שתף קטע נבחר

מט"ח: הדולר מתחזק בכחצי אחוז

"השבוע נרשם תיסוף קל של השקל מול הדולר לאחר שבשבוע שעבר נסק המטבע האמריקאי לרמתו הגבוהה ביותר מאז אמצע שנת 2009", מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם

הדולר מתחזק היום (ו') ב-0.434% ושערו היציג קבע על רמה של 3.93 שקלים. האירו נחלש ב-0.557% ושערו היציג נקבע על רמה של 4.869 שקלים.

 

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "השבוע נרשם תיסוף קל של השקל מול הדולר לאחר שבשבוע שעבר נסק המטבע האמריקאי לרמתו הגבוהה ביותר מאז אמצע שנת 2009. לא מן הנמנע כי הירידה מהווה תיקון לרמת שיא זו".

 

ברקע להחלטה מציינים בלאומי את החלטת הממשלה על הגדלת יעד הגירעון ואת דברי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לפיהם "המדיניות המוניטרית לא יכולה לשמר ריבית נמוכה כאשר המדיניות הפיסקלית מרחיבה מדי. מדיניות כזו תגרום רק לאינפלציה ולאי יציבות כלכלית". לדברי כלכלני הבנק הנגיד רמז בכך "כי הגדלת הוצאות הממשלה עשויה בתנאים מסויימים להוביל להעלאת ריבית".

 

האירו נסחר על רקע הורדת הריבית באירופה שהתקבלה אתמול. להערכת כלכלני בנק לאומי,"על אף ההתפתחויות החיוביות האחרונות באירופה, אנו מעריכים כי משבר החובות רחוק מסיום והמסחר במט"ח יתנהל על רקע ההתפתחויות שם. בנוסף, לא מן הנמנע כי בהמשך יתחזק הדולר מול השקל בשל התבצרות משקיעים בשטר הירוק".


פורסם לראשונה 06/07/2012 08:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הדולר שובר שיאים
צילום: shutterstock
מומלצים