) .

 

מניית בנק דיסקונט (עולה ב-1.87%) עלתה אתמול ב־0.8% תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר הגבוה בבורסה - 58 מיליון שקל (פי שלושה מהמחזור הממוצע במניה). יש לציין שאתמול ירדה המניה ב־0.5% וריכזה מחזור חריג של 59 מיליון שקל. "מתחילת השנה מניית הבנק לא הפסיקה לצלול, ובימים האחרונים מחירה בשוק מתחיל להזכיר לנו את הימים האפורים של אחרי קריסת בנק ליהמן ברדרס", הסביר מיכה גולדברג, אנליסט הבנקים באקסלנס ברוקראז'. גולדברג העלה אתמול את המלצתו למניה ל"החזק" עם מחיר יעד של 4.8 שקלים - פרמיה של 23% על מחיר השוק. 

 

מניית ספקית פתרונות התקשורת למפעילות סלולר אלווריון (עולה ב-1.04%) זינקה אתמול ב־7% על רקע הפרסום הבלעדי ב"כלכליסט" כי החברה מנהלת משא ומתן למכירת חטיבת ה־WiMAX שלה לחברה הודית.

 

קבוצת הראל (יורדת ב--0.17%) שבשליטת יאיר המבורגר גיבשה הסכם עקרונות לרכישת תיק ביטוח החיים של קבוצת אליהו בתמורה ל-250 מיליון שקל, כך עולה מהודעת החברה לבורסה. מכירת תיק ביטוח החיים של אליהו, מהווה תנאי הכרחי להשלמת רכישת השליטה בקבוצת מגדל על ידי שלמה אליהו.

 

מניית סלקום (יורדת ב-3.85%) ממשיכה לרכז מחזורי מסחר גבוהים עם תנודתיות גבוהה. אתמול איבדה המניה במסחר בוול סטריט 4.8% מערכה.

 

איגרות החוב של דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי רושמות עליות חדות שליותר מ-4% על רקע העליות מניית שופרסל (עולה ב-2.05%) . איגרות החוב הקצרות נסחרות בתשואה של כ-15%, בעוד שהאיגרות הארוכות יותר נסחרות בתשואה של 12.7%.

 

מניית בונוסביוגרופ המשיכה לרכז עניין בקרב המשקיעים, בעוד שריכזה מחזור מסחר פי 10 מהממוצע היומי.


פורסם לראשונה 10/07/2012 10:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים