שתף קטע נבחר
צילום: index open

יוצאים מהקופסא: ביקור בבית מעוצב בכפר סבא

איך הופכים בית סטנדרטי ומשעמם לייחודי, אלגנטי וצבעוני? מסתבר שלא תמיד מוכרחים לשבור את הקירות והחדרים כדי להגיע לתוצאה - אלא פשוט לארגן הכול מחדש. צפו בתמונות

הבית שבו אנחנו מבקרים נמצא בלב שכונת וילות חדשה בכפר סבא, והתחיל את דרכו כעוד בית פרטי סטנדרטי שנרכש מקבלן - קוביה שגרתית וחסרת ייחוד. אבל לפני שנכנסו לגור בו התלבטו בעלי הבית, זוג צעיר ושלושת ילדיהם הקטנים, כיצד להתאים אותו לצרכיהם ולטעמם. בסופו של דבר החליטו לוותר על שיפוץ והריסה ובמקום זאת בחרו להשקיע בעיצוב פנים ובסטיילינג - החלטה שהתבררה כמוצדקת.

 

עוד על עיצוב הבית בביקור בית :

 

המעצבת מיכל חן קיבלה, למעשה, "קופסא" ריקה, מעטפת של קירות בלבד, ונתבקשה להכניס בה חיים. האתגר היה לקחת את הקוביה הריקה הזו, בגודל של 205 מ"ר בנוי, ולתפור אותה למידותיהם של בני הבית, מבלי לשנות מיקומים או להרוס את הקיים. בעלי הבית ביקשו לעצב את ביתם בקווים נקיים ומודרניים, תוך שמירה על מראה נגיש ומזמין, והיה להם חשוב שהמראה הסופי ישדר אווירה נעימה וביתית, שיימנע ממראה קר ומנוכר.

 

נגיש, נעים ומזמין. חלל הבית (צילום: שי אפשטיין) (צילום: שי אפשטיין)
נגיש, נעים ומזמין. חלל הבית(צילום: שי אפשטיין)
 

כמשפחה שמרבה לארח, בחרו הדיירים לעצב את קומת הכניסה כחלל פתוח, מואר ונטול מחיצות. קומת הכניסה כוללת מטבח רחב ידיים ואי גדול שיכול לאכלס בקלות את כל בני המשפחה, פינת אוכל שממשיכה ברצף את המטבח וסלון מרווח שמהווה חלק בלתי נפרד מהמרחב.

 

על פינת טלוויזיה נפרדת הם העדיפו לוותר, מתוך רצון לבלות יחד כמשפחה בחלל אחד גדול ומשותף. הגינה הירוקה שנשקפת מבעד לחלונות הגדולים מחזקת גם היא את תחושת המרחב והפתיחות.

 

אלגנטיות כובשת ומזמינה בחלל המגורים (צילום: שי אפשטיין) (צילום: שי אפשטיין)
אלגנטיות כובשת ומזמינה בחלל המגורים(צילום: שי אפשטיין)

 

נישה גבוהה במיוחד מוסיפה אופי ויופי (צילום: שי אפשטיין) (צילום: שי אפשטיין)
נישה גבוהה במיוחד מוסיפה אופי ויופי(צילום: שי אפשטיין)

 

התהליך נעשה בשכבות, רובד על גבי רובד, תוך שיתוף פעולה מלא של בעלי הבית והמעצבת. בתחילה נבחרו הצבעים ותוכננו פריטי נגרות בהתאמה אישית, משם המשיכו לבחירת חומרים וטפטים ולבסוף קינחו באיבזור מוקפד.

 

על המבנה הקיים של הבית נוספו נגיעות שעשו את ההבדל והעניקו לבית מגע אישי - הנמכות תקרה במיקומים אסטרטגיים; נישה גבוהה מגבס וממדפי עץ שמתחילה בסלון בקומת הקרקע, ועולה לגובה של מעל חמישה מטרים לקומה השנייה; חיפויים לבנים בסלון ובחדר ההורים; ומגוון טפטים בהשראת עולם הצומח.

 

תשומת לב לפרטים. לאן שלא מסתכלים יש שפע של פינות יפות (צילום: שי אפשטיין) (צילום: שי אפשטיין)
תשומת לב לפרטים. לאן שלא מסתכלים יש שפע של פינות יפות(צילום: שי אפשטיין)

 

אל סקאלת הצבעים המונוכרומטית הסולידית הוכנסו גם אלמנטים שמרככים את האווירה ומעניקים חמימות, החל מפריטי נגרות מעץ מלא טבעי, דרך אביזרים בצבעוניות פסטלית רכה ועד גופי תאורה מסוגים שונים שעוצבו בהזמנה מיוחדת. כך, שכבה אחרי שכבה, הבית לבש צורה וקיבל את אופיו.

 

לב הבית. אי במטבח, מרווח מספיק בשביל כל בני המשפחה (צילום: שי אפשטיין) (צילום: שי אפשטיין)
לב הבית. אי במטבח, מרווח מספיק בשביל כל בני המשפחה(צילום: שי אפשטיין)
 

גם בקומה העליונה, בה ממוקמים חדרי השינה והרחצה, ממשיך אותו קו עיצובי מוקפד אך מזמין, תוך שימוש באלמנטים דומים של צבעים רכים, טפטים ורהיטים ברמת גימור גבוהה. התוצאה משדרת הרמוניה והמשכיות.

 

בחדר השינה של ההורים, לדוגמא, חופה הקיר שבגב המיטה בלבנים מאותו סוג בו השתמשו בסלון, בגוון בהיר ורך יותר, וגם הריהוט והטקסטיל ממשיכים את הקו. בחדרי הילדים הצבעוניות קצת יותר מודגשת, והריהוט והאביזרים נבחרו בהתאם. המטרה הייתה לייצר אווירה שמחה וצעירה אבל לא "ילדותית", מתוך מחשבה שכך החדרים יוכלו לגדול ולהתבגר יחד עם הילדים.

 

חיפוי לבנים בחדר ההורים ממשיך את הקו העיצובי של חלל המגורים (צילום: שי אפשטיין) (צילום: שי אפשטיין)
חיפוי לבנים בחדר ההורים ממשיך את הקו העיצובי של חלל המגורים(צילום: שי אפשטיין)

 

צבעוניות בחדרו של הבן הגדול. חדר ילדים שמצליח לא להיות ילדותי (צילום: שי אפשטיין) (צילום: שי אפשטיין)
צבעוניות בחדרו של הבן הגדול. חדר ילדים שמצליח לא להיות ילדותי(צילום: שי אפשטיין)

 

כמו סיפור אגדות לילדים בלבד, גם הבית הזה בכפר סבא עבר תהליך דומה והפך מעוד בית שגרתי, חסר אישיות וזהה להרבה בתים אחרים - למקום מעוצב באלגנטיות ובצבעוניות רכה ונעימה. עם כזו אווירה מזמינה ומסבירה פנים, לא תישארו לקפה?

 

הכתבה באדיבות www.bvd.co.il - פורטל עיצוב הפנים מבית המגזין "בניין ודיור"


פורסם לראשונה 07/07/2012 18:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי אפשטיין
הבית בכפר סבא. בעלי הבית השקיעו בסטיילינג
צילום: שי אפשטיין
מומלצים