שתף קטע נבחר

בכירי נדל"ן: מחירי הדירות לא צפויים לרדת

בפאנל בנושא "שוק הנדל"ן לאן?", שנערך במסגרת הכנס השנתי של רואי החשבון באילת, אמר מנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים כי "כל מנבאי השחורות לגבי צניחת מחירי הדירות אוכלים היום את הכובע". נשיא לשכת רואי החשבון הוסיף: "אצלנו הישראלים רכישת בית זה עניין אמוציונלי - ולא רציונלי"

"אחרי המחאה, פרופ יוג'ין קנדל סיפר כי אמר לבתו שלא לרכוש דירה - מאחר שמחירי הדירות ירדו ב-30%. בדיעבד, כל מנבאי השחורות לגבי צניחת מחירי הדירות אוכלים את הכובע". כך אמר היום (ג') רו"ח אופיר גרינברג, מנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים, בכנס רואי החשבון השנתי שנערך באילת.

 

כתבות נוספות על מחירי דירות בערוץ הנדל"ן :

לאומי: אם ההיצע ימשיך לרדת, מחירי הדירות יעלו

"הדירות התייקרו בגלל הגידול בשכר הזרים"

במשרד רה"מ מבטיחים: מחירי הדירות יירדו

 

בפאנל בנושא "שוק הנדל"ן לאן?" השתתפו גם חיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק איגוד, ודורון קופמן, נשיא לשכת רואי החשבון ומתכנן ערים העוסק בתחום הנדל"ן. במהלך הפאנל עלתה תמימות דעים כי מחירי הדירות בישראל אינם צפוייים לרדת. גרינברג הוסיף כי לגבי הישראלים, "רכישת בית זה עניין אמוציונלי ולא רציונלי".

 

קופמן הוסיף כי "בטווח הבינוני והארוך, מחירי הדירות לא ירדו - היות וקיים מחסור בדירות שלא נראה לו פתרון גם בטווח הארוך". לדבריו "גם לאוצר אין עניין בהוזלת מחירי הקרקעות של מינהל מקרקעי ישראל, וזאת משום שכל הפחתה פירושה ירידה בהכנסות המדינה משיווק קרקעות על ידי המינהל".

 

"רוכשי הדירות חוזרים לשוק"

קופמן אף האשים את המדינה במחסור בדירות ובהתחלות בנייה. "כל עוד המדינה לא תשנה את דרך הפעולה של ועדות התכנון, שהן הגורם לפיגור בהיצע של קרקעות, גם בעתיד יימשך המחסור. לצערנו, גם הוד"לים לא פתרו את הבעיה, מאחר שהם פועלים לפי אותה מנטליות מעכבת ביצוע שקיימת בוועדות התכנון".

 

פרייליכמן התייחס לבנק ישראל ואמר כי "נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, מוטרד מאוד משוק הנדל"ן, משום שלדעתו המשברים הכלכליים בעולם החלו מבועת הנדל"ן. אך בניגוד לדעתו, המצב בארץ שונה: אצלנו, שלא כמו בארה"ב, מתן ההלוואות לרכישת דירות מותנה ב-30%-50% הון עצמי שנדרש מהלווה. גם בחיתום אנחנו שונים מהם, וחיתום על משכנתא בישראל כולל בדיקה של יכולת ההחזר של הלווה".

 

עוד הוסיף מנכ"ל בנק איגוד כי "ההשקעה בדירות לאורך זמן הוכיחה את עצמה. נכון שלאחר המחאה הייתה עצירה ברכישת דירות, כולם היו בטוחים שהמדינה תסדר להם דירה בשדרות רוטשילד, אבל כאשר הבינו שזה לא יקרה - הפונים חזרו לשוק".

 

לדבריו, "בחודשים נובמבר-דצמבר אשתקד ראינו כבר חזרה 'בקטן', ובתחילת 2012 אנו שוב רואים את הקונים חוזרים לשוק. לחזרה יש תמיכה מצד הריבית הנמוכה במשק והגידול הממשיך באוכלוסייה. לכן קיימת סבירות גבוהה להתייצבות מחירים, במיוחד במקומות בהם הביקוש קשיח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Index open
אז מחירי הדירות יירדו או לא?
צילום: Index open
מומלצים